Lenovo garanti |
Besvar |
Forfatter | |
Jens.Ol
Nysgerrig Oprettet: 26 Nov 2019 Sted: Egtved Status: Offline Point: 8 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Sendt: 26 Nov 2019 kl. 06:59 |
Hej
Nogen der ved hvad den garanti, som allerede er aktiveret på en ny Lenovo betyder. Er det produktionsdato? Eller kan garantien været aktiveret tidligere i forløbet hos forhandler grossist eller lignende? Har købt computeren 19. september og garantien var allerede aktiveret som vist på billedet. Er bare nysgerrig. Hilsen Jens Redigeret af Jens.Ol - 26 Nov 2019 kl. 07:16 |
|
John Westcoast
Staff Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Vestjylland Status: Offline Point: 7602 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej og velkommen til Jens.Ol 😀
|
|
Guests
Guest Group |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Velkommen til, Jens.Ol
En garanti udstedes af købsstedet i det øjeblik salget er gennemført. Garantiperioden på 1 år efterfølges af 1 års reklamation på varen. Er varen købt pr. postordre, er forsendelsesdatoen gældende for garantiens start - også selv om varen er 14 dage undervejs. Har varen været i restordre, er det forsendelsesdatoen fra firmaet, der er gældende. Er varen en demo-model, er det fortsat samme garanti- og reklamations-ret der er gældende. Har varen stået i firmaet i eksempelvis 3 måneder, kan firmaet ikke "afskrive" 3 måneder af garantiperioden - det er fortsat salgs-øjeblikket, der er gældende. Ovenstående gælder for varer købt i Danmark og resten af EU. Er varen købt uden for EU er garantien gældende fra det land, hvor varen er købt. Her vil retten til reklamation sjældent følge med. Håber det giver mening Mvh pomse Redigeret af Pomse - 26 Nov 2019 kl. 09:33 |
|
Guests
Guest Group |
Indlæg funktioner
Tak(1)
|
hvis du har købt lenovoen som ny og har en kvittering
så er det ikke en ny du har købt du skal selvfølgelig klage til sælgeren hjælper det ikke vil jeg gå til forbrugerklagenævnet support via lenovo er i øvrigt rigtig god du kan også ringe til lenovo hvi du altså kan finde telefon nummeret jeg mener det ligger og gemmes sig under IBM IBM 45 24 00 00
Redigeret af phønix - 26 Nov 2019 kl. 10:43 |
|
Prutterhunden
Staff Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 30306 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej Jens.Ol, og velkommen også herfra!
Jeg er ikke ekspert på området, men vil som phønix mene, at du er blevet snydt og bør følge hans råd. En garanti må gælde fra det tidspunkt, man har købt, betalt og modtaget en vare og hverken før eller efter. |
|
Jens.Ol
Nysgerrig Oprettet: 26 Nov 2019 Sted: Egtved Status: Offline Point: 8 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres svar.
Hilsen Jens |
|
Guests
Guest Group |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Man kan gå ind her og indtaste købsdato osv (kopi af kvittering skal vedhæftes), hvis garantien er aktiveret før købet: https://support.lenovo.com/dk/da/warrantysupport
|
|
Besvar | |
Tweet
|
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |