Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > It-nyheder
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - dansk musik/youtube
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dansk musik/youtube

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dansk musik/youtube
    Sendt: 02 Aug 2020 kl. 10:25
vh.
Ralphus

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Aug 2020 kl. 15:35
Det har jeg så fundet ud af, at man også kan med Brave Browser: https://brave.com/
Jeg ville, i går, lykønske min søn, i Australien, med *denne muntre melodi, i stedet for en almindlig fødselsdag melodi.
*Woody Wright, Wesley Pritchard, Stephen Hill - It's Gonna Be a Good Day [Live]
Det kunne jeg ikke få lov til, men Tor/Brave  vil godt. Big smile


Redigeret af El Barsko - 01 Aug 2020 kl. 15:35
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Aug 2020 kl. 14:59
en nem løsning for folk der vil lytte til musik
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Aug 2020 kl. 14:48
"Den del er Prutter nok bedre til at fortælle om, da han jo er tidligere tillidsmand"

Det er jeg squ nok ikke LOL

Det er ca. 100 år siden og lykkeligt glemt. Jeg husker mest de vidunderlige frynsegoder der fulgte med arbejdet. Kurser i dit og dat i Rørvig, ta-selv-borde og ikke mindst pludseligt at blive kaldt til møde med postmesteren, når jeg stod begravet i pakker og sveden haglede ud af alle porer.

Det var jeg sæføli meget ked af, bildte jeg kollegerne ind, hvorefter jeg i adstadigt tempo svævede på en lyserød sky til mødet.

Derudover kom strejkevarsler næppe på tale som tjenestemand under statens vinger.

Ang. trådens emne er jeg generelt enig i alle de fremførte synspunkter. Der er både seriøs alvor og en god del teater og spin i denne sag blandet sammen i en rodebutik.

Vi vil alle gerne slippe billgst muligt, men det får kunstnerne jo ikke meget ud af. Og det er trist. Parasitten Google har jeg intet tilovers for. Måske noget af løsningen er at finde alternativer til Google/YouTube både fra brugernes og kunstnernes side?
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Aug 2020 kl. 14:03
Til nr. 2 ... Når der ikke er enighed, vil en fortsat beståen på YouTube betyde Google overtræder ophavsretten. Google (YouTube) har jo indgået en aftale med de respektive kunstneres organisation og brydes den, forsvinder Googles ret til at formidle. For så er der ikke længere en aftale.

Det er jo nærliggende at sammenligne med overenskomstforhandlingerne på arbejdsmarkedet. Kan der ikke nås til enighed - forhandlingerne bryder sammen - så udsendes strejkevarsel. Den del er Prutter nok bedre til at fortælle om, da han jo er tidligere tillidsmand Smile

Selvfølgelig støtter jeg vores danske kunstnere i den sag. Jeg bliver hverken sur eller forarget over, at musikken for en stund fjernes eller blokeres.

Og så er det jo heller ikke værre, end du kan købe musikken. Har du råd til bil, øl og den røde bøf, har du nok også råd til at købe deres album.


Til top
ebh Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 02 Jan 2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 175
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ebh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Aug 2020 kl. 13:14
Spindoktorerne har udført et godt arbejde ved at sammenblande to forskellige problemstillinger:

1. Spørgsmålet om honorering af kunstnerne - helt enig i at den ikke er høj nok.
2. Men i samme moment at gå i falset over, at Google nu blokerer for dansk indhold er helt ude i skoven - det har de selvsamme politikere jo lovgivet om, at der kan falde bøder såfremt Google ikke blokerer.
Vinklen på historien i alle danske medier, er at Google bruger blokeringen som et magtmiddel i forhandlingerne. Veludført spinLOL
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Aug 2020 kl. 12:59
ebh ...

Jeg tror næppe de danske politikere har glemt. De accepterer blot ikke løndumpning af den karakter. Hvis du fik 200 kroner i timen, ville du så fortsætte dit job, hvis arbejdsgiveren fra nu af kun ville give dig 60 kroner i timen?

Det er jo kunstnernes vilkår, hvis de fortsat ønsker deres musik på YouTube.

Vi må hive pengepungen frem, hvis vi vil lytte eller se danske kunstnere - en "Køb dansk"-kampagne. Den kampagne kan nogen måske huske fra 70'erne. Selvfølgelig skal ingen acceptere en lønnedgang.
Til top
ebh Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 02 Jan 2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 175
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ebh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Aug 2020 kl. 11:59
Google gør sådan set blot det, som EU ophavsretsdirektivet kræver, nemlig fjerner de værker som der ikke er indgået licensaftale for. Google skal blokere, indtil der bliver indgået en aftale.

De danske politikerne har åbenbart allerede glemt (eller ikke forstået) hvad de stemte igennem i EU-parlamentet.



Redigeret af ebh - 01 Aug 2020 kl. 12:00
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31 Jul 2020 kl. 18:25
jeg tror youtube "glemte" deres reklamer
-det kunne blive dyrt
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31 Jul 2020 kl. 17:39
Når jeg vil høre 'Jump Around', så skriver Youtube:
Videoen er ikke tilgængelig
Der er indhold fra KODA_CS i denne video. Den er ikke tilgængelig i dit land.

Men så må jeg bare bruge en proxy, og så er der ingen ko på taget! LOL
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.