Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - RansomStopper
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RansomStopper

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 12:42
Tak - så har jeg også slettet - gider ikke finde ud af hvad der var galt med min installation.

Revo var ikke så smart som dig Prutter Thumbs Up


Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 15:48
Det RansomFree gør, er at lægge nogle mapper forskellige steder, med filer og dokumenter (disse er helt uskadelige), disse forsvinder når man slår programmet fra..
Disse filer bruges nemlig af RansomFree, men det er muligt at netop dette er noget som MBAM ikke kan lide..
Omkring valgmuligheder i RansomFree er der som sådan ingen af, ud over at den kan slås til og fra..
Den ligger kun og overvåger, og kommer der så en trussel som ransomware, da skulle programmet så netop komme med en valgmulighed, om at fjerne skidtet..

Jeg har dog ingen problemer med at have den ved siden af MBAM og Avira Pro på samme tid, men jeg har geninstalleret MBAM efter at have installeret RansomFree..

Programmet er jo som sådan ikke et antivirus program, der scanner PCen fra tid til anden..



Redigeret af Bindegal - 08 Dec 2017 kl. 15:51
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 19:59
Som du beskriver det Binde  - sådan var det bare ikke hos mig jeg fik ingen valgmuligheder, men nu er det ude :-)



Redigeret af queen - 08 Dec 2017 kl. 20:00
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 20:36
Så vidt jeg kan skue, anvender de fleste den gratis udgave af Malwarebytes Anti-Malware. Den tilbyder ikke scanning i real-tid og visse funktioner er ikke tilgængelig. Confused

Hvorfor er folk så nærig, at de ikke vil ofre de 2-300 kroner en et-års licens koster? Er det dyrt? Den må endda anvendes på 3 computere!

Som regel er det jo ikke et problem at finde ned til købmanden, når der er en kasse bajere på tilbud. Det skal der være råd til!

Synes det grænser til hykleri!






Redigeret af Pomse - 08 Dec 2017 kl. 20:40
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 20:44

”finde ned til købmanden, når der er en kasse bajere på tilbud”

Jeg tror bestem, at Mærsk har betalt mere end det koster, ”at finde ned til købmanden, når der er en kasse bajere på tilbud.”

Alligevel fik de inficeret over 300 maskiner, med virus. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 20:49
Barsko ...

De blev ramt af ransomware. Det kunne være undgået, om maskinerne var blevet opdateret på sikkerheden. Det er dårlig ledelse i de berørte (udenlandske) afdelinger.

Men mon ikke de har lært lektien? Wink
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 20:58

Pomse når jeg omtaler sagen med Mærsk, så er det fordi jeg kender til den, og har omtalt den før. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 21:06


Og menu ved uret:

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 21:32
Binde ...

Jeg kan frygte de to sikkerhedsprogrammer vil konflikte, når ransomwaren rammer. De vil bekæmpe hinanden, frem for angrebet. Det er den samme risiko vi løber, hvis vi har mere end ét antivirusprogram installeret på computeren.

Er du virkelig villig til at løbe den risiko?

Barsko ...

Jeg tror alle, der har fulgt mediernes omtale af problemerne hos mærsk, ved, de var i store problemer. Men det fremgik også i visse medier, at der ikke var styr på sikkerheden i den udenlandske afdeling.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 21:48

Netop, hvad hjælper det så, at købe. Wink

Den sag er netop mit argument for, at udelukkende bruge gratis sikkerheds programmer.

Hvad jeg måtte miste, af data på et System, har jeg på et andet System, på samme PC.

Mister måske lidt date, og lidt tid, men INGEN penge.

Jeg har kun to købeprogrammer: PaintShop ProX2 (Billedbehandling),

og Pinnacle Studie Ultimate (Video Redigering)

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.