Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Rødhætte vover sig ind til Ulven.
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rødhætte vover sig ind til Ulven.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rødhætte vover sig ind til Ulven.
    Sendt: 08 Feb 2018 kl. 21:59

Næh, det er ikke brødrene Grimms eventyr, men et Romantisk Filmklip.

Jah gammeldags ganske vidst, men jeg syntes det er værd, at mindes:

Rødhætte vover sig ind til Ulven.

https://vimeo.com/201766765

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Feb 2018 kl. 22:46
Joh, gammeldags, men ikke alt, hvad der er gammeldags er jo af det onde eller skal kastes på møddingen som noget brugt, udueligt og fortidigt skrammel.

Jeg kan da godt savne fortidens romantik, det drømmende og eventyrlige sværmeri. Det er der vel intet galt i. Der er ikke kun værd at mindes, men burde både genopdages og genoptages.

Jeg synes vor tid mangler den dimension i en verden, hvor vi alle hele tiden skal være så allerhelveds rationelle lige på og hårdt, og man ikke må overgive sig til poesi, svaghed og blødhed. I stedet overgiver man sig til negative følelser som had og mistanke til alt og alle.

Jeg tror på, at vi alle har drømmen om den store kærlighed, de store passioner og trangen til eventyr i os. Men vi undertrykker og fortrænger den del af vores inderste væsen i stedet for at give los af det. Vi er bange og tør ikke vise svaghed, men måske det i virkeligheden er vor største svaghed ikke at turde være sig selv og vise det.


PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Feb 2018 kl. 23:11

Ja, ” drømmen om den store kærlighed” er jo nok det man først ser/opfatter i dette filmklip.

Jeg ser også noget andet, og mindst lige så vigtigt, og desværre, mangelfuldt:

Gensidig respekt. Hvor findes den i hverdagen?

Ok, måske lidt negativt, men mangler den da ikke?

Se på trafikken, se på noget for vort landet så vigtigt, som Politik, der er der så sandelig mangel på respekt.

Vær mod andre, som du vil have de skal være mod dig.

Det  er IKKE det der er mest fremtrædende for, at sige det pænt.



Redigeret af El Barsko - 08 Feb 2018 kl. 23:11
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Feb 2018 kl. 23:20
Jo, gensidig respekt hører ligesom romantikken fortiden til.

I dag betyder respekt noget helt andet. Vis repekt! og man mener: du skal være bange for mig!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.