Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Nettips > Ris og ros
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Dagens artikel om Vivaldi
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dagens artikel om Vivaldi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dagens artikel om Vivaldi
    Sendt: 05 Feb 2018 kl. 15:02
Allan, vores høvding, har begået en sober artikel om den relativt nye browser Vivaldi, som jeg er meget enig i og gerne vil gøre opmærksom på:

Vivaldi - ny browser til folket

Grunden er, at jeg selv har et godt øje til den browser, har den installeret og har skrevet om den flere gange her i forummet. Og jeg har ligesom høvdingen kun godt at skrive om den.

Det er ingen skade til at have flere browsere at vælge imellem eller for den sags skyld at kunne fravælge, som man jo ikke kan med visse, som jeg ikke finder det værd at nævne. Skulle jeg med tiden vælge en anden foretrukken browser, kunne Vivaldi meget vel være en kandidat. På nogle områder er den bedre end både Google Chrome og Mozilla Firefox, men ikke på andre.

At jeg indtil videre holder mig til den Firefox-baserede Comodo IceDragon, skyldes de mange tilføjelser, både legacy (gamle) og WebExtensions (nye), den byder på. Der kan hverken Vivaldi eller den nye Firefox følge med. Google Chrome har ikke muligheden for at vise bogmærker og andet i et sidepanel, så den har ingen chance for en førerposition i mit udvalg. Den må nøjes med at være nede i feltet af alternative browsere, uanset at den måske er den hurtigste.

Hvilke browsere man vælger, bygger nok ikke kun på deres fortræffeligheder, men også på ens egen personlige smag, og så er det kun godt at kunne vælge eller fravælge mellem flere forskellige. Jeg vil her anbefale, at du læser Allans artikel og måske endda selv kigger nærmere, downloader og installerer Vivaldi for at danne din egen mening om den. Heldigvis kan den afinstalleres igen, om du vil.

Vivaldi Browser | Fast & Flexible Web Browser



Redigeret af Prutterhunden - 05 Feb 2018 kl. 15:03
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Feb 2018 kl. 09:35
Jeg læste artiklen, og noterede mig, at Vivaldi er endnu et udspring af baglandet, der skabte Opera. Sidstnævnte er klart min favoritbrowser, som har gode ting fra Google Chrome og en smule fra Firefox i den samlede pakke. Med disse gode erfaringer in mente, er der plads til en browser mere. Jeg bruger Opera, Google Chrome og Internet Explorer i nævnte rækkefølgeSmile
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Feb 2018 kl. 11:32
Thumbs Up

Og som andre browsere blir Vivaldi jævnligt opdateret med nye funktioner etc. Nogle endda af revolutionær karakter (undskyld dette fy-fy-skamme-ord LOL), som de gamle browsere endnu ikke har tænkt på. Opera blev ofte plagieret af de gamle, så det kan meget vel tænkes, at også Vivaldi blir det, til gavn for alle.

Skulle addon-repertoiret nå Firefoxhøjderne, som den bjergklatrer, den er, kan det være, som skrevet, at Prutter blir fanden.. nej, fan deraf.

Bortset fra det er Vivaldis 'De fire årstider' skidego musik. Vuf!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.188 sekunder.