Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Chrome og tabs
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chrome og tabs

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kurt Kubik Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 20 Okt 2007
Status: Offline
Point: 251
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Kubik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chrome og tabs
    Sendt: 20 Nov 2017 kl. 10:45
Hej med jer

Jeg bruger Chrome i windows til Internet browsing.

En fin funktion er at man kan fastgøre tabs. Hermed sørger jeg for, at 3-4 hjemmesider altid er indlæst og lette at tilgå. Desværre kommer jeg ofte til - når en af disse tabs er aktive - at browse til andre hjemmesider, eller helt at lukke dem!

Kan jeg på en eller anden måde fastfryse dem bedre og dermed undgå at kunne lukke eller flytte mig fra dem?

Hej fra Lars (Kurt Kubik)
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Nov 2017 kl. 15:15
Et alternativ.

Jeg bruger igHome, som startside, og har 9 sider, på samme side.

Så jeg har 30* Overskrifter, som jeg kan klikke direkte ind i artiklen

Man kan selv bestemme teksstørrelse, farve, og kan opdatere hvert 10 min.

https://1drv.ms/i/s!AoSXOmBBRn9Ng4gnJBYapCcquGaD3g

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Nov 2017 kl. 17:24
Kurt Kubik
Du skal ind i indstillinger og rul ned i bunden, der er en firkant som hedder: Ved opstart, der kan man tilføje sider, eller bare bruge aktuelle sider
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Kurt Kubik Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 20 Okt 2007
Status: Offline
Point: 251
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Kubik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Nov 2017 kl. 18:00
Hej begge

Beklager, at der lige gik lidt tid! 

Tak for jeres input! Netsurfer... jeg er lidt træt at den måde, som startsider fungerer på - og specielt i Chrome. Det kunne være rart at Startknappen "supplerede op" - altså åbnede de hjemmesider, som ikke allerede er åbne. De fleste browsere åbner bare alle en gang til, så der kommer gengangere. I Chrome derimod... åbnes kun den første, med mindre browseren lige er opstartet. Så... grrrrr... dur ikke, synes jeg.

Barsko - dit forslag til startside synes jeg ikke var så pæn og lidt rodet (efter min smag), men jeg fandt istedet noget lignende: Start.me, som jeg synes kan det, jeg ønsker. Så tak for ideen.
Hej fra Lars (Kurt Kubik)
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Nov 2017 kl. 18:08
Velbekomme Kurt Kubik.

Nu behøver du jo ikke, som jeg, at have så mange sider fremme, på en gang, du bestemmer selv antallet, og hvilke Fordelen ved igHome, som jeg ser det, man kan, som det ses på mit billede, også tilknytte Feeds. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 12:15
man kan åbne ny fane, ved og trykke på firkant
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Nov 2017 kl. 13:24
Måské kan denne hjælpe:
https://chrome.google.com/webstore/detail/session-buddy/edacconmaakjimmfgnblocblbcdcpbko

Flere forskellige:
http://www.makeuseof.com/tag/10-extensions-chrome-tab-management/

FoxTab virker også til Chrome:
http://www.foxtab.com/


Redigeret af Bindegal - 23 Nov 2017 kl. 13:31
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.