Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - TLS 1.3 er nu godkendt.
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TLS 1.3 er nu godkendt.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TLS 1.3 er nu godkendt.
    Sendt: 26 Mar 2018 kl. 22:25
Internetprotokollen, TLS 1.3, er endelig godkendt. Den har været 'på vej' siden 2014, og skulle byde på væsentlig bedre sikkerhed, end den nuværende version 1.2.

Hvad der er væsentlig er, at den nye version ikke understøtter tidligere versioner. Protokollen kræver også nye digitale nøgler, der, som de måtte blive kompromitteret, ikke kan anvendes til at dekryptere kommunikationen.

I øjeblikket er TLS 1.3 understøttet af Chrome og Firefox. For Internet Explorer og Edge er understøttelsen under udvikling.

Det skriver det norske IT-magasin Digi.no

Ønsker du at aktivere muligheden i Firefox, skal du skrive about:config i adresselinjen. Efter godkendelse af tilgangen til konfigurationen, skriver du i søgefeltet security.tls.version.max, højreklikker på resultatet og vælger at modificere. Nu ændrer du værdien til 4, og klikker OK. Luk nu konfigurationen.

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Mar 2018 kl. 12:44
Da jeg, som de fleste nettipsianere, ønsker max sikkerhed, er TLS 1.3 nu aktiveret på denne browser (IceDragon) efter Pomses anvisning. Dvs., det behøvede jeg ikke, da værdien allerede var sat til 4.

Tak, Pomse for det!

Så mangler "bare" alle mine andre browsere, som jeg ikke har tal på (hvilket jeg så nok heller ikke behøver. Men det skal sæføli tjekkes).

At "For Internet Explorer og Edge er understøttelsen under udvikling" kommer fuldstændigt bag på mig, da dem, der rører i sovsen, jo under normale omstændigheder altid er de første til at tilsætte de nyeste ingredienser, ikke mindst når det er for sikkerhedens skyld. Men at understøttelsen er "under udvikling" borger vel for, at vi modtager den ad åre, måske i en opdatering eller opgradering. Er vi heldige, blir det måske allerede i dette årtusinde?

PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.