Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Mystisk fejl i Windows 10
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mystisk fejl i Windows 10

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mystisk fejl i Windows 10
    Sendt: 06 Nov 2018 kl. 09:50
En fejl i en opdatering af Windows 10 betyder Windows ikke giver dig mulighed for at vælge bestemte programmer som dine standard-programmer. Fejlen er fundet på flere computere, der kører den stabile version af Windows 10, og de havde alle dette problem.

Det er en mærkelig fejl, der påvirker nogle, men ikke alle applikationer. F.eks. vil Windows 10 ikke lade dig køre Adobe Photoshop eller Notepad++ som standardprogram for billeder eller tekstfiler. Omvendt kan andre programmer som IrfanView, VLC eller Google Chrome godt vælges som standard.

Fejlen beskrives på IT-mediet How-To Geek
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Nov 2018 kl. 10:20
Spørgsmålet er så, om det faktisk er en fejl, eller? Enhver Sherlock Holmes in spe kan vel se motivet for denne i mine øjne kriminelle handling. Selv har jeg utallige gange måttet rette i personlige indstillinger og især for standardprogrammer. Ikke mindst Edge er emsig og overtager ustandselig rollen som default browser.

Undskyld min forbrydelse, høje dommer. Det var ikke med vilje. Det var en fejl!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Nov 2018 kl. 11:03
Det må da være den sidste nye store opdatering, som har medført endnu den dysfunktion i Win10. Jeg kan ikke få min Dell til at installere den, men til gengæld kære Photoshop problemfrit.

Det er snart alt for tydeligt, at, Microsoft, ikke prioriterer sit styresystem som sin øjensten. Som epoke var det lanceringen af Windows XP og Windows 7, jeg husker med stor begejstring. Den epoke er slut, og om snart er Windows helt fjernet med en enkelt undtagelse), for hvem gider at bruge spyware frivilligt Pinch
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Nov 2018 kl. 14:01
Nu har jeg hørt fra mange med en Dell pc......jeg vil aldrig købe en Dell....selv om det er et af de rigtigt store mærker...
vh.
Ralphus

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Nov 2018 kl. 17:26
Ralphus ...

Det er ikke Dell-computeren, der er et problem. Den er, sammen med Lenovo og HP, det mest dominerende computerfabrikat inden for erhvervsvirksomheder.

Fejlen i forbindelse med Windows 10 kan ene og alene tilskrives Microsoft, der er en flok fuskere. De udsender nemlig udgaver af Windows 10 UDEN at gennemteste deres produkt!

Jeg kan fortælle at jeg har store problemer med en ASUS, der endda er "født" med Windows 10, og derfor burde være "håndplukket" til at køre Windows 10 fejlfrit. Men nej! For hver gang Windows 10 opgraderes til en ny version, så skal jeg ind på computeren og "tilpasse" systemet for at få den til at køre ordentlig. Enten mangler proceslinjen eller ikonerne på skrivebordet. Eller også virker det trådløse net ikke. Og hver gang gør jeg det samme: Fjerner alle apps. Det er nemlig dem, der er årsagen til fejlene.

Valgte Microsoft at koncentrere sig om selve Windows 10 som styresystem, og lod brugerne SELV hente de apps de ønskede (hvor mange er fejlfyldte), så ville systemet køre ganske glimrende.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Nov 2018 kl. 10:52
Fuldstændig enig, Pomse. Jeg sidder her med en såkaldt high end Dell pc og en ditto af mærket MSI. Dell pc'en vil ikke tage opdateringen, og den melder endda, at softwaren er skadelig for maskine Clap
Min lækre MSI gamer tog opdateringen, hvorefter den straks opdaterede yderligere, til der var dømt BSOD. Den kan end ikke nulstilles, og er man så enøjet, at påstå dette er pc-producenterne's fejl, da udstiller man sig selv som et får - rettere en lemming.


Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Nov 2018 kl. 11:07
AFFI ...

Hvad sker, hvis du henter opdateringen til offline-installation? Inden du gør forsøget, så sørg for samtlige drivere er fuld opdateret (brug Enhedshåndtering til at søge efter opdateringer).

Edit: Prøv evt. at frakoble antivirusprogram mv., så det ikke er dem, der hindrer installation.


Redigeret af Pomse - 07 Nov 2018 kl. 11:09
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Nov 2018 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Pomse Pomse skrev:

AFFI ...

Hvad sker, hvis du henter opdateringen til offline-installation? Inden du gør forsøget, så sørg for samtlige drivere er fuld opdateret (brug Enhedshåndtering til at søge efter opdateringer).

Edit: Prøv evt. at frakoble antivirusprogram mv., så det ikke er dem, der hindrer installation.

Ja, Pomse, da jeg havde forsøgt et par gange - også med antivirus/malware disabled, da hentede jeg opdateringen manuelt. Det kørte hvergang til den nåede 21%, og så meldte den Windows sædvanlige fejlmelding, som mio af brugere får....men også info fra Dell om, at hardwaren ville blive beskadiget af denne installation Confused

Nu har jeg jo de to Win8 skiver, som vi talte om forleden. Det ligger lige for at forsøge sig med det set up, men det ændrer ikke en tøddel. Microsoft pisser på sine brugere, og jeg er overbevist om, at deres våde drøm er, at deres Surface scheisse skal være deres nye monopol - godt hjulpet af EU, som jo nærmest har fredet mastodonten Angry

Jeg har simpelthen ikke tid til det pjat, og det er min påstand, at min MacBook allerede har tjent sig ind, og den har modtaget to megaopdateringer, siden jeg købte den. Det virker i det mindste, og opdateringen fra High Sierra til Mojave var sør'me helt gratis. Jeg skulle ikke engang betale med mine data. Havde jeg da bare undladt at lytte til Apple-haterne's misundelseskor 

Redigeret af AFFI - 07 Nov 2018 kl. 23:37
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Nov 2018 kl. 21:23
AFFI ...

Jeg ved ikke om det er en trøst, men ifølge gHacks arbejdes der fortsat på Windows 10 1809 til genudgivelse. Det tyder jo på det IKKE er din computer der fejler, men Windows ... ikke?

Det er at finde i starten af artiklen, som du kan læse her.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Nov 2018 kl. 23:33
Godt fundet, Pomse. Jeg sætter stor pris på din måde at følge emnet til dør's på Thumbs Up

Dell Inc har jo hele tiden været skeptisk i.f.t Windows 10 - med rette viser det sig, men de har ikke opdateret drivere til min Dell Alienware m17 R4 i årevis. Den er "abandoned" - eller "left" som det jo hedder blandt herrer. Ringe af Dell, men det fritager da ikke Microsoft for de ulykker, deres ufærdige og for konkurrenter ødelæggende opdateringer......sååhh, Jow da, det er Microsoft, der nedprioriterer styresystemet til fordel for mere giv(f)tige forretninger.

Det kan sq næppe være et tilfælde, at det netop er de største konkurrenter til Microsofrt's egne computere, der er hårdest ramt. Vi ser her den totale mangel på god forretningsetik Evil Smile

Tak for linket, som jeg lige nåede at læse, før sengen kalder. Den slags giver sindsro.....og så er det jo Onsdag aften, ikke sandt LOL
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.188 sekunder.