Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Internettet
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - De sociale medier ved dødsfald
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De sociale medier ved dødsfald

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: De sociale medier ved dødsfald
    Sendt: 24 Sep 2017 kl. 12:34
Har du en Facebook- eller Twitter-profil, eller gør brug af andet socialt medie, bør du måske overveje, hvad der skal se med din profil, såfremt du dør ...

Politiken tager emnet op i denne artikel.

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Sep 2017 kl. 14:18
Et alvorligt emne, der minder mig om, at skønt reklamer er noget fanden har skabt, så risikerer jeg ved skæbnens ironi at ende som en omvandrende reklamesøjle for Anders And & Co.

Nu er jeg ikke til nævnte sociale medier, men jeg er bruger af Windows, og det skulle såmænd ikke undre mig, om det samme er gældende for brugere af Windows som for brugerne af disse sociale medier.

Selvom brugerne forlængst er faldet udover kanten og er døde, er de stadig on the Edge, bruger Windows 10 og er sæføli enormt glade for det. Det sætter Microsoft sikkert stor pris på. Én gang Windowsbruger - altid Windowsbruger, og antallet øges uophørligt, lige indtil der er flere brugere af Windows, end der er stjerner i universet.

Joh, statistikker er ligesom elastikker taknemmelige og kan strækkes efter behag.

Er du på nettet, har du fået det evige liv, og er du oveni bruger af Windows, har du løst billet til en plads i Himlen og dets guddommelige lys vil skinne på dig både før og efter døden i evighedernes evighed. Windows er jo som bekendt opkaldt efter vinduerne i kirken, som på samme måde lukker lyset ind i dit sind.

For Gud er Windows, og Windows er Gud. Og der er kun én Gud, og hans navn er Microsoft. Apple, Google og alt det andet pis end lige Microsoft er afguder, og du ryger lige lukt ad h til, hvis du tilbeder de sataner. Hedninge og kættere er der ikke plads til i Microsofts Himmel, så de ryger på røven ned ad slisken. Så du røgen?

Amen

Men spøg til side. Det burde være muligt at slette en profil, hvis et medlem beviseligt er gået bort. Lige den oplysning burde måske modsat andre data gøres tilgængelig for enhver?
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Sep 2017 kl. 15:02
Ja, emnet er alvorligt nok. Jeg tror ikke mange tænker på livet en dag ophører.

De sociale medier skulle pålægges at lukke en profil, hvis den havde været inaktiv i f.eks. et halvt år. Der kunne evt. udsendes et forvarsel om lukning, før profilen blev lukket.

Det er teknisk muligt og jeg ved det fungerer med visse mail-udbydere. Har kontoen været inaktiv over en periode. lukkes den ganske simpelt.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Sep 2017 kl. 14:53
Facebook har jo sin "eftermæle-funktion", som uden de store anstrengelser kan aktiveres Smile
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26 Sep 2017 kl. 11:51
Jeg har en tidligere bekendt, som mange omkring mig har kendt. LinkedIn foreslår ham derfor jævnligt som én, jeg kunne tænkes at kende - også selv om det er et års tid siden, han tog sit liv.
Til top
KristjanO Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig


Oprettet: 22 Dec 2017
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristjanO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Dec 2017 kl. 01:36
LinkedIn har generelt lidt problemer med de automatiserede beskeder - jeg er blevet foreslået at sige tillykke til en, der kunne fejre 3 år som sygemeldt.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.