Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - ELveren vil snart tvinge dig
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ELveren vil snart tvinge dig

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ELveren vil snart tvinge dig
    Sendt: 29 Jun 2022 kl. 15:16
Windows 11 vil snart tvinge dig til at oprette en Microsoft-konto, men der er en bypass.
"Fra og med Windows 11 22H2 kræver opsætning af en ny enhed en Microsoft-konto og internetforbindelse. Tidligere krævede Windows 11 kun en Microsoft-konto til Windows 11 Home-installationer. Fremover kræver både Windows 11 Home og Pro et Microsoft-kontotegn for at konfigurere enhederne."
Jeg har Både *Microsoft Konto , og Google Konto.
Jeg har, på 2 PCere 1 ELver, og 3 TIere. Har 3 email-adresser, bruger både El Barsko,  og mit borgerlige navn. Ind imellem, når jeg åbner en side hos Google, hvis det ikke er den bruger, som jeg dagligt bruger, får jeg umiddelbart efter en mail: "Der er aktivitet". Hvis det er dig så se bort fra mailen. Fra Microsoft kan jeg få besked: "Problemer med din Konto," Bekræft.
Se dét opfatter jeg, som værende SIKKERHED, både for mig, og dem jeg har konto hos - og dét manglede da barer, at de sikrer sig, at det er mig: Licensbetaleren, og IKKE en nasserøv, der er på spil.
*De egne indstillinger, som START, og Foretrukne, jeg har, er automatik med, når jeg installerer nyt, over min Microsoft Konto. Thumbs Up

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
ebh Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 02 Jan 2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 175
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ebh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Jun 2022 kl. 07:53
Microsoft vil have dine data. Som de selv skriver: "Vi bekymrer os om dine data" Evil Smile.
Med Edge (der som som en flue bliver ved med at dukke op), Bing og nu også MS-konto datamines der i fuld skala.

Heldigvis er der workarounds, så lokalkonto stadig kan anvendes.

Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.313 sekunder.