Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Windows 10 + installerede programmer
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 + installerede programmer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TorbenB Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 11 Nov 2007
Status: Offline
Point: 142
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TorbenB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 10 + installerede programmer
    Sendt: 04 Mar 2018 kl. 17:15
Hej alle
Jeg har Windows 10 (pro) på min PC
Tidligere på dagen installerede jeg Flash Movie Player, der efter beskrivelsen skulle kunne erstatte adobes flash player.

Når jeg tilgår standarindstillinger forsøger jeg at ændre videoafspilleren til Flash Movie Player i stedet for VLC media player

Det lykkes IKKE.

Jeg kan sagtens finde VLC og andre videoafspillere, men det virker som om programmet slet ikke eksisterer som mulighed.

Hvis jeg starter Revo Uninstaller kan jeg snildt finde Flash Movie Player.

Er der en eller anden der har en fornuftig forklaring på forholdet??

Mvh
TorbenB

Til top
TorbenB Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 11 Nov 2007
Status: Offline
Point: 142
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TorbenB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Mar 2018 kl. 17:34
Hej igen
Ved en fejl harv jeg sendt 2 (næsten) enslydende spørgsmål under forskellige emner
Af min PC virkerede det, som om den første ikke var blevet sendt.

Mvh
TorbenB

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Mar 2018 kl. 12:45
Hej TorbenB..

Først det mindre vigtige: At du "ved en fejl har sendt 2 (næsten) enslydende spørgsmål under forskellige emner" er dig fuldt ud tilgivet. Det er en bagatel, og vi kan alle begå fejl. Så det skal du ikke bekymre dig om.

Det mere vigtige ang. dit problem, er jeg bange for, ikke kan løses uden at fravælge Windows 10 og bruge en ældre version af Windows - måske.

Jeg har selv problemer med standardindstillinger på mine Windows 10 maskiner. Dog ikke med Flash dit-og-dat, som jeg ikke bruger.

Mine problemer gælder billedfremvisning og standardbrowser. Jeg har forgæves rettet dette i standardinstillinger, men Windows 10 vil ikke respektere mine indstillinger, og jeg har opgivet at rette mere. Det er en kamp mod vejrmøller.

Jeg ønsker at have Comodo IceDragon som standardbrowser, men Windows 10 lader konstant Edge overtage denne værdighed, hver gang jeg har rettet dette.

Problemet har jeg så "rettet" på min egen uortodokse måde. Jeg har slettet alt, hvad der var muligt at slette af Edge.

Resultatet er så, at jeg ingen standardbrowser har, men ellers fungerer IceDragon som sådan. Edge overtager ikke længere værdigheden som standardbrowser, der i stedet er blevet neutral.

Problemet, som jeg ser det er, at Microsoft på alle fine og ufine måder, søger at bekæmpe alle programmer, der ikke er deres egne, på samme måde som organiserede kriminelle gør det, læs mafiaen.

At ingen andre endnu er kommet dig til hjælp, er måske fordi, der ikke er hjælp at hente - bortset fra at vælge et andet styresystem end Windows.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Mar 2018 kl. 13:08

 

 

Det er jo en gammel Player, og man får jo vist dette:

 

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Mar 2018 kl. 13:25
".. man får jo vist dette: Denne filtype kan beskadige computeren."

Er du sikker på det, Barsko? Hvis "man" nu ikke bruger Microsofts egen AV, som du, kunne det vel tænkes. at "man" ikke får vist den besked?



PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Mar 2018 kl. 13:29

Bemærk lige dette:

”Hej alle
Jeg har Windows 10 (pro) på min PC”

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Mar 2018 kl. 13:42
Aha! Windows 10 er altså et AntiVirus-program?
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Mar 2018 kl. 13:55

Det er Windows 10 der IKKE accepterer den gamle Player, derfor kan den IKKE installeres, såre enkelt. VIL man noget Styresystemet IKKE accepterer, så opstår der problemer, UANSET hvilket Styresystem man vælger, og kassere Windows 10, til fordel for en GAMMEL player, synes jeg er et dårligt råd, at give.

Husk lige børn leger bedst, det gælder også for Styresystemer/ Programmer. Wink



Redigeret af El Barsko - 05 Mar 2018 kl. 13:55
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Mar 2018 kl. 18:59
Tænkte nok, at det var det, du mente, Barsko.

Men. Den gamle Player KAN installeres, hvilket TorbenB jo selv skriver i sit indlæg, at han har gjort - og dermed beviser, at den rent faktisk kan installeres.

Da jeg ikke har sat brugerkontrol og SmartScreen til, får jeg heller ikke den besked, du viser i dit første indlæg. Jeg nægter at lade mig styre af styresystemet, selv om det måske er derfor, det hedder sådan - altså at det er brugerne, der skal styres og ikke systemet.

Jeg gider bare ikke Microsofts barnepigementalitet og styring af, hvad jeg installerer og ikke installerer - og nej, jeg installerer ikke hvad som helst. Så dum er jeg ikke. Men jeg kan sagtens undvære Microsofts indblanding. Jeg er ikke nybegynder.

For mig at se, handler brugerkontrol og SmartScreen ikke så meget om sikkerhed, men om som skrevet: "..at bekæmpe alle programmer, der ikke er deres (MS) egne, på samme måde som organiserede kriminelle gør det, læs mafiaen". Men som nybegynder er det da fint nok, så længe man ikke er blevet klogere.

Nu handler TorbenB's indlæg ikke om sikkerhed, men om standardindstillinger, som er det, jeg svarer på. Da standardindstillinger helt åbenlyst ikke fungerer i Windows 10, men tværtimod hæmningsløst og samvittighedsløst retter brugernes egne personlige indstillinger, anbefaler jeg derfor et andet styresystem, uanset hvor ondt det gør på ukritiske fans af Windows.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Mar 2018 kl. 19:28

Det har jo, for mig, ikke nogen værdi, at man KAN installere et givent program, hvis man, som omtalt her IKKE kan BRUGE det.

Det du kalder: “Microsofts barnepigementalitet” =  ”brugerkontrol og SmartScreen”, er måske netop det der  gør, at jeg IKKE får de samme problemer, som du, og andre ofte taler om.

Når Microsoft, eller et hvilket, som helst andet firma siger/skriver: Lad være med det, så lader jeg da vær med det. Det er jo netop det samme DU, i din egenskab af Staff, udøver over for os brugere.  Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.176 sekunder.