Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - 9 gode råd fra unge
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

9 gode råd fra unge

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 9 gode råd fra unge
    Sendt: 06 Dec 2018 kl. 13:09
Det er underligt. Des mere rige vi blir, des mere skal vi pukle røven ud af bukserne. Hvorfor og hvem har egentlig gavn af det?

"Ti unge har givet deres bud på, hvad der er galt med samfundet i dag – og hvordan vi kan løse det."

Grunden til det er "Det er hårdt at være ung i dag. Flere og flere unge kæmper med psykisk mistrivsel, stress eller depression i en verden under konstant forandring, hvor præstationskulturen klæber til den enkelte."

Jeg vil mene, at ikke kun de unge vil få gavn af disse gode råd, men os allesammen. Hvis altså der blir lyttet til dem. Det har jeg min tvivl om.

De 9 gode råd er:

Der skal skabes frirum til børn og unge, hvor der ikke skal præsteres.

Unge med psykisk mistrivsel skal have let adgang til hjælp.

Børn, unge og deres nære omgivelser skal have digital dannelse.

Medierne skal tage ansvar for fair formidling.

Eksponeringen af fiktive kropsidealer skal begrænses.

Den naturlige krop skal synliggøres.

Nye initiativer skal understøtte et mere mangfoldigt kropsideal.

Viden om køn og seksualitet skal øges i befolkningen.

Respekten for individuelle grænser skal styrkes.
.............

Og hvorfor tvivler jeg nu på, at der blir lyttet til de gode råd? Ialtfald er de som faktisk lytter, ikke dem, som reelt kan gøre noget ved det. De har ikke magten og pengene til det.

Og det er netop, hvad det handler om: Magt og penge. Vi nærmer os et globalt ragnarok og de, som kan, har travlt med at rage til sig på bekostning af alle os andre. De tænker kun på deres egen fysiske og psykiske trivsel. Survival of the fittest.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 13:16

Du glemte lige, at de også vil have Rollemodeller, som jeg mener er i modstrid med ønsket om fritagelse for præstationsræs.

Der mangler et link, jeg kan ikke huske hvor jeg læste det. Embarrassed

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 17:44
Jeg kan naturligvis ikke vide mig sikker på, hvorfra Prutter citerer. Men Politiken har en artikel, netop om emnet.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 17:58
Ja, og et par andre har jeg set, men den jeg læste før indlægget blev oploadet, kan jeg ikke finde.

Redigeret af El Barsko - 06 Dec 2018 kl. 17:59
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 18:23

Det er her, i punkt 6, der ønskes rollemodeller:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/unge-med-9-raad-til-minister-vi-vil-se-rigtige-kroppe-og-have-samtykke-foer-sex




Redigeret af El Barsko - 06 Dec 2018 kl. 18:23
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 18:54
Ups.. det glemte jeg. Sorry ..

Barsko fandt dog min kilde:

Unge med 9 råd til minister: Vi vil se rigtige kroppe og have samtykke før sex | Politik | DR

Og så lige ..

De rollemodeller, de unge efterlyser, er netop modsat de nuværende usunde kropsidealer, dikteret af mode-, kosmetik- og plastikkirurgiindustrien. De ønsker tværtimod "rollemodeller, som viser og taler om naturlige og forskellige kroppe", som altså IKKE "er i modstrid med ønsket om fritagelse for præstationsræs, men det modsatte.

De nuværende usunde kropsidealer er utvivlsomt årsag til, at så mange unge kvinder lider af anoreksi (nervøs spisevægring), som man derfor kan sige er en form for sygeligt præstationsræs.

Et mindre krævende sundt kropsideal, der også rummer naturlige og forskellige kroppe, dvs, kraftige, fede, ældre, handicappede osv., ville givetvis også hjælpe mange andre end de unge piger, herunder også mænd, til en større accept af deres udseende, forhindre mobning og dermed give et større selvværd.

Jeg har generelt ikke noget imod reklamer, men reklamernes bevidste eller ubevidste fravalg af almindeligt udseende mennesker i alle aldre, der ikke lever op til de såkaldte nutidige idealer som ung, smuk, slank, atletisk osv., er sikkert årsag til mange indlæggelser på psykiatriske afdelinger.

Vi skal være her allesammen - også de "grimme", som ikke blir vist i reklamer, hollywoodfilm og modeshows.


Redigeret af Prutterhunden - 06 Dec 2018 kl. 19:40
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 19:14

Dårligt eksempel på rollemodeller.

Hvad er det lige der får en ung, sikkert i mange øjnes nydelig pige til, at ofre en formue på, at komme til, at se sådan ud:


https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/se-den-vanvittige-forandring-nu-har-hun-kaempe-bryster-og-store-laeber/7206639


Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 19:41
Nå, du kom mig i forkøbet, Barsko Big smile
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 19:48

1-1 Thumbs Up  Du var først med indlægget. Big smile

Selvfølgelig skal det enkelte menneske have lov til, at have ønsker, og et idealbillede af hvad de gerne vil blive/opnå, men det skal være den enkelte selv, der sætter de ønsker, og mål – ingen andre.

Altså af lyst, og ikke af pligt.

Husk: En grim ælling kan også blive en SvaneWink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 20:22

"Husk: En grim ælling kan også blive en Svane”

Vel et udmærket eksempel.Wink

https://www.dr.dk/musik/mobbet-og-haanet-sit-talent-saadan-blev-lady-gaga-alligevel-superstjerne


Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.359 sekunder.