Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - nye covid 19 tal
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nye covid 19 tal

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2020 kl. 11:58
nu har de været "indespærret" på plejehjem i næsten 4 måneder
og mon ikke de pårørende passer på, som personale.

jeg er mere bekymret over ferie i andre lande, mon folk allerede har glemt, hvordan corona kom til Danmark
-det var pga. skiferie
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2020 kl. 12:11
det er der nu delt meninger om netsurfer

man har studeret nedfrosne vandprøver fra spildevand
som viser at virus var der flere dage før !

såh......
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2020 kl. 14:24
så er det med at stramme ballerne

sidste kommune på fastlandet under 10 er ..... Odder Kommune
her bo jegSmile
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jul 2020 kl. 08:59
https://nyheder.tv2.dk/2020-07-08-saadan-spreder-coronavirus-sig-i-din-kommune-lige-nu
på siden kan man klikke ind på kortet og alæse stuatinen i den enkelte kommuner
der er dog en væsentli undtagelse :
følgendekommuner odder, læsø, fanø, samsø, ærø og langeland - her skrives :
"Der er under ti smittede i kommunen. Derfor offentliggør SSI ikke detaljerede
data." jeg vælger at forstå det så dan at der godt kan være nyligt smittede, men at der samlede antal er under 10. en mærkværdig og underlige regel og helt uacceptabel !

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jul 2020 kl. 10:43
"en mærkværdig og underlige regel og helt uacceptabel !" - nu er det relativ små landkommuner og det kan jo være for at beskytte de ramte borgere. Bor der få mennesker er de jo nemmere at identificere for de øvrige borgere.

Det handler derfor dybest set om at beskytte den ramte borger og hans/hendes privatliv. Data skulle jo gerne være anonymiseret.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jul 2020 kl. 11:10
tværtimod pomse

jeg bor jo i odder

måske har covid aldrig officielt været i byen
så vi er "ren" enklave

dvs at alle i byen som følger med ved at vi er noget nær smittefri
så helt ærligt, vi kan godt tillade os at være lidt afslappede

men sæt nu at en ensete person bliver smitet
så får vi ikke noget at vide 
kun sladderen kan bringe det videre

her mener jeg at hensynet til hel kommenes indbyggere vejer tungere end hensynet til den enkelte
i min optik skal vi beskytte os mod smitte

i hjørring mener jeg at det startede med 1 person tirsdag og allerde 3-4 dage efter var 4 personer smittede
Hjørring Kommune 64.483 indbyggere (2020) ca 926 km² - 69 personer/km2
Odder Kommune 12.354 indbyggere (2020) ca 225 km² - 55 personer/km2

jeg mener hemmelighedskræmmeri støtter udbredelse af covid
kommunerne ligner hianden i størrelse
i Hjørring er der 3 døde med covid
det er 3 for meget

så ja, man kan bortforklare og kalde det bagateller
men det er jeg ikke enig i

mht
"Det handler derfor dybest set om at beskytte den ramte borger og hans/hendes privatliv. Data skulle jo gerne være anonymiseret."
bekytter man borgere ved at lade dem blive smittet ?
hvorfor er det interessant at angive at der i fx århus kommune 1 dag er 1 smittet når 1 smittet i odder skal hemmeligholdes - yderst mærkelig argumentation
bliver data da dårligere anonyniseret i odder ?

set udfra hensynet til beberne i kommunen kontra hensynet til den enkelte , som i forvejen vil være anonymiseret : en mærkværdig og underlige regel og helt uacceptabel


Redigeret af phønix - 09 Jul 2020 kl. 11:17
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jul 2020 kl. 11:34
"bekytter man borgere ved at lade dem blive smittet ?" - Du glemmer der er nogle retningslinjer i forbindelse med smitte. Isolation i første omgang. Omgangskreds og andre personer, der har været tæt på de smittede, bliver jo også undersøgt.

Desuden har en smittet borger pligt til at fortælle, hvorfra smitten muligvis stammer fra. Der gives endda bøde for at skjule den del. Jeg har meget svært ved at forestille mig en person, der bevidst går efter at smitte andre. I så fald er personen jo syg i hovedet.

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jul 2020 kl. 12:33
hvad skete der i hjørring ?

jeg går ind for at vise sælig forsigtighed
derfor er viden og information en væsentlig ting
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jul 2020 kl. 12:53
Du kan ikke bruge "hvad skete der i Hjørring?" til noget som helst. Det du kan bruge, er din egen adfærd og fornuft for at beskytte dig selv og andre.

Ved at finde "skrækscenarier" opnår du ikke andet end at støtte angsten. Angst kan du ikke bruge til noget. Angst fører til irrationelle handlinger. Du kan bruge din sunde fornuft at tage dine forholdsregler.


Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jul 2020 kl. 13:18
hvis jeg har al væsentlig information til rådighed kan jeg derfra selv tage mine forsigtighedsregler. 
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.219 sekunder.