Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Museproblemer... Hjælp!!!!
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Museproblemer... Hjælp!!!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Museproblemer... Hjælp!!!!
    Sendt: 23 Nov 2017 kl. 21:13
Jeg har i et par dage forsøgt at være behjælpelig med en Lenovo T420s. Musen har levet sit eget liv og har, via TeamViewer, fjernet diverse malware og virus.

En gammel prøve-version af Norton er fjernet, da det ikke længere var aktivt. Et nyt antivirusprogram er efterfølgende installeret på computeren. Også ny driver til touchpad er installeret, men uden positivt resultat.

Har nogen af jer erfaring med ovenstående computer, vil jeg gerne modtage tips til andre tiltag Confused

I bunden af computeren står følgende:



Nogen gode idéer?

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 21:31

Hvis ikke du har prøvet det, så prøv en boot scan, med et andet program, end det installerede: https://www.lifewire.com/free-bootable-antivirus-tools-2625785

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 21:48
 


Redigeret af rævvi - 22 Mar 2018 kl. 23:11
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 21:48
Barsko ...

Tak for tipset Thumbs Up

Men det er vanskeliggjort af vedkommende er bosiddende i København og jeg i Odense. Og vedkommende ejer ikke en usb-stik at installere på. Ej heller en DVD.... Disapprove

Jeg tænkte mere i retning af noget recovery, der kunne aktiveres på computeren - og evt installere hele styresystemet igen, men ved ikke om modellen anvender en bestemt tastekombination til dette?

Jeg ved nogle Lenovo-computere har en knap dedikeret til dette ....

I værste fald må jeg tage turen over bæltet. Det er trods alt nemmere, når jeg er fysisk ved computeren...Confused
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 21:51
 


Redigeret af rævvi - 22 Mar 2018 kl. 23:11
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 21:56

Pomse, Ok, det velkendte: Enhedshåndtering/slet driver/genstart, er det prøvet?

Jeg anbefaler gerne, at have en parat, hvis systemet ikke kan finde den.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 22:16
rævvi ...

Det er netop driveren fra deres support, der er installeret. Til Windows 7... Confused

Forstår det ikke ...

Jeg tror ikke på, der er en konflikt, da den har virket (før virus/malware angreb)... Om der er andre ting, der kan have indflydelse, kan jeg ikke lige overskue...!

Jeg vil prøve F11 næste gang jeg er i kontakt med personen... så må jeg se, om der kommer hul igennem Wink

Barsko ...

Griner - ja turen kender jeg. Det bliver så spændende om jeg kan forklare mig ud af det på afstand, når musen ikke vil....

Det bliver jo noget med at flytte ved hjælp af tabulator og piletaster LOL

Jeg må se, hvornår jeg har kontakt igen. Lige nu holder vi for i aften - øjnene bliver jo firkantet af al det kiggeri Wink

Men skal nok melde tilbage ... om ikke andet Thumbs Up

Foreløbig stor tak for jeres råd Thumbs Up


Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 22:17
At skulle finde ind til Enhedshåndtering uden mus....Nogen idé om fremgangsmåden??
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 22:22

Ok, held med det. Thumbs Up

Send vedkommende en genvej, hvis du har Win. 7 Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 22:54
Barsko ...

Jeg har ikke windows 7, men 8.1 (med Classic Shell). Den har jeg så 'øvet' lidt på, og har fundet frem til følgende:

  1. Tryk på Win-tasten
  2. Tryk på TAB(ulator) én gang. Så skulle højre side gerne være markeret.
  3. Med pil-ned markeres 'Kontrolpanel'
  4. Tryk Enter-tasten
  5. Med pil-ned flyttes til 'Enhedshåndtering', således den er markeret.
  6. Tryk Enter-tasten
  7. Tryk TAB(ulator) for at markere øverste punkt i vinduet.
  8. Med pil-ned markeres 'Mus og andre pegeredskaber'
  9. Tryk på pil-højre. Nu foldes indholdet ud.
  10. Tryk pil-ned for at markere mus/touchpad.
  11. Hold Shift-tasten nede i venstre side på tastaturet, samtidig med du trykker på F10
  12. Tryk pil-ned, til 'Fjern' er markeret og tryk Enter-tast.
  13. Med TAB(ulator) markeres 'Slet driversoftwaren til denne enhed'. Tast derefter på mellemrumtasten. Der skulle nu gerne komme hapse ud for punktet.
  14. Med Tab(ulator) flyttes til markering af 'OK'-knappen.
  15. Tryk Enter
  16. Genstart computer.
Nu håber jeg blot den også er gangbar på Windows 7 Confused
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.223 sekunder.