Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Intel: Vent med at opdatere firmware
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel: Vent med at opdatere firmware

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel: Vent med at opdatere firmware
    Sendt: 12 Jan 2018 kl. 17:07
Intel anbefaler en række brugere at vente med at installere selskabets micro-kode, der skal gøre det vanskeligere at udnytte Spectre og Meltdown.

Årsagen er, at opdateringerne indeholder fejl, der kan føre til computeren pludselig genstarter.

Det skriver Intel i en pressemeddelelse.


Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 11:34
Har det ikke altid været Intel's egentlige problem, at opdateringerne enten er defekte eller helt udebliver? Det er mit indtryk, at AMD er værd at skele til.
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 13:29
Jeg tror Intel's ingeniører arbejder på højtryk. Især efter endnu en sårbarhed er fundet i deres lakridser LOLLOL

https://thehackernews.com/2018/01/intel-amt-vulnerability.html
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 13:46

I de seneste år er det Intel der er på mine maskiner.

Intel her jo en Driver and Support Assistant Installer, og det er den eneste jeg bruger til update.

Ligeledes har AMD, som tidligere var på en, eller flere, af mine maskiner, en Auto Detect.

 Det har ikke givet mig nogen problemer. Big smile

Selvfølgelig KAN det forekomme, at der laves fejl, det er dog for mig, værre når det drejer sig om madvarer der må trækkes tilbage, på grund af fejl.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 16:14
det vil nok være en god idé at samle alle trådene.

mht :

så skriver HTG jo at det først er bios som skal opdateres.

man må så konstatere at der er forskellige versioner i  omløb mht hvad der egentlig skal til for at lukke "hullerne"

derfor er igen det bedste at vente til alle de kloge er enige om hvad der skal gøres !Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 17:48
Det hjælper ikke at opdatere BIOS, når fejlen er at finde i instruktionssættet i processoren.

Det er muligt en del af fejlene vil kunne rettes med en BIOS-opdatering og diverse patch, men instruktionssættet i processoren vil stadig være den samme! Instruktionssættet har kun én måde at arbejde på, og den er ikke til at ændre.

Eneste RIGTIGE løsning er ny processor, når Intel har løst problemet. Og så skal firmaet have lov at betale for udskiftningen på SAMTLIGE kørende computere verden over.

Tanken, at fejlen ikke er en fejl, men bevidst indbygget bagdør til NSA, FBI og andre med skyggehat og solbriller, synes jeg nærliggende. Men for at undgå den helt store skandale og afsløring om de faktiske forhold, forsøges med en anden 'sandhed' ...

Min tillid til sandheden, kan ligge på spidsen af en knappenål!

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 20:37
jeg vil ikke kloge mig på hvorfor nogen mener at en opdatering af bios vil kunne hjælpe

derimod tror jeg ikke på at der vil blive mulighed for gratis at udskifte cpu

taberen i dette her cirkus er alle os og vinderen er computerindustrien
nu bliver  der brug for endnu hurtigere computere
og dermed ny efterspørgsel, det er en ren gave til computerindustrien

man kunne jo ønske simplere styresystemer og programmer som æder færre resurser men det er jo ren illusion og nu er linux ikke et alternativ når man som jeg har en masse spændende programmer til windows som jeg ikke vil miste

valget er en lappeløsning eller nyt udstyrErmm
jeg holder mig til det jeg harSmile

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 20:59
jenss ...

Lad os nu ikke trække de mørke skyer ind Smile

Vi kan jo håbe på 'den lille sag' falder du til gunst for forbrugerne Wink

Hvis Intel taber sagen, kan det betyde tvungen udskiftning eller udskiftning til stærkt nedsat pris. Vinder de derimod mod forbrugerne, tror jeg mange mister tilliden til dem og går til AMD Smile

Jeg ved det er ønsketænkning, og jeg ved også en sådan retssag kan trække ud i årevis.... men lad os bevare håbet Wink
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 21:34

Der er en der stiller et spørgsmål, og får et svar, angående Meltdown og Spectre.

Er der noget nyt i det?

https://superuser.com/questions/1285149/do-spectremeltdown-microcode-updates-slow-down-the-computer

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 21:51
Hør, jeg troede du var i gang med fluesmækkeren, Barsko WinkLOLLOL

Besvarelsen flyder jo lidt. For hastigheden rammer forskelligt fra computer til computer. En fler-kernet processor vil have nemmere ved at yde, og dermed sløve systemet mindre, end en enkelt-kernet processor.

Uanset diverse løsningsforslag, vil det ikke ændre strukturen i processoren. Instruktionssættet i processorens kerne er jo fortsat uændret!

Det er muligt visse processer kan omdirigeres og beregnes på anden vis, men at tro lappeløsningerne kan dække alle tænkelige forekomster er naivt! Derfor den bedste løsning er en udskiftning af processoren, når der frigives nye Wink
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.