Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Ændre boot rækkefølge.
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ændre boot rækkefølge.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ændre boot rækkefølge.
    Sendt: 13 Jun 2021 kl. 15:40

Så lige en gammel tråd om boot rækkefølgen:

Ændre boot rækkefølge.:

https://nettipsforum.dk/ndre-boot-rkkeflge_topic12687_page5.html

I Windows 10 kan man taste Windows-Tasten, og skrive msconfig/taste Boot/ så kan man flytte op/ned på det man har, og genstarte.

 

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Jun 2021 kl. 13:53
Smart nok, må jeg sige. Imidlertid har jeg en backup bærbar, som jeg købte billigt på en auktion, og den er låst med kode til bios Confused

Det er en Dell computer, som kører udmærket som "kontor-PC". Det er bestemt ikke en gamer, men den har pæn grafik og 8 GB ram, så den er god at have - både til udlån og som reserve. Det er bare en irriterende ting, at den ikke kan låses op i bios, hvis jeg for eks skal opdatere - eller som her ændre opstart. Jeg har søgt rigtigt meget, men ingen af de eksisterende løsninger har virket, og jeg vil ikke skille den ad for at løfte batteriet til c-mos for at nulstille bios. Jeg kan ikke finde "det lille hul", som man for eks har på MSI computere til bios reset. Tør man håbe på et magisk nettip Question

Tak for lån af tråden til et lille ekstra spørgsmål Tongue
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Jun 2021 kl. 14:14
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Jun 2021 kl. 00:20
Tak for din indsats, Barsko - som altid, når nogen behøver en håndsrækning. Dog vil jeg med stor sindsro skrive, at jeg har været gennem omtrent alt tilgængeligt fra Dell (from Hell) - og dér var så absolut ikke noget brugbart, som er up to date. Jeg har tilmed haft ringet til service ud fra mit service tag, men jeg fik en medarbejder fra en anden galaxe, der så absolut ikke kunne gøre sig forståelig på engelsk. Dell outsourser deres support til 3. Verden, og er man i tvivl, da er det bare at gribe knoglen og forsøge sig.

Well, hvad er der på spil, når alt kommer til alt? Ikke meget, så her i weekenden får den en bedre SSD + nogle flere Ram. Kan bundkortet håndtere det, da har jeg også en i7 processor, som er noget hurtigere end den, laptoppen blev leveret med.......så der er dømt legestue i det lille hus i Alderslyst. med det klima, vi er blevet overrumplet med, da er der her på rederiet dømt aktivitet uden de store armsving Wink
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Jun 2021 kl. 00:31
Big smile Thumbs Up
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.250 sekunder.