Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Ny Windows 10 d. 30. april
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Windows 10 d. 30. april

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Windows 10 d. 30. april
    Sendt: 27 Apr 2018 kl. 18:46

 

Normalt venter jeg, med kommentarer til det lovede ER kommet, men, som Lis Sørensen synger: Her er så stille nu.

Dette:

”De fleste bruger mange timer foran en skærm hver dag, men bliver let distraheret af notifikationer og beskeder fra sociale medier, kolleger eller noget helt tredje.

Med programmet Focus Assist bliver vi hjulpet til at holde fokus og fordybe os”

Er måske noget, nogen kunne bruge.

https://www.recordere.dk/2018/04/ny-windows-10-d-30-april/

Lis Sørensen og Sebastian - Stille før storm (live 1982)

https://youtu.be/gFumLLXrykU

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 19:22
Mangler i artiklen at få at vide, om det er Windows 10 April 2018 Update, der menes. Men det ses andre steder, at det er.

'Focus Assist' lyder lovende og vil kigge på det, hvilket jeg derimod ikke vil med 'Timeline', som jeg betragter som en sladrehank, der skal følge min gøren og laden, hvorefter dataene blir solgt til uvedkommende. Den limpind hopper jeg ikke på.

Og så vil jeg kigge på din næste besked (email) om "slutbillede", Barsko.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 22:45
Som tillæg til Barsko's indlæg ...

Også gHacks.net omtaler den kommende opdatering. Og som jeg læser artiklen, er den på nogle GigaByte og det anbefales at køre diskoprydning efterfølgende.

Edit:

Ifølge Digi.no er opdatering til rådighed for manuel opdatering den 30. april. Den automatiske opdatering vil ske den 8. april


Redigeret af Pomse - 27 Apr 2018 kl. 23:20
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2018 kl. 22:30
Så er den installeret her, det tog en time. Big smile
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2018 kl. 23:21

UPS,Shocked på min nyeste gik der kuk i det, efter download, så nu er jeg, med hjælp fra Macrium på vej tilbage til 15/04.Big smile

Måske jeg, i morgen, skal prøve, hvad der forslås her:

How do you get Windows 10 version 1803 today?

https://www.ghacks.net/2018/04/30/how-do-you-get-windows-10-version-1803-today/

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2018 kl. 01:08

Pudsigt, *her er der heller IKKE nogen problemer, er installeret via Windows Update, som sædvanligt.

*Samme PC, som den første.Confused

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2018 kl. 01:48
Kan hentes og installeres direkte udenom WU herfra: Download Windows 10

Bare klik på [Update now] og du får setuppen Windows10Upgrade9252.exe ned, hvor du nu plejer at downloade til.

Selv downloader jeg altid til skrivebordet, så jeg ikke skal søge i en eller anden åndsvag mappe.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2018 kl. 04:29
Efter opgraderingen har Microsoft uden at spørge rettet i mine personlige indstillinger og skaffet sig, diverse apps og andre uvedkommende adgang til:

Kamera
Mikrofon
Kontooplysninger
Kontakter
Kalender
Opkaldsoversigt
Mail
Opgaver
Beskeder
Dokumenter
Dokumentbibliotek
Billeder
Billedbibliotek
Videobibliotek
og Filsystem

Det anser jeg for en kriminel handling, på samme måde som hvis min nabo borede et hul i væggen indtil mig for at spionere på mit privatliv, som jeg ellers har grundlovssikret ret til. Indstillingerne er derfor rettet tilbage pr. omgående. Jeg nægter at lade mig udspionere af Microsoft, der opfører sig som Stasi, KGB, SS, Gestapo osv.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2018 kl. 11:58

Så er den nyeste også opdateret, eller rettere opgraderet.

Jeg benyttede programmet MediaCreationTool1.

Selvfølgelig er der sket ændringer, af egne indstillinger, men da jeg opdaterer/opgraderer via min Microsoft-Konto, er flere ting bevaret, så som Baggrundsbilled/Låseskærmbilled, Farver, skærm opløsning.

Men mine tilføjelser i H-kliks menuen: Kopier til/ Flyt til, skal jeg hver gang tilføje igen.

Jeg kører en sfc /scannow efter en sådan opgradering, og det blev 2-1 til problemfri.

Den ene havde fejl, men blev succesfuldt rettet. Big smile

Så skal der laves backup.Wink



Redigeret af El Barsko - 01 Maj 2018 kl. 12:01
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.