Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Betal IKKE kontant
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Betal IKKE kontant

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Betal IKKE kontant
    Sendt: 06 Dec 2017 kl. 15:55
Kvickly plaget af tricktyverier
Hvis ikke De kan bruge mine kontanter ,,, ja så ?
vh.
Ralphus

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 16:50

Det sker da, en gang imellem, at teknikken IKKE virker, så er det da rart, at have kontanter. Jeg har en to hundrede krone seddel, i et rum for sig, i min pung, så jeg kan få noget med hjem.

For nogle år siden, en lørdag eftermiddag havde jeg handlet for Kr.:33,00.

Der gik kuk i teknikken, og jeg havde kun Kr.:19.00 – så jeg har altid kontanter på mig. Wink

Et lille råd: Brug altid mindre end du har, så har du altid penge. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 18:34
Jeg er imod det kontantløse samfund og mener, vi bør have begge dele: bådekontanter og elektroniske penge. Ellers vil kreditkortselskaberne tage en bid af hver en øre, man bruger.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Online
Point: 27050
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 18:46
Tricktyvene skal have en omgang tæsk, og så smides i havnen!
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Dec 2017 kl. 11:36
Også jeg er imod det kontantløse samfund, der et El Dorado for folk og røvere i Kardemommeby.

Et enkelt eksempel: Taber jeg fx en halvtredser på gaden, er jeg en halvtredser fattigere. Men taber jeg mit bankkort, dankort osv., kan jeg vinke farvel til hele min formue. Hvad mon er at foretrække?

Det samme gælder for tyveri. Hellere få stjålet nogle kontanter end hele molevitten.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 09:46
Jeg er ikke sikker på, at tricktyverier er et argument for at afskaffe kontanter, snarere modsat - bliver det scammet mest digitalt eller i det fysiske rum? Jeg har svært ved at forestille mig, at gadetyvene er værre...
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.