Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Nettips > Ris og ros
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Emner i forummet
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emner i forummet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Emner i forummet
    Sendt: 14 Jun 2020 kl. 08:23
Jeg fik ideen at liste under-emnerne (eller sub-emner) i forummet efter antallet af indlæg, hvilket jo giver en noget anderledes rækkefølge. Og den idë er såvist ikke helt ny. Det kunne måske sige noget om Nettips, som vi måske ikke tænker så meget over til daglig. Om fortid, nutid og fremad og hvorfor dit og dat.

Og det synes jeg faktisk denne rækkefølge gør.

Jeg har med vilje udeladt emnerne Ris og ros (6432 indlæg) samt Regler for Forum på nettips.dk (2 indlæg), da begge er interne "indadvendte" emner og fordi denne tråd jo netop behandler emnet Ris og ros og er anbragt derunder.

Skønt visse vil modsige mig, er fakta, at vi de sidste par år har oplevet en pæn fremgang i medlemstallet, om ikke voldsom eller som vi kunne ønske, men dog stille og roligt den rigtige vej - og ikke mindst aktive medlemmer, som nogle af "de gamle" medlemmer også er blevet det.

Det har jeg svært ved at se noget negativt i. Om man helst vil beholde solbrillerne på eller vende kikkerten den anden vej, må man fuldstændigt selv om. Det vil jeg tillade mig at betragte som nyttesløst, ligegyldigt og uinteressant. Det er og blir eskapisme.

Det samme gælder dem, som har forladt forummet af den ene eller anden grund. Det kan man for min skyld spekulere over lige så tosset man vil. Hvorfor, hvorfor og hvorfor? Jeg finder spørgsmålet urimeligt og unfair, da vi i sagens natur ikke kan spørge dem om det - nu.

Joh. Vi kan erindre om, hvad de sagde, inden de skred, men hvad skal vi bruge det til - nu? Skal der tages hensyn til medlemmer, må det tages overfor de nuværende og ikke de fraværende.

(Revideret) liste med antal indlæg (14 juni 2020):

Alt muligt                            52516
                                          ------
Software og hardware           26705

Hjælp og vejledninger mv.     24809
                                          ------
Sikkerhed                            17137
                                          ------
Sjov og ballade                    15810

Windows                             15044
                                          ------
Internet                               12801

It-nyheder                           11449
                                          ------
Linux og andre (OS)               7655

Giveaways                             5771
                                            -----
Spil - generelt                        2069
                                            -----
Mobile enheder (osv.)               621

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Mine kommentarer

At Alt muligt er den sikre vinder med godt det dobbelte antal indlæg i forhold til de 2 næste, giver sig selv grundet den bredtfavnende titel. Jeg tænker dog, at den har lagt større afstand til de næste det seneste årti, da vi har satset bredere end udelukkende at holde os til it-relevante emner. Til sorg for nogle og glæde for andre.

Software og hardware
på andenpladsen overrasker mig kun en anelse. Men også det er et stort og bredtfavnende emne.

At tredjepladsen tilhører Hjælp og vejledninger mv., syns jeg vi har lov at være stolte af. Det element er en stor del af vores eksistensberettigelse, image, moral og ånd. Og at medlemmerne er flittige på netop dette område er dem til stor ære, ikke mindst fordi det kan være ret tidskrævende at levere supplerende og grundige vejledninger. Imponerende at også relativt nye medlemmer har afsat tid til dette. Tak!

Gud bevare Danmark, sagde hunden Wink

Det samme gælder tildels Sikkerhed på næste plads som nr. 4. Et grundlæggende emne, som vi altid har lagt megen vægt på. At det ligger højt på listen kan vi også være stolte af. Men jeg haster videre.

Sjov og ballade på 5. pladsen er.. ja, sjov og ballade. Et pusterum, hvor vi kan lade batteriet op og være.. ja, glade.

Nogle vil måske mene, at det næste emne, Windows, burde bytte plads med det forrige og ikke ligge lige efter balladen på en 6. plads. Men om det er bedre at ligge lige før balladen, kommer vel ud på ét. Alvor og glæde følges vel ad, og i mine øjne må glæden gerne stå over alvoren. Uden humor er livet ikke værd at leve.

Det er et emne, der skiller vandene. Nogle går mere op i det end andre. Men så længe Microsoft og dets fremmeste produkt, Windows har nærmest globalt monopol som personligt styresystem, kommer vi ikke udenom det. Jeg ser dog tegn i Sol og Måne på, at monopolet ikke varer evigt.

Windows har for mange skuffet på det sidste og alderen trykker. Konkurrenterne, især de større, er begyndt at røre på sig og har lagt i kakkelovnen. I øst er et land, som vist ikke er ovenud begejstrede for at blive domineret af vestlig kapital og teknik. De vil gerne springe lidt hurtigere ind i fremtiden, og det gør de nok også - med tiden.

Så helt nede på 7. pladsen summer Internet eller internettet, da der strengt taget kun er ét internet. På mange måder går det, som Windows, også en usikker fremtid i møde. Men det er for stort og kompliceret et emne at komme ind på her. Men at det ligger og gemmer sig helt nede på 7. pladsen, undrer mig, da menneskeheden nok er mere optaget af det end af fx Windows. Måske har det noget at gøre med hønen og ægget?

Og SÅ kommer It-nyheder ! Det må umiddelbart undre, at det ligger, hvor det ligger - på en 8. plads. Er det ikke dalet med tiden? Det er jeg ret sikker på. Måske de andre emner har taget sin bid af emnet og spist sig gelinde ind på det. Nyheden indenfor software er blevet overtaget af 'Software og hardware', og så fremdeles. Hvad er IKKE it-nyt?

Måske er emnet bare blevet så bredt, fordi næsten alt har forbindelse med IT, og man derfor søger mere specifikt. Så hurtigt videre...

Linux og andre styresystemer - på en 9. plads. Shocked Hvad skal jeg sige? Kohberg? Emnet Linux har vist tabt pusten og interessen er svær at få øje på. Men det er den jo også udenfor cyberspace. Linux er både her og der, men entusiasmen synes at være ikke-eksisterende. Hvem gider også i dag diskutere udsøgte, udspekulerede kommandokoder, programmeringssprog osv.? Det var dengang. I dag man higer og søger i gamle bøger. Måske på Tøjhusmuseet? Eller Folkeregisteret? Jeg ser ingen Linux-revolution lige om hjørnet.

Derimod ANDRE styresystemer - og sandsynligvis kommercielle med kapital i ryggen. Det har vi allerede været inde på under 'Windows'. Måske sker der først noget når USA og Kina er holdt op med at mundhugges. Uanser hvad vi synes om det ene eller andet land, så forsvinder de ikke fra landkortet af sig selv. Vi kan ikke ignorere dem.

På 10. pladsen vender humøret tilbage. Giveaways !!! Godt skuldret af denne nybegynder at overhale 11 og 12 = Spil - generelt og Mobile enheder, smartphones, tablets og andet grej ! Disse 2 allersidste forbigår jeg i tavshed. Spil skal nok overleve, men det er ikke for mig at udtale sig om. Det må gamerne have helt for sig selv.

Men Giveaways. Startet af Binde og i lang tid kun Binde selv, der leverede til emnet. Nu er der flere om biddet, men også flere om succesen. Nå, men så kan Binde jo slappe mere af. Æren er dog hans. Han foreslog det og sikkert til manges overraskelse var der saft og kraft i emnet og det groede støt og er nu en integreret og uundværlig del af forummet og Nettips.

SLUT
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jun 2020 kl. 09:43
It-nyheder og Internet er egentlig meget tæt på og være ens
nogen gange, tager man bare en af dem

en kategori kaldet nyheder, kunne aflaste alt muligt og give mere synlighed
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jun 2020 kl. 10:20
Thumbs Up idéen er jo god prutter

mææn hvordan skal man bruge tallene ??
du har vel målt fra nettips start
og hvornår var det ?
2007 ?

jeg kan fx se en anseelig mængde omkring 
"hjælp og vejledninger"
24809 er det visninger ?

i "hjælp og vejledninger" er der 171 sider af 16 indlæg ca ialt 2727 indlæg fra 2007
snit på 24809/2727 visninger pr indlæg : 9
pr år(2007-2020) i indlæg 2727/13 = 208

til sammenligning juni 2019 - juni 2020 : ca 45 indlæg og ca 350 visninger
visninger pr indlæg 350/45 = knap 8

det bekræfter hvad jeg selv tror at "hjælp og vejledninger" virker anseelig stor
så der har været gevaldige peaks men ikke lige på det sidste

så data er ligegyldige, djævelske eller ...... dejligeTongue

gider ikke lige mere at lege med talSleepy

så det kan være jeg dykker ned i flere tal senereSmile


Redigeret af phønix - 14 Jun 2020 kl. 10:52
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jun 2020 kl. 11:03
forkert anbragt indlægWacko
kopi kommer herhen

"læste historien færdig her 
citat
"Det var en ansat på centret, der tirsdag aften blev konstateret smittet, onsdag blev alle testet, ligesom både ansatte og beboere igen fredag blev testet.

Der er endnu ikke kommet svar på alle prøver, hvilket betyder, at antallet af smittede i Sindal kan risikere at stige yderligere."

min kommentar :

lukafdeling flyt alle

og hold de raske for sig selv

descenfices hele lortet

karantæne

herefter flytttes alle raske tilbage

selvfølgelig først efter de igen er testet negative

ingen slinger i valsen 

min opfordring til  Leif Serup fra hjørring kommune

kom så igang !"




Redigeret af phønix - 14 Jun 2020 kl. 20:41
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jun 2020 kl. 13:01
phønix
og nogle roder lidt rundt på indlæg ;-)
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jun 2020 kl. 15:48
javistWacko

men når jeg  kommer hjem bliver det flyttetWink
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jun 2020 kl. 16:16
Nu var min mening jo ikke at starte en revolution af forummet eller Nettips, men blot eventuelt at inspirere til tanker out of the box. Det ser da fint ud indtil videre.

Fx "en kategori kaldet nyheder, kunne aflaste alt muligt og give mere synlighed" - Det er vel værd i det mindste at tænke over.

Ellers synes jeg vi skal nyde sommeren efter en anstrengende vinter og ditto forår i coronaens tegn. Det er i allerhøjeste grad tiltrængt. Presset har også været tydeligt i forum, men reaktionerne forskellige.

Og nej. Jeg har ikke målt fra Nettips' start i 1998 og blev først medlem 5 år senere sån cirkus i 2003. Kan heller ikke huske tallene fra dengang. Man kan bruge tallene, som man vil - der er frit slaw.

"gider ikke lige mere at lege med talSleepy"

Det var heller ikke meningen og det er squ også for anstrengende, når hundehodet koger i solen. Tallene skulle blot angive generelle tendenser.

I 2007 kom, hvad jeg kalder Oktoberrevolutionen, der på mange måder vendte op og ned på Nettips. Bl.a. mistede vi vore hidtidige indlæg og point og måtte begynde forfra from scratch.

"og nogle roder lidt rundt på indlæg" LOL

Ja. Den satans corona sniger sig ind alle steder og dens veje er uransagelige. Snart et angreb fra venstre, så et fra højre og så et bagholdsangreb.

PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.