Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - At fjerne rumpefis
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At fjerne rumpefis

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: At fjerne rumpefis
    Sendt: 11 Okt 2020 kl. 15:29
Hvordan slipper man af med en uduelig præsident?

Er du som mange andre desperat efter at få det at vide, så læs den følgende artikel. Det er ikke nok bare at fjerne stanken af rumpefis. Der skal luftes effektivt ud, så intet af fisen er tilbage.

"How to Remove an Incapacitated President With the 25th Amendment

The US Constitution provides instructions for how to remove a President from office if they are unfit to do their job - gravely wounded, for example, or mentally unstable.

The instructions were ratified as an amendment in 1967, after John F. Kennedy’s assassination. Until that point, the Constitution just vaguely referred to the fact that a President could be removed for “Inability to discharge the Powers and Duties of said Office.”

Whenever the Vice President and a majority of either the principal officers of the executive departments or of such other body as Congress may by law provide, transmit to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives their written declaration that the President is unable to discharge the powers and duties of his office, the Vice President shall immediately assume the powers and duties of the office as Acting President.

So if this were to play out today, the Vice President (Mike Pence) and a majority of the cabinet would have to tell the Speaker (Nancy Pelosi) and the president pro tempore of the Senate (Chuck Grassley) that they think the President (Donald Trump) should be removed. As soon as the message was delivered, Pence would be President."

Nu er det desværre sådan, at ingen af os i dette forum er vicepræsident i United bluff. Det er meget beklageligt. Men måske vi kan sætte vor lid til den nuværende, der efter alt at dømme er tilstrækkelig kynisk og hans respekt for rumpefisen derudover kun er overfladisk.

"But there is another possibility: that “such other body.” Under the 25th amendment, Congress could pass a law creating a commission to evaluate whether the President is able to discharge the powers and duties of his office. Nancy Pelosi proposed today that such a commission be formed. This commission’s decision does not replace Congress’s final verdict, but rather the Veep’s and cabinet’s letter. That means this body can be used to get the ball rolling and force Congress to convene and vote."

Der er flere 'teknikalteter', som I selv kan læse. Men hvis rumpefisen, hvilket desværre ikke kan afvises, nægter at gå frivilligt, kan han altså erklæres uegnet og blive sparket udi mørket af kongressens flertal (minimum 268 velrettede spark).

Er det så realistisk? Ja. Har trumpefisen først tabt udenfor enhver tvivl, vil det republikanske parti med garanti lægge størst mulig afstand til ham for at redde, hvad reddes kan. De vil hverken tabe ansigt eller stemmer.

https://i.redd.it/utne6iqynbs51.jpg

How the 25th Amendment Works if a President Is Unfit to Serve (lifehacker.com)
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.