Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Norton Internet Security 2008
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Norton Internet Security 2008

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Norton Internet Security 2008
    Sendt: 16 Jun 2008 kl. 03:34
Jeg ville aldrig have tålmodighed til at skrive en så omfattende gennemgang af Norton Internet Security 2008 15.5.0.23 som vedkomne på http://www.tweakup.dk/article/1306/dk/
har gjort... god og lærerig læsning.
 
 


Redigeret af Bindegal - 16 Jun 2008 kl. 03:46
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Jun 2008 kl. 08:46
Helt ærligt, er der nogen seriøse computerbrugere som gider at have med Norton at gøre?.

Det er ikke en nedvudering af dit indlæg Bindegal Smile , men et spørgsmål.
Kunne godt tænke mig at vide hvor mange her på Nettips som vil investerer tid og penge i Norton, og ikke mindst, tager det seriøst ?




Mvh. og godmorgen

KurtE



Redigeret af KurtE - 16 Jun 2008 kl. 08:51
Til top
Kavjik Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 15 Okt 2007
Status: Offline
Point: 1567
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavjik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Jun 2008 kl. 09:02
Det største problem med Norton er at det bruger mange ressourcer. (Link)

Men ifølge TewakUp så har Norton gjort en del for at forbedre det.
Citér men programmet bruger stadig lige lidt ressourcer og har ikke sløvet min pc i denne periode.
Citér Så de spenderede lige over en million mandetimer på at få det problem løst.
I det sidste citat snakker han om ydelsen.

Så det kunne være at Norton er gået hen og blevet et fornuftigt alternativ.
Men også kun et alternativ for dem, der ikke kender så meget til sikkerhed, og gerne vil have et stort grønt flueben, der siger at de er sikre.


Vi skal alle passe på vores fordomme, intet er statisk.
http://webbies.dk/blog
Følg mig med RSS
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Jun 2008 kl. 11:48
Jeg har bemærket at man kan få en gratis Norton On Demand scanner(Norton security scan), den er en del af Googles software pack. Til den som har lyst er her linket.

Redigeret af KurtE - 16 Jun 2008 kl. 11:49
Til top
MC Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 09 Nov 2007
Status: Offline
Point: 3548
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Jun 2008 kl. 00:39
Internettets 10 mest irriterende programmer
 
Og ja, Norton er sørme imellem Clap
"Those who would sacrifice freedom for security deserve neither" / Benjamin Franklin

Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Jun 2008 kl. 01:43

Hvad skal man have for et realtime antivirus der ikke tage resourcer??

Har prøvet avast, norton, nod antivirus, pc tools antivirus og bitdefender.
 
Avast - syntes jeg bruger en del resourser.
Norton - bruger en del resourcer so startup tager tid.
Nod - når jeg downloader eller pakker en rar fil ud kan det ske at den hænger i lang tid.
PC tools antivirus - syntes ikke den var noget specielt værd.
Bitdefender - brugte lidt resourcer også men jeg syntes den var ok.
 
men på et system med 500Mhz og 512 Mb ram så er det svært at finde et godt realtime antivirus program der ikke hænger i resourcerne.
 
Mit valg ville så stå ml. avast og bitdefender...
 
Forslag?
 
 
 -------------------------------------
Oprindeligt skrevet af MC MC skrev:

Internettets 10 mest irriterende programmer
 
Og ja, Norton er sørme imellem Clap
det er java også... ???


Redigeret af Bindegal - 17 Jun 2008 kl. 01:46
Til top
MC Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 09 Nov 2007
Status: Offline
Point: 3548
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Jun 2008 kl. 01:47
Helt sikkert Avira. Du mærker det næsten ikke, og så er det virkeligt godt http://www.free-av.com/en/download/1/download_avira_antivir_personal__free_antivirus.html
"Those who would sacrifice freedom for security deserve neither" / Benjamin Franklin

Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Jun 2008 kl. 02:41
Avira kender jeg godt...
...
jeg tror jeg lige prøver det senere i nat :)
 
-->
så har jeg downloadet en version der var passende...
Den sløver faktisk ikke PCens opstart. det er som du sagde og det er jo et plus.
Men jeg måtte kunfigurere dens firewall som var det første der sprang op da jeg åbnede browseren... så det vil der dog gå lidt tid med.
Og så håber jeg på at registrationen holder LOL.
 
Jeg har dog et program ved siden af der hedder MalwareByte`s Anti-Malware...
Så nu håber jeg så på at de ikke konflikter.
 
Takker for dit råd Tongue nu starter den nogenlunde hurtigt op.
 
 


Redigeret af Bindegal - 17 Jun 2008 kl. 07:12
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Jun 2008 kl. 09:22
Ja jeg forstår nu heller ikke at de har Java, og Windows update med ?(nu har jeg så heller ikke min kørende automatisk men starter den selv når jeg henter.)

Men Norton, Realplayer, og den kære Yahoo toolbar som man konstant bliver tilbudt ved install. af programmer, det er da til at forstå.

Hvad synes i andre ? Hvad er det mest irriterende ?


Redigeret af KurtE - 17 Jun 2008 kl. 09:26
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Jun 2008 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Bindegal Bindegal skrev:

Avira kender jeg godt...
...
jeg tror jeg lige prøver det senere i nat :)
 
-->
så har jeg downloadet en version der var passende...
Den sløver faktisk ikke PCens opstart. det er som du sagde og det er jo et plus.
Men jeg måtte kunfigurere dens firewall som var det første der sprang op da jeg åbnede browseren... så det vil der dog gå lidt tid med.
Og så håber jeg på at registrationen holder LOL.
 
Jeg har dog et program ved siden af der hedder MalwareByte`s Anti-Malware...
Så nu håber jeg så på at de ikke konflikter.
 
Takker for dit råd Tongue nu starter den nogenlunde hurtigt op.
 
 


Det burde de ikke gøre, det gør de ikke hos mig, har haft dem i 2 ugers tid og de fungerer fint sammen. Wink
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.