Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Internettet
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - How to DuckDuckGo
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

How to DuckDuckGo

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: How to DuckDuckGo
    Sendt: 15 Apr 2021 kl. 21:36
Man kan mene dette indlæg retteligt burde høre under Hjælp og vejledninger mv., men hvor mange vil trawle det halløj igennem for at finde noget om DuckDuckGo?

I det hele taget har jeg ikke megen fidus til den underafdeling af Forummet. De fleste vil nok spørge direkte om hjælp i et indlæg, fremfor at bruge timer på at gennemtrawle et underforum for at finde noget, der lige præcist kan hjælpe dem med et specifikt problem. Der er ingen garanti for at de finder noget relevant.

Det ser godt ud og virker måske som god reklame for hjælpsomheden på Nettips, men nytteværdien synes mig stærkt begrænset og måske sågar overflødig. Så for min skyld kunne den undværes.

Nå. Til emnet ...

(Kommentar også overflødig. gHacks spilder ikke tiden med folkedans om den varme grød).

How to use DuckDuckGo instead of Google and other sites to get faster, precise results - gHacks Tech News

PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 08:44
Jeg kunne godt tænke mig nyt "Pandehår" LOL

Jeg har DDG installeret, men hvordan får jeg den til at stå som søgemaskine i værktøjslinien
i stedet for "søg med google o.s.v."

(jeg kan ikke vælge DDG som søgemaskine under indstillinger)
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 11:42
Ikke i adresselinien og ikke i nogen værktøjslinie, men oppe til højre i den linie, som er beregnet udelukkende til søgemaskine:

Klik på den lille pil udfor ikonet og vælg.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 15:11
Tak Prutter - den gik ikke lige ind på lystavlen,
og det PrSc jeg har sat ind er alt for småt til - du kan se noget, så jeg kommer tilbage i aften.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 15:56
I Firefox er søgefeltet forsynet med forstørrelsesglas. Lige til højre for ikonet (Google, DDG eller..) er en lille bitte trekant (pil). Klik på den.

Bruger du ikke Firefox og ikke har tilvalgt søgefeltet (Indstilling) til højre for adresselinien, må en anden nok svare.


PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 19:22
Jeps, Prutter - jeg bruger Firefox - og det med luppen er jeg også med på,
men får ikke muligheden for DDG

(jeg kan ikke vælge DDG som søgemaskine i indstillinger)

Hvis det er for besværligtEmbarrassed så lever jeg nok uden nyt "Pandehår" Big smile


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 19:41
Jeg er nu gået fra Pale Moon til Firefox, for det SKAL lykkes mig at hjælpe dig.

Højreklik et tomt sted foroven (efter tabs) og vælg "Tilpas værktøjslinie..."

Dér vælger du tegningen "Søgefelt" (med forstørrelsesglas) og trækker den op til højre for adresselinien.

Nu skulle du så kunne klikke på den lille trekant eller pil i søgefeltet og vælge anden søgemaskine end Googles, som står der pr. automatik.

¨¨¨¨¨¨¨¨
Og nej. Det er ikke for besværligt - det er en udfordring og jeg elsker udfordringer, for dem blir man som oftest klogere af. Stædighed kan betale sig så længe målet er indenfor rækkevidde.


Redigeret af Prutterhunden - 16 Apr 2021 kl. 19:47
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 19:52
Desuden

I Indstillinger under 'Søgning' markerer du 'Tilføj søgefeltet til værktøjslinien'.

Det var så 2 løsninger. Måske en af dem hjælper?

¨¨¨¨¨¨¨¨

Og så tilbage til Pale Moon ..


Redigeret af Prutterhunden - 16 Apr 2021 kl. 20:10
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 20:43
find luppen i søge feltet og venstreklik på den

kør musen ned på favorit søgemaskinen og højreklik

venstreklik på "sæt som standard-søgetjeneste"
gælder i firefox v87.0

ELLER

skriv et par bogstaver i web-linien

mus ned over et af søge ikonerne nederst osv



Redigeret af phønix - 16 Apr 2021 kl. 20:53
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Apr 2021 kl. 22:03
Flere veje til Rom Thumbs Up
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.