Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Nyt om ubådssagen
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt om ubådssagen

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 12:29
Barsko..

Er du helt sikker på, at "Det er en hån mod de efterlevende, at holde liv i en Morder i årevis."? Kunne du ikke forestille dig, at nogle af disse efterlevende IKKE går ind for dødsstraf, og tværtimod vil se indførelse af dødsstraf som en hån?

At udtale sig på andres vegne bør man være forsigtig med.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 12:37
Prutterhunden, jeg skriver, lige som du, hvad JEG mener.

Hvad andre måtte mene om mine meninger, er de da hjertelig velkommen til.

Det sker der da ikke noget ved. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 13:35
Dit svar kommer ikke bag på mig, Barsko.

Sæføli skriver du, hvad DU mener og ikke, hvad andre mener. Det er jeg ikke i tvivl om. Men din formulering "Det er en hån mod de efterlevende..", lyder ikke kun som en mening, men som fastslåelse af en kendsgerning. Altså lige lovlig bombastisk.

Du kunne i stedet have skrevet: "Jeg mener, at det er en hån..". Så havde du understreget, at det var DIN mening uden at fastslå, at det ER en hån.

Men ok. Vi er nede i det mere bagatelagtige.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 13:35
Jeg ville finde det besynderligt, om ikke borgere i dette land viste empati for de pårørende til Kim Wall. Det, familie, venner og bekendte oplever i disse tider er et sandt helvede og det vi udtrykker som medlem, viser blot vi er på familiens side og lige så berørte af drabet.

Jeg håber vi ved at vise familien, at vi er på deres side i sorgen kan give den støtte de fortjener.

Familien skal vide, det ikke er normal adfærd blandt danskere - at også vi kan forfærdes og vise medfølelse og forståelse.



 
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 14:02
”Men ok. Vi er nede i det mere bagatelagtige.”

Der blev vi squ enige. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 14:21
Thumbs UpLOL
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 14:33
mit ærinde er blot at være fortaler for at begrænse negativitet
som der udtrykt her
som Pomse skriver vil det da være fint at vise respekt for offerets familie
men her er det yderst problematisk fordi offeret fra starten det blev fundet var en krop uden hoved ben og arme
øv hvor ulækkert, sådan tænker jeg
derfor nævner jeg ikke offeret ved navn fordi jeg faktisk ikke kan forestille mig personen KV med arme ben og hoved
jeg mener at hvis jeg skal vise respekt for offeret skal hun slet ikke nævnes i sammenhæng med forbrydelsen mod hendes krop
det er ikke muligt at ævle videre om forydelsen uden hele tiden at tænke på "monster" kroppen uden hoved ben og arme
jeg mener at udgydelserne er er uværdig for KV´s eftermæle
jeg har tidligere deltaget i diskussion mht forbrydelsen
og der røg desværre nogle finker afsted, så undskyld for det

vi er trods alt et forum omkring nettips
sådan må det gerne forblive



jeg taler hverken om at tilgive eller hævne
det er en personlig sag
derimod vil jeg sætte grænsen ved dødsstraf
i det hele taget synes jeg at det at slå ihjel er en skidt ting
men ideen om at fjerne "uheldige elementer"("endløsung") kan jeg fint følge
men det er bare ikke iorden at gøre sig til herre over andres liv bare fordi man kan
så alle disse hævngerrige udtalelser hører ikke hjemme her
på Nationen  i EB er de helt ok fordi her kan man sige lidt af hvert uanset hvor åndssvagt det er
så ja, jeg synes det er regulært åndssvagt at udgyde disse hævn motiver i Nettips Forum(stor glorie over hoved LOLLOL)

nu kan det at "like" andres "negative" tanker jo godt vokse
det er jeg heller ikke tilhænger af
ligesom jeg ikke er tilhænger af den omsiggivende lovløshed i trafikken

motoet bliver jo :
"når de andre kan, kan jeg også"


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 15:10
jenss..

Først og fremmest tak for dine forsøg på at bevare både vores egen og Nettips' værdighed. Du maner altid til besindelse, og det tjener dig til ære.

Og så mine personlige kommentarer til dit sidste indlæg:

"mit ærinde er blot at være fortaler for at begrænse negativitet"

Clap

"hvis jeg skal vise respekt for offeret skal hun slet ikke nævnes i sammenhæng med forbrydelsen"

Der mener jeg faktisk det modsatte. Hun skal ikke gøres til en navnløs person, men huskes som den hun var -> Kim Wall.

"jeg har tidligere deltaget i diskussion mht forbrydelsen og der røg desværre nogle finker afsted, så undskyld for det"

Fint nok. Men når så andre, som du, får røget nogle finker af panden, skal de vel også undskyldes, ikke?

"vil jeg sætte grænsen ved dødsstraf
i det hele taget synes jeg at det at slå ihjel er en skidt ting"

Helt enig. Finder det selvmodsigende at slå et menneske ihjel, fordi dette menneske har slået et menneske ihjel. Det er samme forbrydelse, og er man så ikke selv en morder og dobbeltmoralsk? Enten er man for eller imod at slå andre mennesker ihjel. Hvad andre gør, er ikke en undskyldning for selv at gøre det.

Som du selv skriver: "når de andre kan, kan jeg også"

I det hele taget er det et af de mest brugte argumenter - også på Nettips: "Jamen, når X gør det, hvorfor må Y så ikke gøre det?"
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 15:29
Det giver unægteligt mindelser, om en lignende sag om partering af lig.

Peter Lundin, for dem, der husker den sag.

Vi kan, fra vores siddeplads, ikke gøre andet end afvente det videre forløb. Men en ting er givet: Rebet strammes om Peter Madsen's hals...
Til top
 Besvar Besvar Side  <12
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.188 sekunder.