Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Mystisk fejl i Windows 10
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mystisk fejl i Windows 10

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2018 kl. 04:38
Jeg kan se der ligger en BIOS-opdatering, dateret 30.03.2018 ... kan det være den, der er årsagen til du ikke kan installere?

Måske værd at prøve Wink


Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2018 kl. 12:17
Avs, det melder Dell's eget opdateringsværktøj intet om, så hvorfor ikke tage et frisk back up og få bios opdateret. Jeg mener at kunne huske, det ikke bare er at trykke : Installér....men der skal tages stilling til nogle settings under installationen, Det finder jeg ud af, selvom bios hører til i afdelingen for ting og sager, jeg nødigt roder med. Jeg kan det mest grundlæggende, for efter opdateringen til Win10 kunne fn ikke fungere. Det fandt jeg drivere til i Dell Community, hvor der er stor utilfredshed med, at næsten intet er opdateret på maskinen, siden jeg købte den for små 20k Ouch

Jeg vender tilbage, men det bliver et weekend-projekt, for jeg sidder med en kæmpe bunke regnskaber, jeg skal have afsluttet til Mandag morgen, hvor det gerne skulle blive alm. hverdag igen.

PS. Som du ser, er maskinen jo leveret med Windows 8/8.1, og alt Dell's egen software er udviklet til det OS. Desværre var jeg uopmærksom, og den begyndte "opgraderingen" til Win10, og det har været en krig at få alt til at køre korrekt. Omsider lykkedes det - til Microsoft satte hælen i.
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2018 kl. 16:02
At Dell's eget opdateringsprogram ikke giver melding om opdatering af BIOS er ganske naturligt.

Der er nemlig forskel på driver-opdateringer, og firmware-opdateringer. Sidstnævnte er eksempelvis BIOS-opdateringer, der kun i sjældne tilfælde er nødvendige for stabil drift. Opdatering af BIOS er også meget anderledes, end øvrige opdateringer.

Mit råd er, at du henter den nuværende BIOS på deres site, gemmer den på en USB-stick, hvorefter du henter nyeste BIOS og gemmer den ligeså på USB-stick.

Sørg for den bærbare computer er tilsluttet netadapter under hele forløbet. Hvis noget går galt under forløbet, har du den anden BIOS-opdatering, som du kan køre ind igen.

Jeg har ikke oplevet problemer i forbindelse med opdatering af BIOS. Men den er så meget anderledes, at det godt kan give sved på panden. I mit tilfælde skulle USB-stick indsættes i computeren fra slukket tilstand, og derefter tændes. Opdateringen gik i gang, men pludselig gik hele computeren ud og var "død" et par minutter. Lige nøjagtig så længe, at jeg tænkte noget var gået helt galt. Så startede den pludselig op igen og blæseren kørte på fuld tryk. Et halvt minut senere slukkede den igen, for at genstarte og alt fungerede perfekt.

Vær derfor ikke nervøs, hvis der sker underlige ting og sager under forløbet. Lad den blot stå og afvent.

Held og lykke med det Wink
Til top
 Besvar Besvar Side  <12
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.188 sekunder.