Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - RansomStopper
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RansomStopper

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RansomStopper
    Sendt: 04 Dec 2017 kl. 16:50
Stødte lige på New tool offers an affordable anti-ransomware solution for enterprises (betanews), som måske kan have interesse for andre end maj sæl.

Da jeg på et par af mine pc'ere nu kører med Malwarebytes Free uden realtidsbeskyttelse, vakte det ialtfald min egen interesse.

Men jeg venter med installation af RansomStopper til efter eventuelle kommentarer, som måske gør mig klogere (hvilket ikke kan udelukkes LOL).

Citater:

"RansomStopper uses proprietary technology and machine learning to provide a multi-layered defense against ransomware for home and business use. It offers an affordable solution for business users and is being made available free for home users."

"RansomStopper has a small footprint and is compatible with all existing antivirus and security solutions."

Det er altså gratis for os almindeligt dødelige og kompatibelt med andre sikkerhedsprogrammer.



Redigeret af Prutterhunden - 04 Dec 2017 kl. 17:02
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 17:10

Hentede, og installerede, men det kræver genstart for, at færdiggøre, så det blev slettet igen.

Dels fordi jeg sidder i heftige Kamphandlinger, og jeg kan ikke lide, at installering ikke kan færdiggøres uden genstart.

Hvad bliver der installeret ved genstart? Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 17:18
Ja, det er jo ligesom med Windows Update. Evig og altid skal der genstartes, og man ved aldrig helt, hvad opdateringer og opgraderinger rummer. Bugs, telemetry og andre ubehageligheder! Wink
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 17:24

Jovist, men Windows Update har jeg tillid til, efter årelangt brug af. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 17:37
Nuvel. Det har jeg så ikke, altså tillid til Windows Update.

Men. Det er jo ikke så usædvanligt, at sikkerhedsprigrammer kræver genstart efter installation. Én grund kan være, at programmet skal starte samtidigt med Windows.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 17:55
Når et program (eller Windows update) kræver genstart, skyldes det, at registerdatabsen kun indlæses under opstart.

Det betyder et givent program ikke er fuld funktionsdygtig, uden at være indlæst korrekt fra denne database.

Microsoft er nemlig ikke så kloge, som alternativet Linux, hvor genstart ikke er nødvendig, eller kun yderst sjældent. Her virker alt umiddelbart efter UDEN genstart.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Prutterhunden Prutterhunden skrev:

Nuvel. Det har jeg så ikke, altså tillid til Windows Update.

Men. Det er jo ikke så usædvanligt, at sikkerhedsprigrammer kræver genstart efter installation. Én grund kan være, at programmet skal starte samtidigt med Windows.

Ja Ja, men jeg genstarter ikke midt i et Spil.

Prøver nok senere, når jeg skal se noget Film/Høre musik. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 18:54

Så er programmet smidt ud anden gang.

Det KRÆVER navn/mailadresse.

Hvilket understøtter mit tidligere (gentagne) udsagn: Programmets PRIMÆRE opgave er, at komme ind på folks maskiner. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 19:19
Ikke hensigtsmæssigt. Ud til højre med det ... og tak for oplysningen Wink
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2017 kl. 19:25
Thumbs Up 

Pudsigt nok, er siden man skal opgive oplysninger på RØD. LOL

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  123 5>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.234 sekunder.