Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Internettet
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Box Knox?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Box Knox?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Box Knox?
    Sendt: 07 Apr 2016 kl. 22:49
Vi har modtaget:

kan i  give mig en information om hvordan jeg kan få mine koder tilbage som er lagt i box knox da jeg erfarer at siden er nedlagt - eller er det noget andet som er galt -

Kan nogen herinde hjælpe?
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Apr 2016 kl. 23:05

Ser ikke så godt ud, har jo været ændret før, og måske lukket nu.

Har været omtalt her:

http://nettips.dk/fa-en-boks-til-dine-koder-med-boxknox/

http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/programmer/boxknox

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
bvester Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 25 Jan 2015
Sted: Billund
Status: Offline
Point: 602
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Apr 2016 kl. 10:04
Det er en meget kedelig situation at stå i, som vil betyde en masse spildt arbejde, både med at finde data og/eller anmode om nye passwords !

Som råd til alle der bruger en tilsvarende løsning med et installeret og/eller cloud løsning, så er anbefalingen, at man bruger "portable" løsninger, hvor muligt.

F.eks. Keypass her: http://keepass.info/download.html

I mit tilfælde ligger både det "portable program" samt "nøglefilen" i en cloud-mappe på mit OneDrive drev, som automatisk bliver syncroniseret fra og til PC'erne, samt til cloud mappen i OneDrive i skyen !

Ikke alene bliver der dermed lavet automatisk backup, men også tilgængelighed på alle mine PC'er, og samtidigt uafhængig om hvorvidt firmaet skulle ophører med at eksistere.

Mvh
Bvester
Alt er nemt ! Hvis blot man ved hvordan !
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Apr 2016 kl. 11:50
Sikkerhedseksperterne er vel snart enige i, at anbefale seriøse password managers. Sådan en får man for eks samtidigt med at man sikrer sin computer mod virus m.m. Bitdefender's Total Security har en sådan. Ellers skal man finde noget, man finder sig tilpas ved.

Dashlane Password Manager har rigtigt fine anbefalinger, mens, KeePass, kun lige nåede at blive anbefalet af, Edward Snowden, før den blev hacket. Jeg personligt får mindre og mindre tillid til de såkaldte "gratis-løsninger". Man får da ikke noget gratis, og da slet ikke, hvis det er det bedste. Der er altid en pris. Hmm, det der "Box Knox" lyder som et stykke legetøj af en slags.

Forresten, kan det på nogen måde lade sig gøre at generhverve passwords, man har betroet folk at håndtere "i skyen"? Findes der programmer, som kan opsnuse, hvilke passwords, man har anvendt ved tidligere log ins? Hvis ikke, kan man jo ikke andet end konstatere, at man bør være forsigtig!

Lidt på engelsk om hele problematikken : http://thehackernews.com/2015/11/password-manager-hacked.html

Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
bvester Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 25 Jan 2015
Sted: Billund
Status: Offline
Point: 602
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Apr 2016 kl. 17:56
Efter at have consulteret KeyPass FAQ, så er det reelt, at man med SAMME rettigheder som brugeren, bruger et "KeyLogger" program, så er man prisgivet, uanset hvad man måtte gøre for at sikre ens PassWords !

Dvs., at KeyLoggere nok er det svage link i alt hvad man måtte gøre !

Mvh
Bvester
Alt er nemt ! Hvis blot man ved hvordan !
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Apr 2016 kl. 19:30
Ja, det er vist en meget korrekt observation. Desværre har keylogging jo både sine fordele og ulemper, og som med alt, som er opfundet for det gode, bliver det jo også misbrugt mindre heldigt Confused

Det er slet ikke ualmindeligt, at folk har langt over 100 passwords, og det er endnu mere almindeligt, at folk recycler - eh, genbruger deres passwords. Jeg er overbevist om, at en velanset password manager med auto login både er sikrere og langt mere bekvem end nogle løsninger, jeg er bekendt med. Det er længe siden, at jeg, der er typisk gennemsnitsbruger, har set det hensigtsmæssige ved at have den slags nedfældet i en "kinabog". Jeg vil naturligvis gerne høre argumenter, som taler for andre løsninger - som ikke er voldsomt tidskrævende. Det er ikke alle, der har timevis af tid til at klare det vigtigste :-)
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
bvester Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 25 Jan 2015
Sted: Billund
Status: Offline
Point: 602
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Apr 2016 kl. 19:57
Hej AFFI,

Mange af Dem jeg supporterer, er i en alder hvor de "glemmer" hvor de har Deres papirer og hvor de nu lige har skrevet det ned, hvis det er skrevet ned !

Når det kommer så vidt, så er jeg ofte nødsaget til at give Dem et ultimatum, enten får de styr på Deres Login detajler, eller jeg er nødsaget til at stoppe med supporten.

I nogle sjælne tilfælde, har jeg dog opbevaret nogle detaljer, men hvis "folk" ikke kan holde styr på Deres login detaljer, så er der faktisk ikke meget man kan gøre ! Desværre.

Mvh
Bvester
Alt er nemt ! Hvis blot man ved hvordan !
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Apr 2016 kl. 20:35

Jeg benytter ikke programmer til, at ”vælge for mig”, jeg bruger min medfødte

(og opgraderede)gode sunde fornuft, og prioriterer det der skal huskes. Wink

Vælger ud fra det (hændelser/begivenheder) jeg er sikker på jeg altid vil kunne huske. På min første USB (32 MB), har jeg mine forskellige vigtige oplysninger liggende,

på dokumenter, så sønnen kan overtage, når jeg ikke selv kan mere.

Den USB ligger, naturligvis IKKE i nærheden af mine PCere.

Brug fantasien, i stedet for programmer(de sladrer jo).

Et eksempel: den 4 cifrene kode, tag det velkendte telefonnummer 1813, læs det, som første august Kl. 13:00, og sæt det ind på dit Tandlægekort. Wink

Ingen vil nogen sinde kunne gætte dette – selv om de læser dette. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
GDK Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2009
Status: Offline
Point: 248
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Apr 2016 kl. 00:49
Du kunne jo ringe til dem. Har du glemt nummeret så find dem her: https://www.dk-hostmaster.dk/find-dk-domaenenavn

Indtast deres domænenavn, få oplyst ejere og ring. 
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.