Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Netværk hænger - uanset brug af samme
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk hænger - uanset brug af samme

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
djgamerdude Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 27 Dec 2017
Sted: Sebbersund
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djgamerdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk hænger - uanset brug af samme
    Sendt: 27 Dec 2017 kl. 16:49
Hej. Jeg er ny på forummet. Jeg var simpelthen blevet træt af at læse andre folks posts for at finde en løsning på mit netværksproblem. Der er jo lissom ikke andre der har min nøjagtige opsætning. Big smile

Nå, men sagen er den, at ting går i stå på mit netværk. Og det er uanset hvad det er: LAN, WiFi, Apps på mobilen, ipaden, gaming på den stationære, u name it!

Det er som om tingene bare går i stå. En video kan køre fint i 2 minutter, og så er der ikke mere buffer. Facebook, det samme. På dårlige dage kører mit spil med små hak hvert 10. sekund. DR streamen går i stå, og fortsætter så med grynet kvalitet i et par minutter, før den er normal igen. Angry

Vi har 300/300 MBps fibernet og max fire mennesker i husholdningen der streamer/gamer samtidig, så hastighed kan ikke være problemet. Jeg har også prøvet at tildele faste IP adresser, uden held.

Opsætningen er sådan, at jeg bruger Tilgin routeren fra Waoo som access point, med wifi slået fra. Derfra går der LAN til min stationære og LAN til en dyr router fra TP-Link med dual band (C20i). Fra TP-Link routeren går der LAN til min søns stationære og WiFi ud til alle mobile devices. Det skal lige siges, at der sidder en time capsule mellem Tilgin routeren og min stationære, men den er sat til at sende skidtet igennem og jeg bruger den udelukkende til time machine på min mac.

TP-Link routeren sender WiFi ca. midt fra lejligheden, og der er ok signalstyrke, uanset hvor man er. 2 streger ud af de tre på ipad'en og ca 20-25 MBps.

Jeg håber i kan komme med nogle gode bud på, hvad der driller. Og så ellers god jul og godt nytår og alt det der. Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Dec 2017 kl. 18:18
Velkommen til Nettips, djgamerdude Handshake

Jeg er nok ikke den rigtige til at svare dig, men er sikker på der nok skal komme tilbagemelding fra 'folket' Wink

Den stationære computer - er den med Windows 10? Prøv evt. at se, hvilke baggrundsprogrammer der ligger og kører. De kan være én af årsagerne Smile

Slet de apps der ikke anvendes, gennemgå privatindstillingerne og prøv evt. at nulstille routeren - i første omgang Big smile
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Dec 2017 kl. 18:40

Hej djgamerdude. Velkommen til.

Har du prøvet her?: https://eniig.dk/privat/fiberbredbaand/waoo-fiber/5-tips-til-bedre-traadloest-internet/

Har du prøvet, at opdatere netværkskortet?

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Dec 2017 kl. 21:07
I mine ører lyder det som du har et varme problem med din Tilgin router da den jo er første led i kæden og allerede på din stationære viser problemet sig,  bliver den for varm skruer den ned indtil den er kølet ned igen, passer fint med symptomerne,er det en gammel router og har du prøvet at rense den?
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Dec 2017 kl. 11:45
Hej djgamerdude, og velkommen også herfra.

Dine problemer er udenfor min kompetence at svare på, men som Pomse også skriver, skal du nok få mere kvalificeret respons med tiden, hvis ikke du allerede har fået en sådan.

Men da Nettips her i juletiden ikke er så trafikeret som normalt, må du nok være tålmodig.

Pøj-pøj!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
GDK Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2009
Status: Offline
Point: 248
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Dec 2017 kl. 20:44
Hej.

Du kunne overveje at hive alle kablerne ud og se om du kan bruge internettet kun med Tilgin routeren. Din udbyder vil svare dig det samme.
Fungere det, så går du videre med at forbinde TP routeren. Tjek kabler og opsætning i TP routeren. Kører det langsomt så er det TP routeren du skal tjekke og alternativt kan du også tjekke om det er en firewall der blokere i routeren.
Tjek at DHCP i Tilgin boksen er slået til for når du forbinder din TP router så er det denne der skal være accesspoint.

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Dec 2017 kl. 11:15
  

Redigeret af guessi - 06 Feb 2018 kl. 20:44
Til top
djgamerdude Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 27 Dec 2017
Sted: Sebbersund
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djgamerdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jan 2018 kl. 15:50
Tak for svarene. Smile Jeg er gået i gang med at fejlsøge. Når jeg disabler DHCP på min TP router, er det for, at der ikke er konflikter med min Tilgin?

Til top
djgamerdude Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 27 Dec 2017
Sted: Sebbersund
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djgamerdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jan 2018 kl. 16:09
Min stationære er en iMac fra midt 2011 og min papsøns stationære er en PC fra sidste år med Windows 10. Eller bruger vi stort set kun diverse iPads / iPhones: iPad 2 og iPhone 4 + 6.
Til top
djgamerdude Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 27 Dec 2017
Sted: Sebbersund
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djgamerdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jan 2018 kl. 16:11
Er det muligt at ændre WiFi navnet på "hoved"routeren, dvs. tilgin-routeren, så den matcher TP routerens? Den er jo nummer to i kæden, så jeg ved ikke, om det har nogen betydning. Confused
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.