Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Erklæret død ved en fejl
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erklæret død ved en fejl

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erklæret død ved en fejl
    Sendt: 01 Apr 2018 kl. 17:52
Det korte og det lange er præcis at en eller anden nødforanstaltning kan sættes i værk straks når problemet er åbenbaret.

Dvs : adgang til bankkonto. Adgang til sundhedsoplysninger. Tænk nu at man rent faktisk får brug for politi eller hospital . Det er vigtigt at man her og nu kan få et midlertidig statsborgerskab med ret til alm borgerrettigheder .

Kirsten får mulighed for direkte at tale med politikere på Christiansborg så det kan jo være at det gør indtryk. Ihvertfald er der med garanti politikere som gerne vil forfølge sagen. Det er jeg 100 % sikker på.

Desværre er smålighed en dyd nu om dage.
Men mit håbe er da at sagen her er en undtagelse.
Dvs ikke som jeg frygter regeringsrepræsentanten vil sige : Det må vi se på.
Tak for kaffe så så er den prut lagt.

Nu er 1. April snart overstået så hvem ved måske er der alligevel en fiffig gut/gutinde i tinget som kan sætte fut i sagen.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 16:25
Om det var rengøringspersonale eller andet personale, ved vi ikke, og er vel egentlig også ganske ligegyldigt. Erklæringen om en død kan også være forvekslet ligesom i filmen - og hvad så? Uanset hvordan fejlen skete og af hvem, finder jeg ikke grund til at koge mere suppe på den detalje.

Vi kan blot konstatere, at IT-toget er kørt, og at politikerne stadig står på perronen og venter. Det var vel det, jenss ville gøre opmærksom på med sit indlæg, om jeg kender ham ret. Det budskab har ikke fortjent at blive trukket i halen med udenomssnak.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 15:59

”Fejlen er altså begået af personale på sygehuset.”

Men det var vel ikke af Rengørings personale – vel.

Der må da være en der står for dødserklæringen, og dermed ansvaret.

At erklære et menneske på død, på et Sygehus, er vel ikke alle beskåret, at måtte gøre.



Redigeret af El Barsko - 01 Apr 2018 kl. 15:59
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 15:51
Ifølge artiklen tager sygehuset fejlen på sig, og sygehuset er hverken en myndighed eller eksperter udi IT. Fejlen er altså begået af personale på sygehuset.

Og ja. "Det er jo ellers med humor, man bedst kan få folks øjne op, for.."...

Det kan vi sagtens blive enige om, men..

.. Er det strengt nødvendig at få nogles øjne op i denne sag, som burde være åbenlys for enhver, og er morsomheder ikke malplaceret i denne sammenhæng? Desværre er det ikke en aprilsnar.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 15:12

Det er jo ellers med humor, man bedst kan få folks øjne op, for myndighedernes ”Bedrifter”.

Tænk blot på ”Lorteland” (Buster Larsen), og ”Der er noget galt i Danmark”

(John Mogensen)

I min verden, er det ganske utænkeligt, at noget, som omtalte, KAN ske, det er jo EKSPERTER, der begår det.

Som det fremgår af artiklen, er det jo IKKE et enestående tilfælde.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 14:38
Fint nok, Barsko Thumbs Up

Hvad jeg skrev i mit forrige indlæg, er kogt ned til essensen af, hvad jeg ville med indlægget, og jeg vil hverken gentage, lægge til eller trække fra.

Men du har fanget min mening - at det kunne misforstås - og beklager. Fint med mig.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 14:24

Det er, så absolut, myndighederne, der gøres grin med.

Beklager det kunne misforstås.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 14:12
Det ligner for mig en kynisk arrogance at affeje en nulevende persons tragedie med en farce fra 1973. Det ser denne person næppe nogen trøst i.

Men jeg ved også, at det ikke er ment sådan, men snarere skyldes distraktion.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 11:18

Ok, det er jo forskelligt hvordan man ser på det.

Sammenligningen er da god nok: Erklæret død, ved en fejl, og hvad det indebærer.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 11:11
Jeg forstår ikke sammenligningen .

Men hvis mit input giver et skær af underholdning så beklager jeg meget .

Problematikken med IT er det tit er alt for let.
I tilfældet her starter lægen med et klik og systemerne følger bevidstløse efter.

Der er slet ingen mennesker ind over, kun programmerede systemer.
Det får jo en til at tænke på totalitære regimer.

Er det sådan fremtiden skal være ?
Nu må vi så se om politikerne er ligeså hjernedøde.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.