Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Monitoreret uninstall
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Monitoreret uninstall

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Monitoreret uninstall
    Sendt: 18 Sep 2021 kl. 19:27
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2021 kl. 14:12
Omtrent sådan holder jeg også ryddeligt, og når vi nu har de hurtige ssd'er, bemærker man jo ikke langsom afvikling som følge af efterladenskaber. Jeg har også Ccleaner som portabel. I det store hele forsøger jeg at køre mest muligt portabelt, så min Windows installation ikke belastes unødigt - om muligt Wink
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2021 kl. 11:37

”@Barsko, det er min erfaring, at Windows egen Tilføj/Fjern programmer blot bruger programmet's egen uninstaller, men det er der måske rettet på, så der også ryddes op i reg databasen?”

Det ved jeg faktisk ikke AFFI.

Jeg renser, dagligt, med Wise Disk Cleaner/ og *Diskoprydning.

*dér vælger jeg, ugentligt, Ryd op i Systemfilerne.

Kører, ugentligt, Puran Disk Clean, og sfc /scannow.

Ind imellem kører jeg portabel CCleaner.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2021 kl. 10:50
Jeg sætter Iobit Uninstaller Pro til at overvåge hver en installation, så jeg kan fjerne den igen, hvis det ikke er noget jeg vil betale for en ny licens til. Når den så har fjernet det ønskede, går jeg i reg edit og ser, om der skulle putte sig noget af betydning. Det hænder, der ligger en tom værdi, så den ryger ud med badevandet. Vil jeg blot afprøve et program, så sætter jeg computeren i Shadow Mode med programmet af samme navn. Hvis jeg ikke vil beholde det, genstarter jeg, og ingen ændringer er sket. Det kører i det store hele fint altsammen, og når man har det sådan, skalder meget til, før jeg ændrer på noget

Jeg var i meget lang tid skeptisk mht Iobit's produkter, og det skyldes, at firmaet havde kopieret Malwarebytes Antimalware's database, hvilket blev bevist. Imidlertid kommer man jo ikke uden om, at der faktisk kommer nogle fine programmer fra denne udvikler, og når deres uninstaller nu så ofte er ude som giveaway, så benytter jeg mig af den. Jeg har dog den forrige version af Revo Uninstaller liggende også.

Til mit store helt får jeg til tider portable programmer gennem en god ven, og når de har passeret turen gennem Virus Total, tager jeg dem i anvendelse med sindsro. Deriblandt finder man Photoshop CS6 og Cubase 11 Pro - og ikke at forglemme det morsomme Simpson's Hit and Run (of topic)

@Barsko, det er min erfaring, at Windows egen Tilføj/Fjern programmer blot bruger programmet's egen uninstaller, men det er der måske rettet på, så der også ryddes op i reg databasen?
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
krummedige Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6027
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2021 kl. 02:42
Æhh Barsko.
Man skulle komme med et indlæg vedrørende uninstallers. Og ikke hvem der ikke gør.

Personligt hader jeg alt der kører i baggrunden. Altså det der ikke skal :-) Så jeg har i mange år brugt den gratis Revo. Og så en gang imellem i regedit,og slette lidt.

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Sep 2021 kl. 20:33

Jeg bruger IKKE den slags programmer.          

Jeg bruger de muligheder der medfølger i Windows-licensen.Wink

Har dog, hvis det skulle blive nødvendigt, Permanent Delete, som er indeholdt i

Puran Utilities.Thumbs Up

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Sep 2021 kl. 15:04
ang monitoreret uninstall

fx med iobit uninstaller pro ( giveaway )

jeg har nogen erfaringer med sådan noget

jeg er selv max skeptiker omkring det, fordi der kører mange processer i min windows 10 som hele tiden kan ændre sig

Hvad er jeres erfaringer med monitoreret uninstall ?Smile
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.