Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Zip program?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zip program?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2020 kl. 19:35
dvs at en licenskode som ikke kan bekræftes som lovlig er ok at bringe
sålænge man ikke selv har en kommercil(økonomisk) interessse
rart at høre, jeg har åbenbart overfortolket reglerne Thumbs Up

jeg har i så fald et enkelt link jeg gerne vil dele mht programmer som normalt har været giveaway, men ikke alt fra siden kan bekræftes som sådan 
derfor vil jeg ikke pr automatik skrive sidens navn

men det kan jeg måske nu ?Smile
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2020 kl. 20:10
Vi kan som skrevet ikke gøres ansvarlige for alt, hvad medlemmer henviser til.

Modsat almindelige medlemmer bruger vi admins oceaner af tid på at følge ALLE indlæg. Og vi gør det helt frivilligt uden at få noget til gengæld. Skal vi i hvert enkelt indlæg også bruge tid på "måske - måske ikke" ville vi nok pakke kufferten, og Nettips ville ophøre med at eksistere.

Admins er også mennesker og har brug for fritid og pauser, måske især en søndag aften. Vi er ikke jurister eller sekretærer for jurister, heller ikke på helligdage.

Er et medlem i tvivl om lovligheden af dit-og-dat, vil jeg anbefale medlemmet selv at søge svaret i den danske lovgivning.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2020 kl. 20:16
fintThumbs Up

Jeg holder min viden for mig selv.

så har jeg da ikke gjort noget forkert.Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2020 kl. 20:22
De enkelte medlemmer bærer selv ansvaret. Det gælder for virus/malware, som piratkopier af programmer.

Modtager vi besked, eksempelvis fra producent, sender vi "aben" videre til medlemmet, der må tage opgøret med vedkommende. Vi har ip-adresserne, så det er forholdsvis nemt.

Altså er det jeres ansvar, men vi har alle en forventning om Nettips er "rent" og reglerne er altså til for at blive overholdt!

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2020 kl. 20:33
når jeg skriver er det faktisk i en god sags tjeneste Embarrassed
det var henvent til den som var årsag
der skete ikke noget

og her er det så at jeg tager sagen i egen hånd
og alt går helt amokWacko
jeg er jo ikke admin og bliver det heller ikkeShocked
og undskyld for det

jeg skulle være stoppet og have glemt sagen
det ville mit retfærdighedsgenAngry dog ikke være med til
så genet skal have nogle tæsk skal detEvil SmileEvil Smile

så admins kan slappe af nuCool
genetDead har fået et par på kassenEvil Smile
LOL
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2020 kl. 21:02
Jeg er ikke i tvivl om du gør det i en god sags tjeneste. Det er kun godt med vågne medlemmer, hvilket vi sætter pris på. Thumbs Up

Men i dette tilfælde er det personen, der lægger linket til siden, der bærer ansvaret. Vi må derfor også forvente der kommer svar fra vedkommende. Smile
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2020 kl. 22:48
Heh, jeg kom helt i tanke om UnZipMe, som var et program til Windows XP i sin tid..
- Jeg bruger selv Winrar nu på mine to Windows 10'ere, men dog har jeg
også 7zip på min stationære, til andre opgaver med iso osv..

Jeg poster en hel del licenskoder hvis jeg kan finde dem, men det er naturligvis
i god tro's tjeneste og kan jeg linke til kilden så gør jeg også det..
- Skulle koden så være pirateri, så kan jeg jo ikke tage ansvaret, andet end have postet det..


Redigeret af Bindegal - 20 Sep 2020 kl. 22:52
Til top
PPlys Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 11 Feb 2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 391
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPlys Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Sep 2020 kl. 08:52
For ca. 1 år siden købte jeg 500 licenser til WinRar til firmaet til alle computere og servere på skibene.
Jeg har hørt at de ikke er færdige med at grine hos WinRar endnu for der er normalt ingen der køber licenser :)
Og det er IKKE en opfordring til ikke at købe licens.
En hilsen til jer alle fra Hundredemeterskoven!
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Sep 2020 kl. 10:08
Der findes mange komprimeringsprogrammer. I tråden nævnes WinRar og 7Zip blandt andet. Men hvem gør sig bedst af de to? Jeg har gjort forsøget med Windows 10 2004 ISO-filen. Den har en størrelse på 5.166.129.152 Bytes.

Resultatet er:
  • 7Zip komprimerer ISO-filen til 4.942.232.812 Bytes.
  • WinRAR komprimerer ISO-filen til 4.942.508.679 Bytes
Ikke den store forskel, men det er i 7Zip’s favør: 275867 Bytes, eller 269,4 KB. Hvorfor så fremhæve WinRAR som et ”fantastisk produkt”?




Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Sep 2020 kl. 11:13
7zip opdateres og ingen reklame 

winrar uden reklame kræver licens

begge programmer er meget kendte på navnet
begge kan køre portable
7zip og bandyzip kan også køre på portableapps.com
7zip og peazip kan også køre på portableapps.com

alle andre er mindre kendte 


Redigeret af phønix - 22 Sep 2020 kl. 08:27
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.234 sekunder.