Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Win 10 opdatering hænger
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 10 opdatering hænger

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2016 kl. 08:18
Breaking News

Win 10 er opdateret!

Historikken er kort denne:

1. I to forsøg mislykkedes installationen af årgangsopdateringen af Win 10. Begge gange blev installationen efterfølgende rullet tilbage udgangspunktet.

2. Tjekkede efterfølgende Windows Update (WinUp), som var i gang med at søge efter opdateringer. WinUp fandt intet at opdatere, tidspunktet blev angivet til ca. 14:30. Interessant, fordi klokken på det tidspunkt var ca. 20.

3. Satte straks WinUp i gang med at søge efter opdateringer.

4. Tjekkede efter nogen tid WinUp, hvor det fremgik, at en gennemførelse af installationen krævede en genstart.

5. Efter genstarten var Win 10 opdateret. Smile

Man kan så fundere over, hvorfor de to første installationer gik i vasken. Kunne det mon skyldes, at automatisk WinUp har været slået til og gået i gang, samtidig med at jeg har foretaget en manuel installation? 
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2016 kl. 08:37
Godmorgen, cotangens
..og tillykke!

Ja, din sidste sætning, "Kunne det mon..", kan meget vel tænkes at være årsagen til dine problemer. Det er nok manges erfaring, at automatisk WinUp ikke bør være slået til, men at man istedet skal sætte WinUp til at søge først.

Derudover er det en god idé, at foretage en diskoprydning med Windows egen 'Diskoprydning' og især at lade den rydde op i systemfiler med gamle WinUp filer, inden man igen vil opdatere.

Og så er det også altid en god idé at rydde op med CCleaner - PC Optimization and Cleaning - Free Download
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2016 kl. 09:10
Godmorgen Prutter
... og tak for det!

Jeg er nået til samme konklusion omkring WinUp til og fra. Forslaget om diskoprydning mm. inden opdatering har jeg taget til mig. Den ide havde jeg ikke selv fået.

CCleaner har jeg brugt i mange år.

Tak fordi du tog dig til at stå mig bi med gode råd trods din "nedgradering".
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2016 kl. 09:37
Det var så lidt, cotangens Thumbs UpSmile

Udover at det er min pligt så vidt muligt at følge trafikken her i forummet, ville jeg få pip i mit stakkels hundehoved, om jeg udelukkende og hele tiden var koncentreret om mine egne problemer, herunder nedgraderingen og alt, der følger med det.

Og har man nogensinde hørt en hund sige pip?

Så det er ikke kun en pligt, men også en chance for at slippe koncentrationen og lade batterierne op igen med noget andet end mine egne fortrædeligheder.

Iøvrigt er problemer med Windows Update et stadigt gentaget tema i forum, så du er langtfra alene med dine WU-problemer. I "gamle dage" var forum meget mere fokuseret på at løse en stadig strøm af problemer med virus og andet malware. Den tid er heldigvis forbi. Generelt har folk en bedre sikkerhed i dag.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2016 kl. 17:27
Tilbage lød trompetens skrald!

Den opdatering som fandt sted var ikke jubilæumsopdateringen, så vidt jeg kan se.

Opdateringen omfattede bla.:
  • Sikkerhedsopdatering til Windows 10 Version 1511 til x64-baserede systemer (KB3172729)
  • Samlet opdatering til Windows 10 Version 1511 til x64-baserede systemer (KB3176493)
  • Sikkerhedsopdatering til Microsoft Office Compatibility Pack Service Pack 3 (KB3115464)
Jeg har efterfølgende foretaget en WinUp; men det har ikke givet bonus med hensyn til jubilæumsopdateringen.

Er det fra dette punkt, jeg kan opdatere på egen hånd?

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2016 kl. 17:40
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2016 kl. 17:44
Ryd op først - CCleaner, Diskoprydning (systemfiler..) og evt. Complete Internet Repair 

Prøv så at opdatere herfra: Opdateringsoversigt for Windows 10
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Aug 2016 kl. 15:15
Jeg har fulgt de gode råd til punkt og prikke; men alligevel hænger opdateringen. Undervejs i forløbet anførtes det, at resten af processen vil tage 90 min. Jeg lød den vare 180 min, inden jeg stoppede den. 

Efter lidt googlen har jeg fundet følgende: Download Windows 10 With Anniversary Update ISO File

Er det mon vejen frem?
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Aug 2016 kl. 17:57
mht windows update :
jeg har skrevet om det her :

følgende hjemmeside kunne også være en mulighed
her vil vil eksperter gratis analysere forskellige logfiler mm

derudover har programmet

Tweaking.com - Windows Repair Free/Pro

været en hjælp for migSmile
 



Redigeret af jenss - 11 Aug 2016 kl. 17:58
Til top
Peanuth Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig


Oprettet: 12 Aug 2016
Sted: lemvig
Status: Offline
Point: 16
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peanuth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Aug 2016 kl. 06:11
Hej
 
Har sammme problem, med at opdateringen hænger,
 
har jeg forstådet rigtig, at du bare slukkede computeren, og at den ved start så bare gendannede til før opdatering ?
 
men hvad gør jeg for den ikke bare opdater igen, før jeg har styr på om det er min computer som er problemet ?
 
 
 
forresten en rigtig god forum, som har givet mig mange gode tips og ider, og link til programmer, og nyttige atikler.
 
Keep up the good work SmileSmileSmileSmile
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.