Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Pro-aktiv hjælp til Dell maskiner
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pro-aktiv hjælp til Dell maskiner

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
 Point: Emne-point: 1 Stemmer, Gennemsnit 1.00  Emne Søg Emne Søg  Emne-funktioner Emne-funktioner
DellCare Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 30 Apr 2012
Sted: Copenhagen
Status: Offline
Point: 40
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DellCare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pro-aktiv hjælp til Dell maskiner
    Sendt: 30 Apr 2012 kl. 13:55
Hej
 
Jeg hedder Karina, og arbejder hos Dell. Jeg vil i fremtiden komme med links til relevante pro-aktive guider til hjælp med Dell produkter.
 
Da jeg igennem en del sociale medier på det sidste har oplevet, at re-installation af windows skaber en del frustrationer, er her en guide til oprettelse af systemgenskabelsesdiske med Dell DataSafe
 
 
Skulle I have andre ting i gerne vil se på "dagsordenen", så lader i mig det blot vide, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre.
 
 
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 14:33
Jeg er på ingen måde interesset i at høre om Dell fra en Dell medarbejder her i forummet, sry.
Proaktiv hjælp..?? gider du lige.



Redigeret af KurtE - 30 Apr 2012 kl. 14:35
Til top
DellCare Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 30 Apr 2012
Sted: Copenhagen
Status: Offline
Point: 40
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DellCare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 15:09
Hej Erik
 
Jeg respekterer din holdning, men tiltaget er udelukkende for at pro-aktivt komme nogle af de almindelige "hverdags-problemer" til livs lettest muligt for brugerne af Dell maskiner.
 
Nogen gange kan et problem afhjælpes rimelig let, hvis man bare kender det rette sted at søge oplysninger, istedet for at være nødsaget til at kontakte producentet direkte telefonisk.
 
Jeg er da ked af din holdning omkring dette, men der skal jo heldigvis være plads til alle meninger, og håber da nogle finder dette hjælpsomt.
 
 
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell
Til top
Garfield Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 01 Feb 2008
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Garfield Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 15:16
Hej Karina - Jeg er indehaver af 2 dell maskiner, men de er to år gamle.  Jeg har været så heldig, at få recovery CD/DVD med i handlen, til både drivere og styringssystemerne.  Windows 7 proff.
 
Jeg synes ikke det er korrekt, at Dell nu afskriver købere den mulighed for at kunne lave en formatering af computeren, idet - der er "måske" en del af Jeres kunder der ikke har så meget forstand på computer-håndtering, og skulle der så opstå nogle problemer er det da nemmere at kunne sætte denne recovery dvd/cd i drevet uden skulle igang med forinden at downl. en iso-fil, på 2 til 3 dvd'er og brænde og hvad ved jeg.  Det er ikke særlig købervenligt, om jeg så må sige.
 
Hilsen Garfield
garfield
Til top
John Westcoast Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7602
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér John Westcoast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 15:29
Hej Garfield, er bange det er en tendens som Dell ikke er ene om. Packard Bell og Acer er også med på vognen, ved ikke at levere Recovery-dvd med det aktuelle styresystem ved ens køb. Har fornylig måttet brænde fem dvd'er med styresystem og drivere til min nyindkøbte Acer AspireConfused
Til top
DellCare Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 30 Apr 2012
Sted: Copenhagen
Status: Offline
Point: 40
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DellCare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 15:32
Hej Garfield
 
Mange tak for dit input, og jeg vil da bestemt give dig helt ret i dine punkter. Sagen er dog den, at recovery CD/DVD skal tilvælges ved købet, og det er beklageligvis ikke alle mennesker der mener dette er nødvendigt. Pludselig er uheldet så ude, og så mangler disken.
 
Dell afskriver bestemt ikke muligheden for formatering via disk, men skaber blot et ekstra alternativ til dem der har interesse for dette, og evt. har fravalgt recovery medier.
 
Dette er årsagen til ovenstående guide, men igen er jeg 100% enig med dig. Det er meget nemmere med en disk, hvis man har den.
 
Jeg vil personligt også altid anbefale alle, at man tilvælger recovery disk til sit køb, men statistikken siger bare desværre, at den del fravælger dette.
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell
Til top
Garfield Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 01 Feb 2008
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Garfield Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 15:35
Hej John, nu skal jeg ikke gå i små sko, men jeg synes bare det er for dårligt, når man køber en computer til et x-antal tusinde kr. - så skal man selv ud og investerer i DVD'er til brænding af styringssystemet, inden man næsten er kommet igang med det nye.
 
Dette skal kun ses udfra - at man er nybegynder og/eller ikke har så meget forstand på computer. 
Jeg forstår, hvad du skriver og har hørt om det.  Men i mine øjene er det dårlig kundeservice.
 
Ja - hvad ved bønner om agurksalat, de æder det og tror det er roer.LOL
garfield
Til top
Garfield Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 01 Feb 2008
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Garfield Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 15:37
Hej Karina -  Vores indlæg krydsede hinanden.  Det var godt, Jeres ellers gode service har I beholdt.
Tak for det.
garfield
Til top
John Westcoast Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7602
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Westcoast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Hej John, nu skal jeg ikke gå i små sko, men jeg synes bare det er for dårligt, når man køber en computer til et x-antal tusinde kr. - så skal man selv ud og investerer i DVD'er til brænding af styringssystemet, inden man næsten er kommet igang med det nye.
 
Dette skal kun ses udfra - at man er nybegynder og/eller ikke har så meget forstand på computer. 
Jeg forstår, hvad du skriver og har hørt om det.  Men i mine øjene er det dårlig kundeservice.
 
Ja - hvad ved bønner om agurksalat, de æder det og tror det er roer.LOL
Jeg har jo også været ejer af to Dell-maskiner tidligere, de kører begge stadig. De er fra dengang hvor der var en super service,  der var genoprettelses dvd og driver cd inkluderet. Du har helt ret det burde være en selvfølge der medfulgte en recovery-dvd  i ens køb, og det gælder samtlige computer mærker.Wink


Redigeret af John Westcoast - 30 Apr 2012 kl. 16:13
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 18:39
Synes i det hele taget det er en dårlig tendens. Hvis jeg køber en maskine med styresystem, tilhører det styresystem inklusiv nøgle mig. Hvis en disk er et tilvalg der koster penge, betaler man forhåbentligt ikke også for selve styresystemet, installeret eller ej. Tror de færreste har lyst til at betale to gange for et produkt.

Så sådan som jeg ser det, er jeg enig med KurtE på det punkt. Hvis i virkelig vil yde jeres kunder en service, så giv dem da en disk (da styresystemet retteligt tilhører dem). Sikker på at Dell og andre ikke går konkurs på grund af en dvd skive. Men det er jo nok nærmere udsigten til at miste en indtjening som vægter mere i dette. Så dette "pro-ative" tiltag drejer sig vel egentligt mere i bund og grund om lidt PR goodwill.

Derfor kommer jeg aldrig til at købe en præ-installeret maskine, medmindre den skal formatteres og have Linux installeret.Wink

Jeg beklager jeg skal komme med et lidt surt opstød til et nyt medlem.Embarrassed
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.