Pro-aktiv hjælp til Dell maskiner |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Sendt: 30 Apr 2012 kl. 13:55 |
Hej
Jeg hedder Karina, og arbejder hos Dell. Jeg vil i fremtiden komme med links til relevante pro-aktive guider til hjælp med Dell produkter.
Da jeg igennem en del sociale medier på det sidste har oplevet, at re-installation af windows skaber en del frustrationer, er her en guide til oprettelse af systemgenskabelsesdiske med Dell DataSafe
Skulle I have andre ting i gerne vil se på "dagsordenen", så lader i mig det blot vide, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre.
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
Guests
Guest Group |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Jeg er på ingen måde interesset i at høre om Dell fra en Dell medarbejder her i forummet, sry.
Proaktiv hjælp..?? gider du lige. Redigeret af KurtE - 30 Apr 2012 kl. 14:35 |
|
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej Erik
Jeg respekterer din holdning, men tiltaget er udelukkende for at pro-aktivt komme nogle af de almindelige "hverdags-problemer" til livs lettest muligt for brugerne af Dell maskiner.
Nogen gange kan et problem afhjælpes rimelig let, hvis man bare kender det rette sted at søge oplysninger, istedet for at være nødsaget til at kontakte producentet direkte telefonisk.
Jeg er da ked af din holdning omkring dette, men der skal jo heldigvis være plads til alle meninger, og håber da nogle finder dette hjælpsomt.
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
Garfield
Entusiastisk Oprettet: 01 Feb 2008 Sted: dk Status: Offline Point: 3512 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
|
Hej Karina - Jeg er indehaver af 2 dell maskiner, men de er to år gamle. Jeg har været så heldig, at få recovery CD/DVD med i handlen, til både drivere og styringssystemerne. Windows 7 proff.
Jeg synes ikke det er korrekt, at Dell nu afskriver købere den mulighed for at kunne lave en formatering af computeren, idet - der er "måske" en del af Jeres kunder der ikke har så meget forstand på computer-håndtering, og skulle der så opstå nogle problemer er det da nemmere at kunne sætte denne recovery dvd/cd i drevet uden skulle igang med forinden at downl. en iso-fil, på 2 til 3 dvd'er og brænde og hvad ved jeg. Det er ikke særlig købervenligt, om jeg så må sige. Hilsen Garfield
|
|
garfield
|
|
John Westcoast
Staff Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Vestjylland Status: Offline Point: 7602 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
|
Hej Garfield, er bange det er en tendens som Dell ikke er ene om. Packard Bell og Acer er også med på vognen, ved ikke at levere Recovery-dvd med det aktuelle styresystem ved ens køb. Har fornylig måttet brænde fem dvd'er med styresystem og drivere til min nyindkøbte Acer Aspire
|
|
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej Garfield
Mange tak for dit input, og jeg vil da bestemt give dig helt ret i dine punkter. Sagen er dog den, at recovery CD/DVD skal tilvælges ved købet, og det er beklageligvis ikke alle mennesker der mener dette er nødvendigt. Pludselig er uheldet så ude, og så mangler disken.
Dell afskriver bestemt ikke muligheden for formatering via disk, men skaber blot et ekstra alternativ til dem der har interesse for dette, og evt. har fravalgt recovery medier.
Dette er årsagen til ovenstående guide, men igen er jeg 100% enig med dig. Det er meget nemmere med en disk, hvis man har den.
Jeg vil personligt også altid anbefale alle, at man tilvælger recovery disk til sit køb, men statistikken siger bare desværre, at den del fravælger dette.
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
Garfield
Entusiastisk Oprettet: 01 Feb 2008 Sted: dk Status: Offline Point: 3512 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
|
Hej John, nu skal jeg ikke gå i små sko, men jeg synes bare det er for dårligt, når man køber en computer til et x-antal tusinde kr. - så skal man selv ud og investerer i DVD'er til brænding af styringssystemet, inden man næsten er kommet igang med det nye.
Dette skal kun ses udfra - at man er nybegynder og/eller ikke har så meget forstand på computer. Jeg forstår, hvad du skriver og har hørt om det. Men i mine øjene er det dårlig kundeservice. Ja - hvad ved bønner om agurksalat, de æder det og tror det er roer.
|
|
garfield
|
|
Garfield
Entusiastisk Oprettet: 01 Feb 2008 Sted: dk Status: Offline Point: 3512 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej Karina - Vores indlæg krydsede hinanden. Det var godt, Jeres ellers gode service har I beholdt.
Tak for det.
|
|
garfield
|
|
John Westcoast
Staff Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Vestjylland Status: Offline Point: 7602 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af John Westcoast - 30 Apr 2012 kl. 16:13 |
|
Dormant
Entusiastisk Oprettet: 11 Feb 2012 Status: Offline Point: 575 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
|
Synes i det hele taget det er en dårlig tendens. Hvis jeg køber en maskine med styresystem, tilhører det styresystem inklusiv nøgle mig. Hvis en disk er et tilvalg der koster penge, betaler man forhåbentligt ikke også for selve styresystemet, installeret eller ej. Tror de færreste har lyst til at betale to gange for et produkt.
Så sådan som jeg ser det, er jeg enig med KurtE på det punkt. Hvis i virkelig vil yde jeres kunder en service, så giv dem da en disk (da styresystemet retteligt tilhører dem). Sikker på at Dell og andre ikke går konkurs på grund af en dvd skive. Men det er jo nok nærmere udsigten til at miste en indtjening som vægter mere i dette. Så dette "pro-ative" tiltag drejer sig vel egentligt mere i bund og grund om lidt PR goodwill. Derfor kommer jeg aldrig til at købe en præ-installeret maskine, medmindre den skal formatteres og have Linux installeret. Jeg beklager jeg skal komme med et lidt surt opstød til et nyt medlem. |
|
Besvar | Side 123 4> |
Tweet
|
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |