Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Lange filnavnne!
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lange filnavnne!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PK FLUER Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 20 Okt 2007
Sted: DK
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PK FLUER Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lange filnavnne!
    Sendt: 10 Aug 2019 kl. 08:21
Jeg er i mit daglig brug af mit Windows 7 Pro udsat for, at kopieringer af filer med lange navne, giver problemer, idet jeg ganske enkelt ikke kan kopiere filen, uden at omdøbe den, da der er mere end 256 karakterer.

Nu er mit spørgsmål, kan jeg tilføje et program i Windows 7 Pro, der kan kopiere til et andet medie i 1: 1, altså kopiere direkte, med original fil tekster, eller kan jeg evt. lave indstillerne, i selve Windows 7 Pro?

På forhånd tak.

Mvh
Mysis
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2019 kl. 10:10
Micro$oft har haft et hotfix for dette problem, men det er ikke længere tilgængeligt, istedet foreslår de at opgradere til win 10 :(
Der er et program som hedder Logn path fixer, som skulle kunne klare problemet: https://www.majorgeeks.com/files/details/long_path_fixer.html
Jeg har ikke testet det, da jeg kører Linux :)

Edit:
Alternativt kan man pakke dem med f.eks zip  eller rar, kopiere den pakkede fil og så pakke ud igen.


Redigeret af hede - 10 Aug 2019 kl. 10:19
Til top
PK FLUER Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 20 Okt 2007
Sted: DK
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PK FLUER Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2019 kl. 13:27
Jeg takker for svar. Jeg er udemærket tilfreds med Windows 7 Pro, og har ikke behov for Windows 10 i min normale hverdag, men lige det med at pakke filerne havde jeg ikke overvejet, men det skal prøves.
Mvh
Mysis.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Aug 2019 kl. 09:23
hej pkfluer 

Håber du læser dette
Emnet er udførligt beskrevet med mulig løsninger

Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Aug 2019 kl. 13:47
Hvis filernes navne ikke er vigtige, så markér dem alle, og omdøb så en enkelt med et simpelt navn, så vil de andre filer få samme navn med endelserne (1), (2), (3) osv..
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.