Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - windows installer problem
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

windows installer problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Dalton Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 13 Dec 2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 142
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: windows installer problem
    Sendt: 22 Jan 2021 kl. 08:17
Opfølgning:
Problemet er tilsyneladende forsvundet? De to sidste dage har windows installer opført sig normaltSmile. Dvs. ingen gentagne konfigurationer af programmer. Hvad der har løst problemet er dog en gåde?

Hilsen
Dalton
En død fisk kan flyde med strømmen; men kun en levende kan svømme op imod den.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2021 kl. 10:35

Der er jo også RefrechWindowsTool, hvor du kan vælge, at beholde noget, eller slette alt.

Held med det. Thumbs Up

Microsoft's Refresh Windows Tool: How To use & Download link (thewincentral.com)

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Dalton Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 13 Dec 2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 142
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2021 kl. 10:16
Desværre har ingen af forslagene hjulpet(heller ikke Bindegals forslag)
Problemet er fortsat her i dag.
Jeg tror, jeg må leve med denne ulempe på min PC.Cry
Tak til alle, der kom med input.
Hilsen
Dalton
En død fisk kan flyde med strømmen; men kun en levende kan svømme op imod den.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2021 kl. 16:06
Jeg fandt noget på Youtube..

Til top
Dalton Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 13 Dec 2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 142
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2021 kl. 15:29
Tak til alle for hjælp.
Jeg har kørt "Software Repair Tool" og "Windows Repair (All In One)"
Så må jeg se om det hjælper. En geninstallation af windows synes jeg er for meget at gøre ud af det. Som sagt kører PC'en udmærket.

Hilsen
Dalton
En død fisk kan flyde med strømmen; men kun en levende kan svømme op imod den.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2021 kl. 13:33

Ok, her er så hvad jeg har i Windows Værktøjskasse:


Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2021 kl. 13:01
I samme ombæring kan nævnes Windows Repair (All In One) fra Bleeping Computer

Men tvivler på det kan rette fejlen. Hvis du prøver programmet, skal du huske at vælge at programmet skal startes op i fejlsikret tilstand .... det gør du fra selve programmet.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2021 kl. 12:47
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2021 kl. 11:56
Så har jeg desværre ikke andre løsninger, end du bør installere Windows igen, men med mulighed for at beholde alle programmer mv. Confused

Den .bat-fil jeg satte til dig, reparerer Windows Update. Umiddelbart har denne proces intet med installer-fejlen at gøre ... og dog. Installer anvendes nemlig til at installere opdateringerne, mens Windows Update står for download. Windows Update trigger derefter installer til at udføre selve installationen.

Hvis du er i besiddelse af Windows installations-medie kan du prøve med følgende kommando, der skal køres fra Powershell med administrator rettigheder

Dism.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:d:\test\mount\windows (bemærk mellemrummene).

Source:d er installations-mediets drevbogstav. Her skal du erstatte "d" med drevbogstavet svarende til det benyttede medies drevbogstav.

Alternativt

dism.exe /online /add-package /packagepath:"C:\update\cabname.cab" (bemærk mellemrummene).

"C:" erstattes med installationsmediets drevbogstav, og "cabname" er navnet på .CAB-filen, der burde ligge på installationsdrevet.

Jeg vil dog umiddelbart mene, at en installation, hvor du beholder alle programmer mv. er langt den hurtigste metode. Du har jo to muligheder til rådighed, nemlig at foretage en "ren" installation eller en installation, hvor du beholder dine programmer og andet.

Muligheden får du, hvis du holder Shift-tasten nedtrykket og vælger "Luk computeren". Når computeren startes op igen, holder du fortsat Shift-tasten nedtrykket ... Derefter får du en blå skærm, hvor du finder muligheden under "Avanceret".

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig længere, end hertil... Confused
Til top
Dalton Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 13 Dec 2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 142
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2021 kl. 11:17
#Pomse.

Nulstilling af opdateringsdatabasen hjalp desværre ikke.
Problemet er fortsat i dagUnhappy

Hilsen
Dalton
En død fisk kan flyde med strømmen; men kun en levende kan svømme op imod den.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.