Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Så fik de hende!
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så fik de hende!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Så fik de hende!
    Sendt: 05 Nov 2018 kl. 09:18
Britta anholdt i Sydafrika – Ekstra Bladet

Ja, så fik de hende, men får de ansvarlige også fat i de penge, hun har snydt det danske samfund for? Det tvivler jeg stærkt på. Desværre er de ansvarlige nogle bløddyr, når det gælder de store økonomiske forbrydelser og forbrydere. Man holder hånden over dem og trækker retssagerne ud i uendelighed, hvilket kun kommer til at koste samfundet endnu mere og kun til gavn for dem, som i forvejen har deres på det tørre.

Stjæler nogle en dåse hakkede tomater fra en butik, falder hammeren derimod omgående.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Nov 2018 kl. 11:38
Det er vi vist mange, der har ventet og håbet på. Det hører til sjældenhederne, at jeg ønsker nogle mennesker i fængsel, men kosten her tager prisen. De tilsvindlede penge var øremærket til de svage og udsatte, og det er omtrent så skærpende, som det kan blive - usympatisk tankesæt Pinch

Tilbage ligger et enormt arbejde på at generhverve de stjålne penge, og dem der har profiteret på svindelsagen. Det er godt internationalt politiarbejde.

Dem, der fører tilsyn med Kommunen's midler bør stilles til ansvar, men det sker desværre ikke, da vores embedsmænd/kvinder har deres egen indbyrdes forståelse. Selv når "man bliver gået", står der et pænt job parat. Det er efterhånden set for tit, så jeg ved ikke, om jeg er ene om at føle min retsbevidsthed krænket Confused
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Nov 2018 kl. 12:12
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Nov 2018 kl. 14:24
Man skulle sende alle de danske hjemløse på en dejlig 5-ugers ferie, i hendes afrikanske residens!
- Det er jo rent faktisk dem, som ejer det! Smile

Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Nov 2018 kl. 14:37
Der var også en ødegård, såvidt jeg husker - det er jo til at betale
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Nov 2018 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af mjjzf mjjzf skrev:

Der var også en ødegård, såvidt jeg husker - det er jo til at betale
Nu, hvor hypet på et "rødfärg skovhus" ikke længere er inkluderet i de helt store "hypes", da ligger der en masse forsømte af slagsen, så kunne de barmhjertige svenskere og det danske Socialministerium vel blive enige om, at danske hjemløse kunne melde sig til projekter, hvor man viser vilje og evne til at yde en indsats ved at renovere disse til nutiden's luksus, så skulle de have andel i overskuddet, således at de kan genhuses.

Pengene til samfundet's svageste har denne grådige kost jo skimmet, mens hun har giftet sig ind i en kultur/sekt, hvor hun giver sit kuvøseguf hånd og halsret over hende og hende's ejendom.Hun er en skamplet for sin faggruppe og for danske kvinder i almindelighed - lige til en plads i "Det sorte kartotek"

Der er ikke meget at hente på at købe/kræve ødegården i kroner og ører. Man kunne lade stedet stå til terapeutiske formål, så hjemløse dér kunne få lidt øvelse i at skulle omgå's andre igen under ordnede forhold og en sufficient supervision. Jeg har stor sympati for Bindegal's forslag om, at kosten's tilsvindlede ejendomme bruges til noget nyttigt, for de dækker jo kun en lille brøkdel af det samlede beløb.

Hende's ægteskab giver også anledning til yderligere efterforskning af P.E.T. og F.E, bare for at fastslå om nogle af disse penge, som er gået til støtte forterror eller promovering af samme. 
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Nov 2018 kl. 17:53
Jeg bryder mig slet ikke den den ringeagt og nedladende sprogbrug.

Nu er en kvinde en kost.Dead


Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Nov 2018 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af jenss jenss skrev:

Jeg bryder mig slet ikke den den ringeagt og nedladende sprogbrug.

Nu er en kvinde en kost.Dead


Så må du klage til forum-moderatorerne/staff - istedet for konstant at agere sprogpoliti og politisk korrekt. Min mening er dog stadigt, at den kvinde, der så hensynsløst begik bedrageri, så samfundet's absolut svageste systematisk fik malket  det i forvejen magre beløb, der var sat af til dem, for en led kost. Prøv at holde dig on topic - hvis den ikke er for tung. Ellers er der altid mulighed for at gå i "Maude Mode" - dvs at dåne Cool

Jeg bryder mig ikke om, at brugere ud af det blå agerer moderatorer Dead
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2018 kl. 10:09
Som admin/moderator/staff kan jeg i princippet gøre, hvad jeg vil - altså gribe ind, redigere indlæg, slette medlemskab etc., uanset hvad medlemmer synes om det.

Dog skal jeg som alle andre overholde vore Forum regler.

Men sæføli har jeg et ansvar overfor Nettips som helhed - ledelse, admins, medlemmer - og mig selv. Hvordan jeg administrerer det ansvar, er der ikke regler for, men jeg er sæføli valgt som admin i tillid til, at jeg magter dette ansvar med evnen til at tænke selv og agere velovervejet. Jeg har nu været admin i 8 år, og det er jeg faktisk glad for, føler mig på den rette hylde, og en smule stolthed kan jeg ikke benægte.

Hvis og når jeg griber ind, foretrækker jeg trygheden ved at have forumreglerne i ryggen, så mine handlinger ikke bare er grebet ud af den blå luft og kan synes uberegnelige. Ikke mindst når det gælder at "lege sprogpoliti" må jeg være yderst forsigtig, da det er et indgreb i vores ytringsfrihed, som jeg finder for en grundliggende ret.

Jeg kunne i denne tråd referere til de 2 regler for, hvad der ikke er tilladt:

Trusler og personangreb

Nedsættende bemærkninger

Jeg betragter dog først og fremmest disse regler for at være interne, altså for hvordan vi behandler hinanden indbyrdes i forum og ikke som regler for, hvad vi må mene og skrive om personer udenfor forummet. Her må andre regler træde i kraft som fx Danmarks Riges Grundlov.

Der kan dog i visse tilfælde være undtagelser, fx hvis jeg skønner at formuleringer kan give anledning til overdreven ophidselse og deraf mudderkastning medlemmer imellem. Det er faktisk sket nogle gange, at jeg har valgt at "træde på bremsen", hvilket nogle enkelte medlemmer desværre ikke kunne acceptere. Det må jeg leve med, men i mine øjne havde jeg kun valget mellem 2 muligheder og valgte den, der gjorde mindst ondt. Igen må jeg henholde mig til, hvad jeg skrev i starten:

Som admin/moderator/staff kan jeg i princippet gøre, hvad jeg vil - altså gribe ind, redigere indlæg, slette medlemskab etc., uanset hvad medlemmer synes om det.

Summa summarum finder jeg ikke anledning til at gribe ind i denne tråd, men blot opfordre til tolerance. Hvad jeg mener om sprogbrugen, finder jeg ikke tilstrækkeligt relevant og holder derfor for mig selv. Man kan mene, hvad man vil om udtrykket "kost", men det er ikke møntet på et medlem, men på en person, der i det mindste gives en begrundelse for at være nedladende overfor.

Og nej - Jeg er ikke dommer, og hun er ikke dømt endnu. Men der kan ikke herske den mindste tvivl om, at hun blir det.




 
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Nov 2018 kl. 12:57
Ja, hun bliver dømt, og det er bare ærgerligt, at strafferammen for den slags ikke er sat højere. Det er særdeles skærpende, at bedrageren sad i en betroet stilling, og udbyttet var beregnet på de allersvageste i samfundet. Jamen, hun har jo selv servet til en Kaptajn Haddock'sk svada af de helt grove. Well, hun er fængslet, og tilbage står, at m an kan tænke kreativt, hvis man vil have en smule valuta hjem - udover kontanter, guld, ædelstene og andre faste værdier, grådige Britta har erhvervet.

Når det kommer til ejendomme, evt ferie-resort mv, må der kunne tænkes kreativt, for ellers kan det blive for magert, hvad vi får tilbage, for der skal huses nogle af de psykisk syge, der ikke "er råd til" i lokalpsykiatrien. De presses ud fra div varmestuer og herberger af resourcestærke udefra kommende elementer, der hjemmefra er vant til at kæmpe hårdt for hver en krumme. Vi kan ikke være det bekendt, og at der findes mennesker, der uden blusel stjæler fra disse stakkels mennesker, kan jeg ikke finde ord for. Det er under lavmålet på usselhedsbarometret   
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.559 sekunder.