Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Chrome OS enheders udløbsdato
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chrome OS enheders udløbsdato

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chrome OS enheders udløbsdato
    Sendt: 10 Sep 2019 kl. 14:47
Der er nok ikke mange der er vidende om dette, men alle Chrome OS-baserede enheder har en udløbsdato. Google's udgangspunkt er support i 6½ år. Derefter udrulles ikke længere sikkerhedsopdateringer til operativsystemet.

Som med andre enheder øges risikoen for forværring af sikkerheden, når enheder ikke længere modtager opdateringer. Men det specielle ved Chrome-enhederne er, at supportperiodens afslutning er indbygget på enhedernes bundkort.

Det er der blot ingen der fortæller dig, når du køber ...

Kilde: Digi.no



Redigeret af Pomse - 10 Sep 2019 kl. 15:07
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Sep 2019 kl. 16:06
ifølge digi.no :
Værre hvis du køber Chromebook CB5-312T fra Acer, som i skrivende stund tilbydes fra £ 4.500. Her er krogen på døren allerede i september 2021, i knap to år.

hvis det samme er gældende herhjemme er chromebooken i mine øjne på kant med købeloven !
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Sep 2019 kl. 18:17
Det er samme retningslinjer der gør sig gældende i Danmark. Men selskaberne kan slippe afsted med deres "finte", fordi det installerede styresystem også virker efter supporten er ophørt.

Med den viden omkring den skjulte forældelse, bør man være forsigtig og se sig godt for. I så fald en sådan maskine er at finde i sit hjem, kan det, som beskrevet - være en god idé at installere Linux, som også nævnes i artiklen. Så kan den køre og modtage opdateringer, lige til maskinen af sig selv brænder af.

Den koster i øvrigt ikke €4500. Beløbet er norske kroner, hvilket i danske kroner svarer nogenlunde til 3800 kr.

Med den viden om Chromebook, ville jeg aldrig selv vælge en sådan computer.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Sep 2019 kl. 20:36
beløbet var angivet i pund, ikke euro
Til top
James Bond Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 15 Okt 2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 466
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér James Bond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Sep 2019 kl. 22:10
Ja jeg blev da også selv overrasket da det poppede op nede i hjørnet og advarede mig om at dette nu er den sidste automatiske opdatering til min chormebook som jeg er meget meget tilfreds med super lille smart sag. Så hvad gør man så.
Har været enorm sur over windows 7  ophører og tænkt pyt jeg har da min chromebook men halløj da blev jeg da godt nog r..rendt.
Men gad vide om man kan installere chromium på en chromebook for da tror jeg ikke der er nogen udløbs dato, men kan være at en her på nettips ved noget om det.
Jeg har chromium på en anden bærbar og på en stationær kører som smurt.
H.Jepsen
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.