Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Hvad hører du lige nu?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad hører du lige nu?

 Besvar Besvar Side  <1 608609610611612 679>
Forfatter
Besked
 Point: Emne-point: 3 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne-funktioner Emne-funktioner
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Maj 2021 kl. 13:16



Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Maj 2021 kl. 16:58
Sangen, In My Life, af Beatles faldt mig i tanken som et udtryk for min nuværende situation og mit deraf nedtrykte humør.

Denne lange tråd (Hvad hører du lige nu? 610 sider) syntes mig velegnet til at få sagt et par ord, som ikke skal råbes højt på forsiden, hverken på Nettips eller andre steder. Her kan jeg gemme mig lidt.

Jeg er ikke typen, der angler efter medlidenhed eller trøst, selv om jeg måske allerinderst inde trænger til det. Faktisk er jeg - tro det eller ej - et genert og beskedent menneske og hader at blive fremhævet eller blive gjort til midtpunkt i et selskab.

Det har måske ikke altid været til min fordel at sætte mit lys under en skæppe og kan have rykket mig nogle trin ned af stigen i andres øjne. Jeg har slåsset med min generthed hele mit liv og er blevet stærkere, og tør stå op på scenen, men ens oprindelige natur forsvinder ikke, bare fordi facaden og humøret har fået en gang lak.

For ikke mange minuttet siden ringede John (Westcoast) til mig for at spørge om mit befindende. Jeg elsker John, og han fik et ærligt svar, men det blev kort, da min stemme er voldsomt handicappet af slim i halsen og på stemmebåndet. Det blir til en hvisken og særligt vokaler giver problemer. Jeg skal bruge ekstra luft, og det er anstrengende, når jeg i forvejen har svært ved at få luft, og når det er værst: hyperventilerer.

Havde jag været almindeligt medlem, ville min personlige skæbne være uvedkommende for Nettips, men det er jeg jo ikke, og skulle jeg melde pas i utide, må Allan og John rette søgelyset mod nye kandidater til posten som nye admins. Det bliver desværre meget svært, ved jeg af erfaring.

Jeg finder ingen med den rette kombination af egenskaber og især muligheder. Det kan synes hovski-snovski, men at være på øretævernes holdeplads kræver et stort overskud, humor og evne til at tilgive. Og så kræver det unægteligt megen tid, som ikke mange har.

For mange år siden var jeg tillidsmand i Postvæsenet, hvilket delvist kan sammenlignes med at være admin her, men når arbejdstid var slut, var jeg igen helt mig selv som privatperson. Nuvel - der var kurser, bl.a. i Rørvig, men det var afslappet, lærerigt og også sjovt. Nye mennesker - nye tanker.

Psykisk er jeg de sidste par år blevet svækket af konstant uvelkommen og endeløs modgang især mht. vandskader i min lejlighed og svinsk behandling af ejendomskontor og boligselskabet KAB. At befinde sig i sin "egen" lejlighed, der ligner Hiroshima og Nagasaki i slutningen af 2. verdenskrig, i 8 måneder inden jeg fik gulvet tilbage, tærede voldsomt på mine kræfter. Det troede jeg ikke da, men det ved jeg nu. Det kunne jo ikke komme mere tæt på.

Hvad jeg fejler? Ingen diagnose foreligger endnu, men jeg tvivler ikke på, at det er alvorligt og måske livstruende. Lungebetændelse ligger lige for, men også kræft og corona spøger i kulissen. 2. konsultation hos læge tirsdag og dagen efter skanning på Frederiksberg Hosp.

Og så ovenpå dette ikke særligt muntre emne for nogen, lidt bla bla om 'In My Life':

Albummet 'Rubber Soul' har jeg haft sammen med andre Beatles' albums og singler, bl.a. mesterværket 'Sgt. Pepper'. "Har jeg haft" fordi de på magisk vis forsvandt sporløst, som bøger, musikinstrumenter og andet af i det mindste affektionsværdi.

Mine tanker går til, som Dronningen ville sige det .. til gode venner og kammerater, som måske ikke var så gode alligevel. Lovende afkom af gode solide borgerlige familier, hvoraf en af de nærmeste blev cand.mag i filosofi. En interesse vi delte. Jeg var jo af arbejderfamilie, og det skulle mærkes, skønt jeg var en del af "intelligensiaen" og de ikke kunne tyre mig.

Ja, ja, bla bla, Prutter. BEATLES ? Denne tråd hedder "Hvad hører du lige nu?" !!!


Hm.. Ved nærmere eftertanke er der ikke mere at tilføje. Sangen "taler" for sig selv, men teksten kan I få:

"There are places I'll remember
All my life though some have changed
Some forever, not for better
Some have gone and some remain

All these places have their moments

With lovers and friends I still can recall
Some are dead and some are living
In my life I've loved them all

But of all these friends and lovers

There is no one compares with you
And these memories lose their meaning
When I think of love as something new

Though I know I'll never lose affection

For people and things that went before
I know I'll often stop and think about them
In my life I love you more

Though I know I'll never lose affection

For people and things that went before
I know I'll often stop and think about them
In my life I love you more

In My Life (Remastered 2009) - YouTube



Redigeret af Prutterhunden - 23 Maj 2021 kl. 17:03
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Maj 2021 kl. 18:18
God bedring Prutter Thumbs Up



Redigeret af Bindegal - 23 Maj 2021 kl. 18:25
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Maj 2021 kl. 18:59
Takker, Binde Heart

Alt er usikkert i denne tid og for mig i særdeledhed, men hvis vi kunne mødes som "i gamle dage" i løbet af sommeren - med eller uden maske, ville det være opfyldelsen af en drøm.

I øvrigt gode videoer, du har serveret her i tråden. Søren Madsen er fremragende med sin helt egen stil, der ikke følger den slagne vej indenfor klassisk guitarmusik (Fernando Sor osv.), men inspirerer til at se musikken som en samlet enhed uden nødvendigvis at gøre forskel på genrerne.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Maj 2021 kl. 22:25
15 år gammel på ortopædisk hospital i århus jeg skal have venstre fod opereret stiv
en af de andre på stuen hører mothers of invention
det glemte jeg ikke !

et af de numre jeg sikkert hørte dengang :

mothers of invention My Guitar Wants To Kill Your Mama


Frank Zappa - My Guitar Wants To Kill Your Mama+Willie The Pimp - 1984 Texas


G3 - My Guitar Wants to Kill Your Mama (Live In Concert)




Redigeret af phønix - 24 Maj 2021 kl. 22:28
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Maj 2021 kl. 22:37
Let's Make The Water Turn Black


Hungry Freaks, Daddy


Trouble Every Day

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Maj 2021 kl. 23:42
The Allman Brothers Band w/ Eric Clapton - 3/20/2009 - Beacon - Complete Footage


en 3 timer lang koncert
jeg har hørt 18 min nu uden en eneste stop
fantastisk og fascinerende
1.50 hopper eric ind med key to the highway
ikke hørt alman brothers siden ca 1971

helt fantastisk Tongue


Redigeret af phønix - 24 Maj 2021 kl. 23:52
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Maj 2021 kl. 00:10

 

 

Buddy Greene and Jeff Taylor sing "Old Johnny Do".

 

https://youtu.be/FLDfoj9wdoE

 

Buddy Greene - Classical Harmonica Medley (Live)

 

https://youtu.be/zoauBe465qQ

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Maj 2021 kl. 22:01
Kære Prutterhunden
Jeg sender alle mine bedste tanker til dig. Jeg er så ked af at læse, at du er på dybt vand, men jeg håber at engle og ligesindede sender en redningskrans ud i vandet til dig. Så vil jeg være en af de første til at trække dig på land og forkæle dig.

Tanker fra Sydfyn!
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Maj 2021 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Prutterhunden Prutterhunden skrev:

Takker, Binde Heart

Alt er usikkert i denne tid og for mig i særdeledhed, men hvis vi kunne mødes som "i gamle dage" i løbet af sommeren - med eller uden maske, ville det være opfyldelsen af en drøm.


Det finder vi bare ud af Prutter Thumbs Up




Redigeret af Bindegal - 27 Maj 2021 kl. 11:52
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 608609610611612 679>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.328 sekunder.