Pro-aktiv hjælp til Dell maskiner |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
Dormant
Entusiastisk Oprettet: 11 Feb 2012 Status: Offline Point: 575 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Fuldt forståeligt. Bare lidt synd det så er dig der holder på "øretævernes plads" i denne sammenhæng. Hvilken support kan Dell så egentligt yde til Dell-ejere hvor hard-disken står af? (ingen recovery muligt via partition) Styresystemet er jo stadig retteligt deres, købt og betalt. |
|
Prutterhunden
Staff Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 30306 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Nej, du hedder vel ikke Dell til efternavn, Karina? Men du klør på og er særdeles imødekommende. Tak for det!
Der var nok nogle, der troede, dit ærinde heri forum udelukkende var at reklamere for "din syge moster"? Det har jeg endnu ikke bemærket, og det tror jeg også, du er for klog til. Glemte at hilse dig velkommen ved første øjenkontakt, så.. Velkommen til Nettips, Karina! |
|
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Jeg forstår fuldt ud dit spørgsmål, men der er vi beklageligvis igen inde på at forbrugeren har haft muligheden for at gøre tilvalget.
Dell vil naturligvis altid forsøge at afhjælpe brugernes problem bedst muligt, indenfor de muligheder vi har. Heldigvis vælger mange Dell brugere at tage det udmærkede valg, og tilvælge en udvidet garanti. I rigtig mange af disse sager vil det være muligt for os, at sende en teknikker, som så faktisk foretager hele re-installationen for brugeren.
Ved et computer køb (ligesom ved alle andre former for køb) har forbrugeren desværre også et ansvar for at sætte sig ind i produktet, og tilvælge de dele de mener kan have relevans for dem, alt efter styrker/svagheder.
Det ville naturligvis være rigtig dejligt hvis vi kunne imødekomme alles behov og ønsker på én gang, men det er beklageligvis mere kompliceret end det lyder.
Vi har forsøgt ved tilvalgsmuligheden at både følge vores egne grønne politik, give de forbrugere der har den nødv. viden mulighed for at løse ting selv, og dem der ønsker mere hjælp muligheden for at tilvælge disk.
Jeg syntes dog El Barsko's forslag omkring fravalg, istedet for tilvalg, lyder som en ret fantastisk ide, som jeg klart vil give videre i håb om, at det evt. kan implementeres istedet.
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
El Barsko
Entusiastisk Oprettet: 02 Dec 2007 Sted: Slangerup Status: Offline Point: 34105 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
|
Venlig hilsen El Barsko
Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten... men han har det sjovere. |
|
Dormant
Entusiastisk Oprettet: 11 Feb 2012 Status: Offline Point: 575 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Jeg må fremstå som en irriterende lille bidende hund, men det giver ingen mening. Hvis dell proppede disken i papkassen sammen med computeren, ville det i mine øjne både blive mere kunde-venligt og grønt. Med en disk, behøver stærke brugere ikke at bruge en disk selv, brænde-tid og tid på hele projektet. Ikke-stærke brugere skal ikke rive håret ud af hovedet fordi de ikke lige vidste at den disk var et godt valg. Ingen benzin brugt på en evt. teknikers kørsel, mere tid på andet support, eller bedre kvalitet på den eksisterende support, mindre stress hos både support og kunder (arbejds-miljø indgår forhåbentligt også i denne grønne politik). Ingen kørsel/porto fra postvæsnet der skal aflevere en evt. bestilt disk som ikke var tilvalgt fra start. Det fravælger man for sølle 30 kr. for en grøn politik, som ikke er så grøn i mine øjne. Ja, undskyld mig, men siger det igen, det giver ingen mening i mine øjne. I mine øjne, ligner det mere et PR-stunt ved at kunne sige Dell har en grøn politik..... Udover det, så ja, El Barsko's fravalg istedet for tilvalg var nok bedre at implementere. Sikker på at stærke brugere (for sølle 30 kr.) alligevel ikke ville fravælge den, da det sparer en masse arbejde. |
|
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Jamen det er da helt ok.
Rigtig mange mennesker (heldigvis) får aldrig behov for disse diske, og ved derfor at undlade at de er alle steder, undgår vi dermed også den ekstra forurening det skaber ved bortskaffelse.
Jeg ville mægtig gerne give dig en hel roman om Dell´s grønne politik, og hvorfor man har taget hver og en beslutning i denne strategi, men det ville være at spilde din tid, og det har jeg ingen interesse i.
Fakta er, at Dell har valgt denne strategi, blandt mange andre, og jeg er helt inforstået med, at der er delte meninger om den.
Mit mål med denne tråd var dog oprindeligt, at give interesserede en mulighed for let at få tilgang til et værktøj, istedet for selv at skulle søge aktivt.
Jeg fortsætter gerne diskussionen om hvorvidt vi burde sende medie med eller ej, men jeg kan bare ikke ændre strategien ene mand (kvinde), og føler derfor vi kører i ring.
Som allerede nævnt, er jeg 110% enige med rigtig mange af jeres argumenter, og vil også give jeres glimrende feedback videre.
Kom gerne med andre relevante problemstillinger, men mener lidt at dette emne er rimelig uddebateret efterhånden, og er her udelukkende for at hjælpe med de ting jeg har behørighed til.
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
Dormant
Entusiastisk Oprettet: 11 Feb 2012 Status: Offline Point: 575 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Jamen det er da helt ok. Tænkte såmænd bare, at nu man havde en vaske-ægte levende Dell-supporter i forummet, som havde med pro-aktive guider at gøre, kunne guide lidt i de forskellige problemstillinger mht. recovery, når nu du linker til oprettelse af systemgendannelses diske. (puha, lang sætning) Mht. til den roman, er det slet ikke spild af min tid. har masser! Kunne da være interressant at få et indblik i hvordan et firma som Dell træffer sine grønne beslutninger, med grundlag og kriterier og hvordan en dvd skive skal redde vores natur. Der bliver jo alligevel brugt en skive fra forbrugerens side, når der skal brændes en. |
|
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil hellere end gerne guide i de forskellige problemstillinger, og nyder meget jeres engagement i denne debat. Syntes dog bare, at diskussionen var begyndt at køre lidt i ring. Men endelig udnyt at jeg er her, og lytter til alle de dejlige guldkorn I har at give til os Via nedenstående link kan du finde meget mere om Dell's grønne politik. Teksten er dog på engelsk, men håber det går.
Hav en dejlig dag
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
Dormant
Entusiastisk Oprettet: 11 Feb 2012 Status: Offline Point: 575 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Kigger på det
|
|
Prutterhunden
Staff Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 30306 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Citat: "Jeg må fremstå som en irriterende lille bidende hund, men det giver ingen mening."
Nu plejer det jo at være undertegnede, der farer i haserne på folk, der irriterer tilstrækkeligt, fx ved at præsentere ben med for lidt kød på. Men helt rart at blive aflastet en sjælden gang. Denne tråd er som at følge en spændende tennismatch, hvor begge de sympatiske spillere yder deres bedste og giver hinanden kamp til stregen. Matchen trækker ud, men hvad gør det, når spændingen hele tiden er på sit højeste? En match fyldt med serveesser og fantastiske returneringer. Ville ønske at begge spillere løb med pokalen, hvis det var muligt. Nå. Det ser ud til, at kampen er slut nu. Øv. Hvem vandt, eller er den udsat? |
|
Besvar | Side <1234> |
Tweet
|
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |