Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Tips & Tricks
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tips & Tricks

 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
Forfatter
Besked
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Mar 2022 kl. 22:35

Vent, til din pasta er kogt 2/3 del færdig, inden du tilsætter salt...
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Maj 2022 kl. 19:43

Jeg har en lille have, til at ondulere græsset har jeg en 220v BioKlipper.
Den kræver en lang ledning.

For at undgå, at ledningen "laver knuder", vikler jeg den omkring en tom dunk, efter endt brug.

Sådan en 5 liters, der har været sprinklervæske i, passer perfekt til 20m. ledning.

:razz:




Redigeret af Guffi - 09 Maj 2022 kl. 15:39
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Maj 2022 kl. 17:37
Jeg er vild med gulerødder. Dog kan det knibe med at få brugt 2 kg., inden de er for gamle.

Godt nyt: De kan sagtens fryses, hvis de blancheres først Wink

Skræl & skær dem i mindre stykker/tern, put dem i kogende vand i max 2 minutter.
Under den kolde hane -> i poser i passende portioner. -> i fryseren!

Når du så skal bruge dem, kan de tilberedes på  kun 4-6 minutter, alt efter hvor "chewy" du kan lide dem.




Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jun 2022 kl. 00:08

Hvis du har et gammeldaws komfur, er et stykke sammenkrøllet sølvpapir velegnet til at rense kogepladerne med...

:razz:
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jul 2022 kl. 20:57

[edit]


Redigeret af Guffi - 01 Jan 2023 kl. 19:26
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Sep 2022 kl. 16:59
Guffi skrev :
"For at undgå, at ledningen "laver knuder", vikler jeg den omkring en tom dunk, efter endt brug.
Sådan en 5 liters, der har været sprinklervæske i, passer perfekt til 20m. ledning."


Guffi har du "gjort noget" ved dunken ?

Jeg er så træt af, at min 30 mtrs ledning ender i en stor kludder knude
hver gang jeg skal bruge den.Angry


Redigeret af queen - 21 Sep 2022 kl. 17:17
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Sep 2022 kl. 17:59

Nææh, ledningen vikles blot om den tomme dunk, og opbevares liggende. Når du skal bruge ledningen, er det faktisk nok at holde dunken lodret, så falder ledningen i en fin spiral.

Hvis ledningen har været meget kludret, kan det godt være at der går et par gange med denne metode, inden den "husker" den nye form...

.


Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Sep 2022 kl. 08:11
tak Guffi Thumbs Up
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Sep 2022 kl. 12:05
Angående Pudse Forlygter på tråden: https://nettipsforum.dk/tips-tricks_topic35699.html

Oprindeligt skrevet af Ralphus Ralphus skrev:


Gad vide om det Skal være Colgate tandpasta ?  Smile

Man kan bruge en blanding af kalk og bagepulver tilsat eddike, men det dufter jo ikke nær så godt!

Redigeret af Bindegal - 22 Sep 2022 kl. 12:14
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Dec 2022 kl. 22:07

Hvis du har en fjernstyret bil/båd/drone med LiIon batteri(er), kan du bruge LiPo indstillingen på din lader, så går det lidt hurtigere...

Wink
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.