Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Hackerdatabase frigivet
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hackerdatabase frigivet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hackerdatabase frigivet
    Sendt: 30 Jul 2020 kl. 22:59
Netsurfer ...

Hvis du mener Bleeping Computer "går i fælden", så er de ikke ene om det.


Jeg ser det ikke som "at gå i fælden", men som oplysning til brugere, der måtte have konto de berørte steder.

Og så lidt viden om ShinyHunters ...


Bleeping Computer er et sikkerhedssite. Jeg har meget stor respekt for deres analyser og ikke mindst deres hjælpeprogrammer, der blandt andet indeholder dekrypteringsværktøjer ved angreb af ransomware. De har på den baggrund absolut ingen intention om at reklamerer for hackere - tværtimod.

Måske du ikke læser så mange artikler på deres side... det burde du Wink

At jeg skulle have misforstået? Nej, jeg har absolut ikke misforstået noget.
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Jul 2020 kl. 22:34
Pomse
du har helt misforstået det
-det er Bleeping Computer der går i fælden
jeg har intet skrevet om, at du ikke må ligge noget op, eller at du reklamere for noget

HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Jul 2020 kl. 18:25
Læs nu hellere artiklen. Hvis det er reklame, så vær venlig at fjerne Avast fra din brugerprofil, og undlad at citere fra Folkebladet og andre medier - det er reklame.

Jeg reklamerer ikke for noget. Hverken Computerworld, Version2, Bleeping Computer, gHacks, digi.no, eller andre medier. Men det er nu engang de medier, hvor JEG henter oplysninger til gavn for dig og andre medlemmer.

Og du skal dælme ikke bestemme, hvilke medier der må skrives om eller fra.
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Jul 2020 kl. 15:37
det er reklame for  ShinyHunter og bleeping computer bekræfter ShinyHunter`s dygtighed
-så næste gang ShinyHunter har noget til salg, så sælger det sikkert hurtigere

HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Jul 2020 kl. 13:31
Netsurfer ...

For mig er det en klar advarsel og en påmindelse om, at er man berørt af de listede websteder, - så er det med at få skiftet password hurtigst mulig.

Hvordan du får det til at ligne reklame, er for mig uforståeligt. Vil du måske ikke også gerne advares??
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Jul 2020 kl. 12:37
reelt er det reklame og bleeping computer hjælper til dette, ved at bekræfte  e-mail adresserne
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Jul 2020 kl. 07:33
Nogle hackere har i et hackerforum lagt en database med over 386 millioner brugerkonti ud, som hævdes stjålet fra 18 virksomheders databrud. Siden den 21. juli har en sælgergruppe, kendt som ShinyHunter, begyndt at lække databaserne gratis, der normalt er kendt for at sælge stjålne data.

Databaser der stjæles, sælges normalt til private først. Når de ikke længere er rentable, frigives de ofte på hackerfora for at øge deres omdømme. Indholdet i databasen indeholder blandt andet data fra Microsoft private GitHub-lager.

Af databaserne, der blev frigivet den 21. juli, blev ni af dem allerede afsløret tidligere. De øvrige ni har ikke tidligere været beskrevet. Bleeping Computer kan bekræfte, at e-mail adresserne svarer til konti på de berørte tjenester.

Den fulde liste over de 18 dataovertrædelser kan ses i artiklen. Det er dog ikke alle der inkluderer adgangskoder, men der er stadig tale en et betydeligt datasæt, som øvrige hackere kan gøre brug af. Årsagen til frigørelsen af den store mængde stjålne data er udelukkende, at de ikke længere er ”rentable”.

Bruger du nogen af de i artiklen nævnte tjenester, anbefales du til at ændre adgangskode på de berørte websteder. Anvender du samme adgangskode på andre websteder, skal disse også ændres.

Hele listen kan ses på Bleeping computer, hvor du også kan læse mere indgående om de selskaber, hvor læk er sket fra.

Redigeret af Pomse - 30 Jul 2020 kl. 07:35
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.