Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > It-nyheder
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Google optager Din stemme
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google optager Din stemme

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google optager Din stemme
    Sendt: 04 Jul 2016 kl. 10:38
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jul 2016 kl. 12:49
Måske..... meeen man kan jo lade være med, at bruge alle de foreslået muligheder på sin mobil, man vælger vel  selv, jeg bruger bl.a. ikke google now og placering.

Syntes det er en fin artikel du har fundet - men syntes måske at  "Uhyggeligt..." er med til at piske denne negative stemning op.Confused

Men tak for linket, nu ved jeg da hvor jeg kan finde en hjemmeside jeg havde glemt navnet på. Wink


Redigeret af queen - 04 Jul 2016 kl. 12:50
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jul 2016 kl. 13:26
Undskyld. Men jeg synes faktisk, at udtrykket "Uhyggeligt" er ganske passende. Hvad hyggeligt er der i, at Google optager folks stemmer? Vel at mærke uden at indhente disse folks godkendelse til det. Findes der en mellemting mellem "hyggeligt" og "uhyggeligt"?

I linket står (citat): "Det er ifølge seniorjurist i Forbrugerrådet Tænk, Anette Høyrup, et tegn på, at registreringen og indsamlingen af brugernes data har taget overhånd. "

Hvis nogen pisker en negativ stemning op i denne forbindelse, er det vel Google selv, vi kan takke for det, og ikke uskyldige læsere. Aktion - reaktion. I mine øjne er Googles opførsel uhyggelig, og jeg kan derfor umuligt forlange, at reaktionen på det skal være afmålt dæmpet. Det ene må svare til det andet.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
KurtG Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 17 Jun 2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KurtG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jul 2016 kl. 16:29
ja Google er nogle røvere, men jeg tror ikke der er noget at bekymre sig om. Tænk hvor mange
mobiler der er verden over med android. De skal nok syntes det er interessant når man
snakker med faster Gudrun.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jul 2016 kl. 18:59
Jeg er bedøvende ligeglad med, hvad Google synes, der er interessant. Men jeg er ikke ligeglad med, om nogen stikker snuden i andres privatliv ved fx at aflytte deres telefonsamtaler. For mig at se, er det en menneskeret at have lov til et privatliv, og blir den ret krænket, finder jeg det mildt sagt usmageligt.

Og det bekymrer mig, at så mange bare vender det døve øre og det blinde øje til disse krænkelser. Er de ligeglade med de mennesker, det går ud over?

For pointen er jo ikke, hvad Google bruger aflytningen til, men hvad kriminelle hackere kan bruge det til. Hvis ikke man tror, hackere kan hacke sig ind på Google's aflytninger, undervurderer man dem, og det er nok ikke særlig smart.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
KurtG Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 17 Jun 2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KurtG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Jul 2016 kl. 08:03
Det er jo det man evt søger på Engelsk over Google now det optager, ligesom de har logget
de søgeord man bruger på nettet.
Tror ikke mange Danskere bruger Google now, jeg synes den er overflødig især i ikke engelsk talende
lande.


Redigeret af KurtG - 05 Jul 2016 kl. 08:06
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Jul 2016 kl. 13:04
Den eneste måde man kan undgå spionage fra de forskellige software- og telefon-selskaber, er vel at kommunikere med røgsignaler, eller ved hjælp af Navajoernes kodesprog.


Det skulle ikke undre mig om der er sat aflytninger på alle slags server-knudepunkter, så Snowdens tidligere arbejdsgiver kan aflytte og læse med, uanset om det hedder Windows 10, Android, Ios eller Nokia-mursten.

Vi bør såmænd nok alle finde denne frem.

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Jul 2016 kl. 13:33
Med fare for at blive beskyldt for at være paranoid konspirationsteoretiker, ja, så må vi nok finde vores sølvpapirshat frem. Der foregår utvivlsomt langt mere i kulisserne, end vi har fantasi til at forestille os.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
KurtG Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 17 Jun 2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KurtG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Jul 2016 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af mageia mageia skrev:

Den eneste måde man kan undgå spionage fra de forskellige software- og telefon-selskaber, er vel at kommunikere med røgsignaler, eller ved hjælp af Navajoernes kodesprog.


Det skulle ikke undre mig om der er sat aflytninger på alle slags server-knudepunkter, så Snowdens tidligere arbejdsgiver kan aflytte og læse med, uanset om det hedder Windows 10, Android, Ios eller Nokia-mursten.

Vi bør såmænd nok alle finde denne frem.



Ja Sleepy
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.