Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Mobile enheder, smartphones, tablets og andet grej
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Malware-apps i Google Store
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Malware-apps i Google Store

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Malware-apps i Google Store
    Sendt: 08 Jan 2020 kl. 11:01
Har du en af nedenstående apps hentet fra Google Store, bør du øjeblikke afinstallere dem. Blot det at hente dem, er nok til der spredes exploit malware på din smartphone.

  • Camero
  • FileCrypt
  • callCam
Det er Trend Micro, der har fundet malware i ovenstående apps.

Det skriver The Hacker News
Til top
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Jan 2020 kl. 22:02
Pomse: Jeg har ikke hentet de omtalte apps og heller har haft det i sinde; men tak fordi du holder os nettipsere informeret.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Jan 2020 kl. 22:44
Cotangens ...

Jeg ved ikke, hvad folk "hælder på deres smartphone", men vil da hellere informere og advare . Også selv om ingen gør brug af de omtalte apps.

Det er desværre ikke første gang Google har haft "uheldige" apps i deres "butik", og næppe heller sidste gang.

Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2020 kl. 09:19
 Thumbs Up
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2020 kl. 10:51
det siger jo noget om alt det smarte pjat

app store i google-android

punker for at man skal bruge deres app tjek
som åbenbart helt åbenlyst IKKE durWacko
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2020 kl. 19:50
Nu er det jo nøjagtigt som når man er på nettet -  så downloader man jo heller ikke alt hvad man møder.

Der er jo mange hundredvis af apps i "play butik"
selvfølgelig så henter man ikke dem som ser suspekte ud.  Cool





Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2020 kl. 19:54
jeg henter sjældent apps da jeg har samsung xcover 3

der er ikke mange ram at lege med så jeg mangler programplads
men skal programmerne på sd kort skal jeg sterte forfra og det gider jeg ikke lige

når jeg installerer en app bliver den straks afprøvet 
er den lidt for sjov med reklamer holder den mindre end 10 min før den er ude igenWink
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2020 kl. 20:01
 Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.254 sekunder.