Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - W10 Gratis
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

W10 Gratis

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: W10 Gratis
    Sendt: 14 Jan 2020 kl. 12:07
vh.
Ralphus

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 12:36
Vi kan sætte prop i deres sporing/telemetri, men hvad hjælper det, når der er hul i bunden ...

Du kan igangsætte installationen, men på et tidspunkt kommer du til et punkt, hvor du skal angive din Microsoft konto for at fortsætte. Muligheden for at vælge at logge på uden Microsoft konto er ikke længere tilgængelig!

Det skriver medierne blot intet om. Det antages som en naturlig ting, at alle gør brug af en Microsoft konto.

Jeg taler af erfaring. Forsøgte for sjovt at installere Windows 10 på en harddisk indeholdende Windows 8.1. Da jeg kom til billedet, hvor Microsoft konto blev nævnt, var den hidtidige mulighed for at logge på uden Microsoft konto fjernet.

En genstart ved at anvende den "hårde knap" førte ikke til ændring. Det var end ikke muligt at omgås den igangværende installation. Når jeg efter genstart forsøgte at annullere installationen, blev det nægtet - den gik direkte til stedet i installationen, hvor den var nået til ...

Jeg benytter ikke en Microsoft konto. De har så rigelig med sporing i Windows 10, men ved at tvinge folk til at anvende en Microsoft konto, har de - sammen med den øvrige sporing - fuld adgang til ALT du foretager dig på din computer.

Jeg smed en skive med GParted i DVD-drevet, startede programmer op og "kvalte" alle partitioner på disken. Herefter blev Windows 8.1 lagt på igen.

Dette er tænkt som en advarsel til dem, der ikke har en Microsoft konto og ikke ønsker det - hold jer langt fra Windows 10.


Redigeret af Pomse - 14 Jan 2020 kl. 12:39
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 12:51

Når man, som jeg, har en Microsoft konto, hvad jeg finder helt naturligt, så er der fordele ved det.

De KENDER mig, skal ikke først finde ud af hvem jeg er.

De personlige indstillinger, JEG vælger, skal jeg ikke angive ved ny installation, det gør installationen hurtigere, hvilket flere jo synes om.

Jeg har aldrig kunnet finde nogen ulempe ved, at have en Microsoft konto, men flere fordele.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Pomse Pomse skrev:

Du kan igangsætte installationen, men på et tidspunkt kommer du til et punkt, hvor du skal angive din Microsoft konto for at fortsætte. Muligheden for at vælge at logge på uden Microsoft konto er ikke længere tilgængelig!

Det skriver medierne blot intet om. Det antages som en naturlig ting, at alle gør brug af en Microsoft konto.


jeg har lige downloadet W10 og jeg blev ikke spurgt om Microsoft konto
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Gubis Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 21 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 189
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Pomse Pomse skrev:

Du kan igangsætte installationen, men på et tidspunkt kommer du til et punkt, hvor du skal angive din Microsoft konto for at fortsætte. Muligheden for at vælge at logge på uden Microsoft konto er ikke længere tilgængelig!

Øhh jo... 

Man skal bare sige nej til at installerer internet... Osse selvom den igen kommer med et spørgsmål om man er sikker på at man vil fortsætte uden internet...

Så fremkommer muligheden for at lave en Offline konto, som i gamle dage..  Clap
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 13:27
Barsko ...

Ja de kender dig - måske for godt?

Netsurfer ...

Husker godt du installerede. Mit forsøg fandt sted i søndags, blot til oplysning.

Gubis ...

Se se ... men det er jo heller ikke beskrevet noget sted! De har med andre ord valgt at skjule muligheden for at få folk med på vognen.

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 13:30

Pomse, du skriver: ”Jeg taler af erfaring. Forsøgte for sjovt at installere Windows 10 på en harddisk indeholdende Windows 8.1. Da jeg kom til billedet, hvor Microsoft konto blev nævnt, var den hidtidige mulighed for at logge på uden Microsoft konto fjernet.”

Jeg taler ud fra mere end 5 års erfaring:

NiTiTech

http://www.nettipsforum.dk/nititech_topic26897_post158308.html#158308

 Lad det tale for sig selv. Big smile

 

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 13:36
Barsko ...

Har du for nylig installeret Windows 10? Hvis ikke, kan du ikke bruge din erfaring til noget. De foretager konstant ændringer og de opdages ikke nødvendigvis, hvis der opgraderes til en ny version fra en tidligere.

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 13:46

Den menig er du da hjerteligt velkommen til, at have. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
James Bond Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 15 Okt 2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 466
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér James Bond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Jan 2020 kl. 19:56
Kan man stadigvæk få opdateringer til windows 8.1
H.Jepsen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.328 sekunder.