Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Nettips > Ris og ros
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - 77 aktiv(e) brugere
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

77 aktiv(e) brugere

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Feb 2017 kl. 21:44

Det er kun tyveri, af dine vejledninger, hvis du har copyright på dem.

Dine vejledninger er altså ikke for, at hjælpe andre, men for, at gavne dig?

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Feb 2017 kl. 22:17
Alt indhold du producerer og lægger på nettet, er beskyttet af lov om ophavsret, El Barsko. Derfor forstår jeg godt Pomse, hvis han bliver knotten over, at andre har kopieret hans guides og lagt dem på Facebook. Jeg vil også blive godt gammeldags sur, hvis nogen kopierer mine indlæg og bruger disse andetsteds.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Feb 2017 kl. 22:27

Ok Admin, har bare aldrig før hørt andre beklage sig, fortsat god aften til jer begge. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Feb 2017 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Pomse Pomse skrev:

*Det er da en liden flatterende måde, at anskue, forhåbentlige, fremtidige nye medlemmer.

Det kan du mene, Barsko. Men skriver jeg en tutorial / vejledning og lægger den på Nettips, er den beregnet til Nettips brugere. Når jeg efterfølgende finder den på andre fora, f.eks. Facebook's IT-hjælpegrupper, så nærmer det sig piratkopiering.

Det kan sammenlignes med enhver anden form for piratkopiering.
Enig. Hvis man vil dele fra nettips Forum, da er det god netikette, at man lige spørger, om det er okay, den viderekolporteres til andre fora. Vores subforum på Facen inklusive Smile
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Feb 2017 kl. 11:22
Også enig.

Desværre kan vi nok ikke forhindre kopiering af vores indlæg, da det måske også ville forhindre os selv i at citere fra andres indlæg. Om det er teknisk muligt at forhindre ikke-medlemmer i at stjæle fra os, har jeg ingen anelse om.

Og sagsanlæg tvivler jeg på, at der er tid, lyst og penge til.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Feb 2017 kl. 11:33

Ja, langt det meste der skrives om/vises her, er jo kopieret andet sted fra.

Er der søgt tilladelse om det?

Vi har jo også den regel, at vi linker til stedet vi henter fra, efter princippet:

Æres den der æres bør. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Feb 2017 kl. 11:41
Jeg mener faktisk det er tilladt at citere fra indlæg, såfremt der er kildeangivelse.

At køre et sagsanlæg ville være dumt, da den anklagede kan være uden midler til at betale og dermed hænger man selv på regningen. Advokater er dyre ... taler af erfaring. LOL


Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Feb 2017 kl. 00:57
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Feb 2017 kl. 11:22
interessantSmile

i mine øjne er det her et mindre problem som jeg slet ikke troede fandtes i vores hæderkronede nettipsTongue

men alle som arbejder hårdt er selvfølgelig ikke glade hvis andre profiterer på deres arbejde
tit ser man jo at der tages ejerskab selv om det man videregiver allerede er kendt
men nu kommer det så i min indpakning og derfor skal det så beskyttes

jeg er selv elektriker og vil lige nævne et eksempel fra fabriksverdenen
vi kender alle vores elkontakter derhjemme
de har i en menneskealder været leveret af et eneste firma fra Danmark : LK
kontakter var IKKE patenterede men i stedet MØNSTER beskyttede og det har LK så prioriteret på indtil for få år siden. Dåsen I/på væggen må nu udfyldes af "uoriginale kontakter"!
Dvs at LK´s enevælde på elmarkedet er slut da der nu er fri konkurance og billigere elkontakter.Wink

diskusionen er allerede politiserende : hvem skal jeg dele med og hvorfor ?Confused

men hvis denne her "tyvstjæling" er træls så er der da en løsning på det også
der findes da fora hvor forskellige dele af foraet er privat og kun kan ses af forum medlemmer
det kan da også indføres her
foraet kan da også køres hårdere hvis det er meningen 
der kan være en hårdere konsekvens ved ikke at overholde forumregler

og hvis forum ønsker større respekt fra ikke medlemmer :
ja , så må der skiltes med det ad fx : 
"oplysninger må ikke kopieres videre uden kilde angivelse"
eller
"kopiering ikke tilladt"
osv

Og til Pomse: Tillykke med dit store arbejde, det er rigtig flot.
Men der altså en lille faldgrube såsom at stort arbejde kan føre til stort ego.
Håber aldrig det sker for dig.Thumbs Up

så tag nu lige og fald ned, hvorfor er det så slemt at andre kan "nyde" godt af at jeg måske har brugt timevis på nettet for at finde en løsning og at jeg så deler "gevinsten" i forum ?

pointen for mig er at hvis vi deler, hjælper vi andreSmile
om andre så ærbødigt tager imod med kildeangivlese og reklamering af nettips eller slet og ret bare kopierer synes jeg er uvæsentligtExclamation

så hvis der går for meget "forretning" i det så synes jeg man skal lufte sine fantastiske ideer et andet sted

her i Nettips deler vi og sådan har det været siden jeg først blev "følger"LOL
hører I hvad jeg siger ??Wink
Hvis nogen er uenige så FORVENTER jeg et RUNGENDE modsvar tilbage

lad aldrig uærligheden og  egoismen sejre, så er ånden i nettips vækCry





Redigeret af jenss - 22 Feb 2017 kl. 11:22
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Feb 2017 kl. 15:02
Jeg er langt henad vejen enig med dig, jenss, men vil af gode grunde ikke gå i detaljer, da det hurtigt kan blive for meget sort eller hvidt. Men vil man have, må man også kunne give, og må leve med at man ikke altid får det, man gav tilbage. Frihed er som et vildt dyr. Vil man have det for sig selv i et bur, vil det flygte.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.285 sekunder.