Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Blandingsforhold
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blandingsforhold

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blandingsforhold
    Sendt: 11 Nov 2013 kl. 09:51
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 09:43
Ja, farverne er ialtfald korrekte, og resten bortset fra indkøbskurven ser også ud til at stemme. På dit billede ses kun en "holder" eller bagagebærer, men det kan være min salig fader forsynede den med en almindelig cykelkurv. Det gjorde han sq nok bare for at forstyrre mine mandlige hormoner og bringe mit ungdommelige blod i kog, den Censored !!! Angry
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 00:47
@Prutterhund: Det kunne tyde på, at det er den der er vist her: http://vehiclesets.com/Honda/Honda-p50.html#.UoAaGqrnuf0
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 15:16
hede..

Det er længe siden, og skal ikke afvise at jeg husker forkert mht. 2 el. 4-takt, men det er altså, hvad jeg mener at huske. Kan være jeg bytter rundt på det.

Billedet i dit link ligner meget min "tøsehonda" fra dengang, men ikke helt. Min var rød og hvid, og jeg er i tvivl, om ikke den var mere bred i det. Jeg synes heller ikke styret ligner, og så var der som skrevet en indkøbskurv på. Og den kørte under 30 km/t indtil der blev pillet ved den og ikke 40, men det skyldes nok daværende danske lovgivning. Det var ikke, som normale knallerter (Puck etc) en plombe, der blev boret ud, men et firkantet hul (indsugning?), der blev udvidet, så den kom op på 45.

Den blev i øvrigt startet ved at træde pedalerne rundt, og der var kun ét gear og dermed ingen kobling. Og ja, ingen olie, hvilket så peger på 4-takt.

Honda havde også en noget dyrere almindeligt udseende knallert på det tidspunkt. Den var forholdsvis lille, men kunne ændres til motorcykel. Hvor meget fart, den så kunne komme op på, husker jeg ikke.

Efter min Honda kom op i mere maskulin fart, blev jeg faktisk glad for den. Den var meget behagelig at sidde på og i det hele taget nem at håndtere. Og nu hvor jeg kunne følge med vennerne, blev det aparte ved den et plus - det var jo interessant og skulle lånes/prøves.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 14:07
Ja, ½eski - det var først i 60erne, at Honda kom som knallerter og neddroslede motorcykler. Sidstnævnte var 4 taktere, som man tidligere i tråden kunne læse om, som kunne omdannes til motorcykler ved at fjerne den enorme plumbe.........med en lillefinger Smile

http://www.mopedarmy.com/photos/brand/22/ 
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 11:37
@Affi: Jeg kan ikke huske at have hørt om gamle Honda knallerter med totakt motor. Den ældste jeg har set er denne her fra 1966, med 4-takt motor: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_P50
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 10:53
[QUOTE=Guffi]
Det er en Maxi K, årg. 80

I gamle dage var der oftest 2 standere med knallertbenzin på tanken, 2 & 4%. Jeg tankede altid 2% på Maxi, Ciao og andre "pige"-knallerter, Yamaha fik 4%, da de af en eller anden grund kørte med flere omdrejninger Censored !!
Big smileLOL

@½eski : Mange knallerter fra 50-60erne kørte da med seperat olietank. Honda var een af dem, der blandede selv. Dengang kom fornyelsen også fra de dygtige japsere Wink



Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Nov 2013 kl. 01:10

Det er en Maxi K, årg. 80

I gamle dage var der oftest 2 standere med knallertbenzin på tanken, 2 & 4%. Jeg tankede altid 2% på Maxi, Ciao og andre "pige"-knallerter, Yamaha fik 4%, da de af en eller anden grund kørte med flere omdrejninger Censored !!

For nemheds skyld, tror jeg at jeg fortsætter med 1 dl. i 4 liter. (Så er der også plads i en 5l. dunk, til at det kan rystes godt sammen).

Tak for alle svarene!

PS.: Har skam en gammel Honda i garagen, 1 '73 DAX, men den bliver kun luftet ved specielle lejligheder, og kun i 100% solskin Smile
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Nov 2013 kl. 21:57
Hm, Dorksen..

Vi opfordrer jo normalt ikke til ulovligheder her på Nettips, så det med de "75 hvis plomben hives", er.. nå, skidt, lad gå.. æh, lad køre.. LOL
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Dorksen Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 1759
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Nov 2013 kl. 20:54
Køb en gammel Honda CD 50'er så er du fri for at tænke på det den har olien seperat og den kan gøre godt 75 hvis plomben hives og med de første par årgange kan det gøres med en bøjet søm.Embarrassed
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.