Print side | Luk vindue

Ingen gyldig IP adresse

Udskrevet fra: Nettips.dk
Kategori: Tips til...
Forumnavn: Windows
Forumbeskrivelse: Her bliver du klogere på styresystemet fra Microsoft!
Web-adresse: https://www.nettipsforum.dk/forum_posts.asp?TID=35061
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 09:26
Version: Web Wiz Forums 12.04 - http://www.webwizforums.com


Emne: Ingen gyldig IP adresse
Skrevet af: poppet
Emne: Ingen gyldig IP adresse
Skrevet den: 29 Mar 2018 kl. 10:40
Jeg undrer mig over at jeg ikke kan bruge kabel til mit modem/router, min ISP er YouSee. Har prøvet forskellige kabler men det gør ingen forskel.






Svar:
Skrevet af: John Westcoast
Skrevet den: 29 Mar 2018 kl. 10:44
Måske en fejl på routeren, ring til Yousee support.Nogle gange slipper man hurtigt igennem.😉

-------------
Mvh. John

http://www.nettipsforum.dk/topic20485_post127616.html" rel="nofollow - Nettips Brugervejledning


Skrevet af: poppet
Skrevet den: 29 Mar 2018 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af John Westcoast John Westcoast skrev:

Måske en fejl på routeren, ring til Yousee support.Nogle gange slipper man hurtigt igennem.😉


Det er så noget helt nyt for mig hvis man kommer hurtigt igennem, er meget træt af dem i forvejen Censored


Skrevet af: Admin
Skrevet den: 29 Mar 2018 kl. 11:48
Somme tider gør genstart en forskel. Prøv at hive strømmen af modemet i 20 sekunder, og se så om det har hjulpet.

-------------
Allan Bojsen

http://www.nettipsforum.dk/topic20485_post127616.html" rel="nofollow - Nettips Brugervejledning


Skrevet af: cotangens
Skrevet den: 29 Mar 2018 kl. 14:04
En tilføjelse til Admins råd. Ud over at trække stikket (fysisk afbrudt) vil jeg foreslå, at tænd/sluk-knappen holdes nede i 20 sek (så aflades kondensatorerne i elektronikken).


Skrevet af: Ralphus
Skrevet den: 29 Mar 2018 kl. 14:31
Du har sikkert prøvet næsten alt......alligevel poster jeg dette link.:
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/installer-router/sagem-3890/video" rel="nofollow - https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/installer-router/sagem-3890/video
 
hvor man kan se et videoklip...


-------------
vh.
Ralphus



Skrevet af: poppet
Skrevet den: 30 Mar 2018 kl. 08:27
Jeg prøver lige at holde sluk knappen nede i de 20 sec. og ser om det gør noget.  Thumbs Up,  ellers er alt andet prøvet.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30 Mar 2018 kl. 08:51
Har du prøvet at fjerne netkortet i Enhedshåndtering, og efterfølgende genstartet computeren?

Eller forsøgt med https://www.bleepingcomputer.com/download/netadapter-repair-all-in-one/" rel="nofollow - NetAdapter Repair All In One fra Bleeding Computer?

Har du undersøgt det ikke er malware, der bremser for adgang? Prøv evt. at gøre brug af https://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/" rel="nofollow - AdwCleaner fra Bleeding Computer, og genstart efterfølgende Smile

Det kan jo heller ikke udelukkes netkortet er defekt! Har du mulighed for at afprøve det på en anden router hos familie eller en bekendt?


Skrevet af: poppet
Skrevet den: 30 Mar 2018 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Pomse Pomse skrev:

Har du prøvet at fjerne netkortet i Enhedshåndtering, og efterfølgende genstartet computeren?

Eller forsøgt med https://www.bleepingcomputer.com/download/netadapter-repair-all-in-one/" rel="nofollow - NetAdapter Repair All In One fra Bleeding Computer?

Har du undersøgt det ikke er malware, der bremser for adgang? Prøv evt. at gøre brug af https://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/" rel="nofollow - AdwCleaner fra Bleeding Computer, og genstart efterfølgende Smile

Det kan jo heller ikke udelukkes netkortet er defekt! Har du mulighed for at afprøve det på en anden router hos familie eller en bekendt?


Jeg prøver de forskellige ting du skriver om, det virker fint trådløs men jeg har det bedst med kabel.


Skrevet af: poppet
Skrevet den: 30 Mar 2018 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af poppet poppet skrev:

[QUOTE=Pomse]Har du prøvet at fjerne netkortet i Enhedshåndtering, og efterfølgende genstartet computeren?

Eller forsøgt med https://www.bleepingcomputer.com/download/netadapter-repair-all-in-one/" rel="nofollow - NetAdapter Repair All In One fra Bleeding Computer?

Har du undersøgt det ikke er malware, der bremser for adgang? Prøv evt. at gøre brug af https://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/" rel="nofollow - AdwCleaner fra Bleeding Computer, og genstart efterfølgende Smile

Det kan jo heller ikke udelukkes netkortet er defekt! Har du mulighed for at afprøve det på en anden router hos familie eller en bekendt?


Den "NetAdapter Repair All In One" skal jeg ikke pille ved, ADWCleaner har jeg kørt.


Skrevet af: Ralphus
Skrevet den: 30 Mar 2018 kl. 11:16
Fra YouSee's forum..
det ser ud til at være det omvendte problem...
men måske noget med  IP-adresser at gøre...
 
citat :
 
" Jeg har  dog selv fundet problemet! Jeg gik ind i Routerens IP-adresse under "Setting"

ned til "Advanced" og "LAN IP" i boksen med "DHCP Client Lease Info" havde min

PC fået tildelt 2 IP-adresser, jeg "Delete" den ene og kom efterfølgende på trådløs WiFi "


-------------
vh.
Ralphus



Skrevet af: Ralphus
Skrevet den: 07 Apr 2018 kl. 16:32
Læste lige noget på Komputer for Alle.....
 
" MIT NETKABEL VIRKER IKKE MERE "
 
Tryk på startknappen...og skriv....netværk......klik på status for netværk.....vælg punktet ... skift adapterindstillinger......klik på kabelnetværksadapteren (Ethernet)......tryk på delete-tasten.....på Dit tastatur...og på ja.....
Genstart PC'en ...og klik Ja ....til at installere den manglende driver.............Nu burde kabelforbindelsen virke igen. "


-------------
vh.
Ralphus



Skrevet af: poppet
Skrevet den: 08 Apr 2018 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Ralphus Ralphus skrev:

Læste lige noget på Komputer for Alle.....
 
" MIT NETKABEL VIRKER IKKE MERE "
 
Tryk på startknappen...og skriv....netværk......klik på status for netværk.....vælg punktet ... skift adapterindstillinger......klik på kabelnetværksadapteren (Ethernet)......tryk på delete-tasten.....på Dit tastatur...og på ja.....
Genstart PC'en ...og klik Ja ....til at installere den manglende driver.............Nu burde kabelforbindelsen virke igen. "


Har ellers opgivet men prøver det her lidt senere  Thumbs Up


Skrevet af: poppet
Skrevet den: 08 Apr 2018 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af poppet poppet skrev:

Oprindeligt skrevet af Ralphus Ralphus skrev:

Læste lige noget på Komputer for Alle.....
 
" MIT NETKABEL VIRKER IKKE MERE "
 
Tryk på startknappen...og skriv....netværk......klik på status for netværk.....vælg punktet ... skift adapterindstillinger......klik på kabelnetværksadapteren (Ethernet)......tryk på delete-tasten.....på Dit tastatur...og på ja.....
Genstart PC'en ...og klik Ja ....til at installere den manglende driver.............Nu burde kabelforbindelsen virke igen. "

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har ellers opgivet men prøver det her lidt senere  Thumbs Up


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det vil den heller ikke.




Skrevet af: Ralphus
Skrevet den: 08 Apr 2018 kl. 09:16
KOMPUTER FOR ALLE    Nr.  6/2018  side 73
 
Spørgeren :
Efter den seneste opdatering til Windows kan jeg ikke komme på nettet via kabelforbindelsen.Jeg kan kun bruge trådløst internet.  Som varier meget i hastighed..
Hvordan får jeg kabelforbindelsen til at virke igen ?
Svar :
Det lyder,som om opdateringen har givet problemer med driveren til Dit netværkskort .Her viser vi ,hvordan du får Windows til at hente en ny driver automatisk.
 
Citat fra.. KOMPUTER FOR ALLE
 ...............................................................................
Har du prøvet både ...med og uden kablet sat i....
Thumbs Up
 
 


-------------
vh.
Ralphus




Print side | Luk vindue

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net