Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Windows Update
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Update

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Update
    Sendt: 16 Okt 2008 kl. 12:56
Hej, nu har jeg i flere måneder haft problemer med min windows opdateringer. Hver gang jeg tænder pcen står der at automatiske opdateringer er slået fra, og når jeg så går ind og vælger "til" sker der ikke noget. Jeg har også prøvet at opdatere fra selve hjemmesiden men det gider den heller ikke der står bare:

Webstedet har fundet et problem og kan ikke vise den side, som du forsøger at få vist. Nedenstående muligheder kan muligvis hjælpe dig med at løse problemet.

Fejlnummer: 0x80070424
(jeg har prøvet at læse i fejlfinding hvad det kan være men fejlnummeret står der ikke)

Så hvad skal jeg gøre?
På forhånd tak!

Redigeret af Marina - 16 Okt 2008 kl. 12:58
Til top
msi Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 15 Okt 2007
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 13:06
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 13:10
Prøv først at lave en backup af din Registry.
Start - Kør - skriv regedit - vælg Filer - Eksporter - skriv Backupreg og gem filen et sted, hvor du kan finde den igen, hvis det går galt (f.eks skrivebordet)
 
Prøv efterfølgende det her
Start - Kør og skriv regsvr32 wuaueng.dll 
Vælg OK, vent et par sekunder og vælg OK i pop-up vinduet.
 
Åbn regedit Start - Run -skriv regedit - klik OK
 
Find
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wuauserv 
Prøv at finde DeleteFlag value og hvis du finder den, højreklik og slet den.
 
Genstart maskinen. Fortalt mig hvad der sker og om du kan aktivere opdateringerne.




Redigeret af e-tech - 16 Okt 2008 kl. 13:11
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 13:14
Jeg fandt denne guide her på sitet (undskyld, men husker ikke, hvem, der postede denEmbarrassed) Den hjalp mig til at update min stationære uden problemer. Som følger :
Flere og flere oplever, at XP ikke vil hente updates. Desværre er der ligeså mange, der tror, at det skal være sådan. Prøv denne lille guide. Den fixede min update funktion strax. Håber, den kan hjælpe andre.


Dette er testet og virker (testet på win XP).

Step 1. åben notepad (din text editor).

Step 2. Kopier følgende ind :

regsvr32 /s wuapi.dll
regsvr32 /s wuaueng1.dll
regsvr32 /s wuaueng.dll
regsvr32 /s wucltui.dll
regsvr32 /s wups2.dll
regsvr32 /s wups.dll
regsvr32 /s wuweb.dll

Step 3. Vælg derefter Gem Som, updatefix .bat eller .cmd (jeg foretrækker .bat) så filen altså hedder updatefix.bat.

Step 4. Dobbel-klik på din .bat eller .cmd fil.

Step 5. Dos vindue vil åbneog køre disse kommandoer automatisk og lukke.

Step 6. Nu skulle du kunne opdatere igen  :-%29

he he, der har været hurtig response. Håber, du finder løsning. De mere erfarne drenge var før migCry


Mvh. Affi


Redigeret af AFFI - 16 Okt 2008 kl. 13:23
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af AFFI AFFI skrev:

he he, der har været hurtig response. Håber, du finder løsning. De mere erfarne drenge var før migCry

Mvh. Affi
 
Jeg synes dog at din løsning vil virke. Jeg var også gået i gang med at lave en .reg fil (det er sådan set to sider af samme sag), der skulle slette netop de værdier som du nævner i dit løsningsforslag, men jeg tror at din .bat vil være tilstrækkelig.Thumbs%20Up
 
 
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 14:06
Tak for alle de hurtige svar! E-tech, jeg kunne ikke finde den fil som du skrev, der er ret mange mapper og sådan noget;)
AFFI, jeg prøvede det og det virkede! Tusind tak:)
Kan man slette .bat filen?
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 14:07
Nå ja, og hvad er grunden til problemet egentlig? jeg troede det måske var en virus
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 14:42

Super. Du kan sagtens slette .bat filen.

Jeg ved ikke om det skyldes virus, men du bør selvfølgeligt scanne din computer og undersøge dette. Specielt taget i betragtning at maskinen ikke har været opdateret i lang tid.
 
Jeg går ud fra at du har en lovlig kopi af Windows og vil derfor ikke snakke om at dette kan opstå på maskiner, der ikke har en lovlig kopi af Windows.
 
Hvordan opdagede du fejlen?
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 15:28
Jeg har en lovlig kopi:) Jeg opdagede det ved at der konstant stod "Automatiske Opdateringer slået fra" i højre hjørne, så jeg gik ind og slog dem til men de forblev slået fra lige meget hvor mange gange jeg trykkede...
Til top
Regmos Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2008
Status: Offline
Point: 638
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Regmos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2008 kl. 15:30
Synes lige jeg vil nævne en meget nem måde at reparere Windows Update på,
Det virker desværre ikke med Vista
Hent dette fix -> http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip
og pak det ud.

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.
7. Nu burde du kunne installere de opdateringer.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.