Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - ZZZZZ...
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ZZZZZ...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ZZZZZ...
    Sendt: 08 Nov 2019 kl. 12:13
1. Hey. Hør lige her!
2. Hey. Hør lige her!
3. Hey. Hør lige her!
4. Hey. Hør lige her!
5. Hey. Hør lige her!
6. Hey. Hør lige her!
7. Hey. Hør lige her!
8. Hey. Hør lige her!
9. Hey. Hør lige her!
10. Hey. Hør lige her!

.. og SÅ blev der lyttet!

Godt at vi har et sådan altid årvågent korps af politifolk, som enhver neglebidende kriminel må frygte i sit inderste og have enorm respekt for. På ethvert gadehjørne hænger der kameraer, der følger de kriminelles gøren og laden ned i mindste detalje og intet går det altid vågne politis opmærksomhed forbi. Tak for det!

Joh. De kameraer har vist sig at være en god investering, for politiets lange arm kan nu slå til med det samme i løbet af sekunder, minutter, timer, dage, måneder eller år. Ingen kan føle sig sikre!

Rigspolitiet overhørte mindst ti advarsler om fejl i teledata | Version2
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2019 kl. 15:49
Den danske ordensmagt er omdannet til bødeudskrivere og kustoder forTold og Skat. dn størrelse, der kan være mægtigt svære at respektere.....og nemme at foragte Party.

Deres mantra er : "Vi rykker ikke ud. Her nydes kaffe og citronhalvmåne.Der må  stjæles, røves, voldtages og myrdes". f**k the police Cool

Redigeret af AFFI - 08 Nov 2019 kl. 15:50
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2019 kl. 16:15
AFFI  " f**k the police" ??

hvis det ikke er politiet som skal holde orden, hvem skal så ?

skal miliæret så overtage ?
eller hjemmeværnet ?
renovations folk ?LOL
vores NATO "venner" ?
etc

politiets budgetter styres overordnet af finansloven
politikerne er årsag til politiets manglende effektiktivitet 
ikke politiet selv
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2019 kl. 19:18
Hmm.. Her er jeg vist mest på Affes side, men sæføli er "f**k the police" ikke en præcis "diagnose" af - eller udtryk for - politiets aktuelle tilstand og inkluderende alle ansatte i etaten. Men det tror jeg Affe er udmærket klar over. Udtrykket er nok mere lidenskabeligt end videnskabeligt.

At "politikerne er årsag til politiets manglende effektivitet" er jeg med på generelt, men det er ikke hele årsagen.

I denne sag kan ineffektiviteten i Rigspolitiet ikke undskyldes af manglende bevillinger, men ganske enkelt af manglende omtanke, ansvarlighed og kompetence. De har trods masser af tid til at tænke i, siddet alt for mange advarsler overhørigt. Det burde man ikke kunne forvente af højere ansatte. Enten er det med vilje eller også er Rigspolitiet en samling af uduelige personer, der aldrig burde være forfremmet.

For politiet i al almindelighed forstår jeg uden besvær Affes lidenskabelighed. Jeg har selv oplevet for mange dilettanter på gadeniveau, der ikke var deres opgave voksne, bl.a. på Christiania. Mit forhold til politiet er dog ikke entydigt, men ambivalent.

Apropos ambivalens har jeg ofte tænkt, at visse betjente har oplevet denne følelse i valget af karriere i deres unge alder, inden de blev inficerede af sygdomme som almen dannelse eller høfligt hensyn til andre levende væsner.

Skulle de vælge at blive medlem af en rockerbande som fx Hells Angels eller blive politibetjent? Jeg kunne ikke få øje på forskellen i deres opførsel. Det handlede kun om at få den "respekt", rockere fabler om. De kunne dog have valgt en 3. mulighed, som også giver den respekt, men er betydeligt mere fredelig: At blive sølvrygge i en zoologisk have. Masser af damer at imponere og publikum kan være helt trygge.

Til spørgsmålet: "hvis det ikke er politiet som skal holde orden, hvem skal så ?", kunne jeg svare, at det burde vi selv sørge for, men erkender at svaret er naivt.

Og så må jeg da lige tilføje, at jeg såmænd også har mødt politifolk, der ikke kun handlede motiveret af instinktiv flokmentalitet, men besad evnen til selvstændig tankegang og ikke undskydte sig med floskler som "det er bare rutine".

PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2019 kl. 19:33
vi er såmænd ikke specielt uenige

men jeg reagerer på en generaliserende udtalelse !


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2019 kl. 20:07
Regnede heller ikke med den store uenighed, phønix Thumbs Up

Ang. det 'generaliserende' er jeg også ambivalent overfor det begreb. På den ene side kan det være for genera.. æh, overforenklende og misbruges som sådan. På den anden side kan det være svært at undvære, hvis ikke forklaringer på dit og dat skal blive alt for lange og detaljerede og dermed kede ihjel.

Jeg er nok selv offer for det sidste, når jeg i mine rabieslignende anfald af perfektionisme vil forklare noget til døde helt udi hjørnerne for at få hele billedet med.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.