Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Danske bank
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danske bank

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Danske bank
    Sendt: 19 Sep 2018 kl. 15:52
.. uddeles som sædvanligt til brugere og aktionærer. De ender jo altid med at sidde med sorteper.

De ansvarlige løber til gengæld med paradoksale og urimelige belønninger for deres ulovligheder uden at have den mindste samvittighed. Der svares ikke på kritiske spørgsmål, men gentages blot til bevidstløshed gentagne svar på ikke-stillede spørgsmål, som ingen ville stille, da ingen er i tvivl om de fakta, der giver anledning til de kritiske spørgsmål.

Det er så forudsigeligt, pinligt og grotesk.

På trods af, at de er de øverst ansvarlige for Danske Bank og dermed bankens skandaløse ulovligheder, frikender en undersøgelse dem med ordene (hold fast på hat og briller): ".. hverken bestyrelsen, bestyrelsesformanden eller den administrerende direktør har misligholdt deres juridiske forpligtelser."

Men ok. Følger der mange millioner med en fyreseddel, ville også jeg gerne fyres - hver dag. Så kan jeg gå med et smørret smil frem og tilbage fra min bank uden et hår blir krummet på mit hundehoved. Hvad rager det mig, at uskyldige må lide?

Thomas Borgen forlader Danske Bank med millioner i hånden - TV 2
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Sep 2018 kl. 15:59
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Sep 2018 kl. 16:19
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Sep 2018 kl. 16:19
Ja, det fremgår jo også af "mit" link.

Læste i øvrigt din kommentar i "dit" link og kan kun være enig. ".. dette er jo UHØRT dårlig ledelse."

Bankens ledelse postulerer, at de påtager sig ansvaret, men gør faktisk det stik modsatte. Mage til fordrejning af sandheden, skal man lede længe efter.

Vi får se, hvad bagmandspolitiet vil gøre ved sagen. Desværre er jeg ikke den store optimist i det henseende. Reglen er jo, at de store slipper med en advarsel, og de små må betale prisen.

Redigeret: Har set og hørt dit sidste link for flere minutter siden. Utroligt at der skal gå så lang tid, inden vore "ansvarlige" politikere træder i karakter.


Redigeret af Prutterhunden - 19 Sep 2018 kl. 16:24
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Sep 2018 kl. 20:06
husk også at under den sidste finanskrise skulle staten sende en røvfuld penge til bankerne

gratis bidrag fra fra "skattefar"

ingen tilbagebetaling selvfølgelig

kort sagt vi alm mennesker bliver da godt og grundet til narClown
kan vi så gøre noget imod dette - næppe

og dog ! hvis nogen synes det er uantageligt bør de overveje eneste lovlige mulighed:
stem på et polititisk parti som ikke støtter bankerne i et og alt !Wink

i folketinget er der ihvertfald mindst et parti som ikke logrer efter bankerne i et og alt
hvem partiet(m flere måske) er må du selv finde ud af af hensyn til forum regler !

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2018 kl. 09:13
Som jeg tolker vore regler, er politik ikke et tabu eller forbudt at skrive om.

Der står:

* Hvad er ikke tilladt: Oplæg til politiske diskussioner *

Hvis jeg oplyser, at jeg stemmer på EL, er det vel blot en nøgtern konstatering af et faktum og ikke oplæg til diskussion. Hvad er der at diskutere? Hvis jeg derimod opfordrede til at stemme som jeg eller mene det samme, som EL mener, vil jeg betragte det som oplæg til diskussion.

Reglen er i mine øjne udtryk for respekt for retten til at have forskellige politiske holdninger og derfor undlade mudderkastning, fordi man ikke har samme politiske holdning som et andet medlem.

Retten til at have en bestemt politisk holdning burde være en selvfølge, og det skal der ikke stilles spørgsmål til eller diskuteres. Men jeg synes, det er fint at kende hinandens politiske ståsted, altså vide hvor vi har hinanden - og tage hensyn til det.

Sådan er det vel også ude i "det virkelige liv". Det ville da være sørgeligt, om man skulle vælge sine venner udfra deres politiske ståsteder. Det er jo kun en enkelt side af en person, og der kan være andre sider, som man kan elske eller holde af.


PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Sep 2018 kl. 21:47
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Sep 2018 kl. 10:40
En lussing fra Ekstra Bla Bla's chefredaktør Karen Bro:

"På pressemødet, hvor banken fortalte om deres egen undersøgelse af sig selv, måtte journalisterne kun stille ét spørgsmål. Det vil sige, at der ikke var mulighed for at følge op, når der blev gledet af eller talt udenom fra Danske Bank-toppens side. Efterfølgende var der ikke sat tid af til, at alle, der ønskede det, kunne tale med enten Thomas Borgen eller bestyrelsesformand Ole Andersen. ’Jeg har fået at vide, at jeg ikke skal snakke med dig’, lød meldingen fra bestyrelsesformanden til Ekstra Bladets reporter.

Det er egentlig utroligt, at de ikke selv kan se, hvor skidt sådan en adfærd ser ud i lyset af hvidvasknings-skandalens dimensioner.

Berlingskes graverjournalister har for længst afsløret, hvor stor og ildelugtende en lort d’herrer topfolk i Danske Bank sidder med.

Den bliver ikke skyllet ud med en sølle omgang spin som det her."

...

Ja. Det er meget svært at være uenig med denne præcise analyse af topfolkenes krybende, flæbende og gennemført uærlige attitude, der virker lige stik modsat hensigten: "Vi har ikke gjort noget forkert". Den barnagtige opførsel viser kun alt for tydeligt en stinkende dårlig samvittighed.

Man giver ikke børnehavebørn millioner i belønning for at skide i bukserne. Utroligt at Danmarks største bank er styret af klynkende pattebørn. Grow up!

Bliv eller gå, men gør det ordentligt – Ekstra Bladet

Redigeret af Prutterhunden - 22 Sep 2018 kl. 10:41
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Sep 2018 kl. 18:09
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.