Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Windows 8 ?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8 ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 8 ?
    Sendt: 11 Nov 2012 kl. 08:40
Som det vil være flere bekendt, hører jeg til blandt de nettipsianere, som ikke er faldet næsegrus til jorden af begejstring over Microsofts nye styresystem - Windows 8. Det er der flere grunde til, hvoraf en er den ganske enkle, at jeg ikke automatisk tror, at det er en absolut nødvendighed at anskaffe noget, bare fordi det er nyt - og da slet ikke, hvis man er godt tilfreds med det, man har.

Jeg har altså, som skrevet, flere grunde til ikke hovedkulds at kaste mig over 8'ren. Men en ting mangler jeg i mit arsenal af argumenter for ikke at gøre det: jeg har ikke prøvet det, og har derfor ikke personlig erfaring med det. Det er der flere nettipsianere, der har, og indtil videre har jeg ikke hørt noget særligt kritisk fra dem. Måske er det et spørgsmål om tid? Det ved jeg ikke. Men det er vel ikke utænkeligt, at der med tiden vil høres nogle mere kritiske pip fra den kant? Det skete jo i sin tid med Vistaen, som jo også i starten blev lanceret som en guds gave til menneskeheden. Om det så blir ligeså slemt denne gang er nok tvivlsomt, hvis ellers Microsoft har lært af lektien.

Nå. Jeg mangler altså erfaring med Windows 8. Den erfaring som brugerne har og vil få mere af med tiden. Men så "faldt" jeg over en artikel på nettet (DailyHerald.com) af en, som har erfaring med det - har installeret osv. Og hans konklusion er vand på min mølle, altså lad vær med at hoppe på vognen - og ja, det var da svært belejligt at kunne viderebringe til Nettips i alsidighedens hellige navn.

Jeg kender ikke artiklens forfatter, hans autoritet på it-området og troværdighed, men jeg løber nu risikoen alligevel. En hel del af det, han skriver, passer som hånd i handske med de forestillinger, jeg selv gør mig. For eksempel en installation med diverse obstruktioner, som ikke øger ens festhumør, og når man så endelig er igennem efter flere timers trælse operationer, finder ud af, at det ikke var besværet værd, fortryder man og kan så igen bruge en allerhelveds tid på at få det gamle tilbage. Det gider jeg ikke!

Nu vil jeg ikke trætte jer længere, så her får I artiklen og kan så selv læse og tænke over hans ord:

Thinking of Upgrading to Windows 8? Don’t - DailyHerald.com
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
JeP Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 21 Okt 2007
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 1160
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 09:26
Ja så er han jo tage godt og grundig ved næsen.
For det første, den version som man kan hente til 220, kr. (som Allan og jeg hentede) er en full version
Du får tre valgmuligheder 1. installere direkte 2. gem på USB stik 3. brænd som ISO. Vælger man den første kører der en installations Assistent som forteller hvad der ikke er kompatibel og skal fjernes først. Det giver dig mulighed for at hente og gemme en opgraderet driver hos den producenten som hardwaren er fra, og her efter begynde at opgradere.

Den installations Assistens var en del han sprang led og ellegant hend over for så havde han jo ikke kunde lave alla de problem for sig selv så han ikke fik noget at skrive om

Vælger man 2. eller 3. kan man formatere den HDD som skal bruges og installere Win 8 fra bunden
 
mvh JeP

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 09:54
JeP..

Det er muligt, at han er taget ved næsen og pga det, har mere at skrive om. Som jeg har skrevet, har jeg ikke erfaring på området. Men det interesserer mig heller ikke, da jeg ikke agter at installere win8, før nogen kan overbevise mig om nødvendigheden deraf. Det, der interesserede mig, var konklusionen og begrundelsen for denne konklusion. Denne begrundelse bygger han ikke på installationsprocessen, hvilket vel også ville være temmelig irrelevant, ikke? Ligeså irrelevant som at bruge processen som et argument for win8's evt. kvaliteter.

Jeg køber ikke et produkt pga indpakningen el. udpakningen, men pga indholdet.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
JeP Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 21 Okt 2007
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 1160
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 10:24
Kan siges kort. Der er ingen OS der er nødvendig. Hvor vidt du vil installere win 8 er jeg sådan set ligeglad med, det er kun vigtig for dig selv og ingen andre. Det der undre mig er at du bruger forbavsende meget tid på at finde grunde til IKKE at installere win 8, så hvorfor ikke bare stoppe her og forsæt med dit linux
mvh JeP

Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 10:43
Jeg deler jeres holdninger. Man skal kun installere Windows 8, hvis man bryder sig om tanken: at man får et nyt styresystem med et nyt udseende. Windows 7 er efter min mening et knippelgodt styresystem, og hvis ikke jeg var af nysgerrig karakter, ville jeg formentlig stadig køre med Windows 7. Jeg kan imidlertid godt lide at være med på noderne, og det skyldes dels en form for interesse for det nye, men også at jeg underviser i it, og at jeg derfor naturligvis bør vide, hvad der foregår.

Folk skal helt og holdent selv bestemme om de vil blive hvor de er, eller om de vil afprøve Windows 8. Personligt har jeg slet ikke fortrudt, og it-tilværelsen har fået en ekstra hyggelig dimension i form af nye vaner og måder at gøre tingene på. Personligt hygger jeg mig meget med Windows 8, men hvis systemet viser sig at være besværligt og ustabilt, så har jeg heldigvis stadig min Windows 7-skive liggende ;-)
Til top
Garfield Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 01 Feb 2008
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Garfield Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 10:49
Jeg bestilte Windows 8 på DVD -   Så læste jeg mig til en del kritik og usikkerhed fra nye brugere. 
Det affødte, jeg afbestilte systemet.  Men jeg er stadigvæk i tvivl.  Har Windows 7 proff. som jeg er meget glad for, men som Admin skriver, handler det også for mig om at være med på den nye trend.
 
Jeg er i vadestedet stadigvæk, man kan endnu nå at få systemet til en billig penge, tilbudet løber ud 31.12.d.å.
garfield
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 10:51

"men hvis systemet viser sig at være besværligt og ustabilt, så har jeg heldigvis stadig min Windows 7-skive liggende ;-) "

Da de tilbud om opgradering kom, bemærkede jeg, at der stod: eller ny licens.

Det må betyde, at opgraderer man, f. eks.  sin XP/Win 7, og senere fortryder, så er ens licens ikke gyldig, til XP/Win7 længere, men kun til Windows 8.



Redigeret af El Barsko - 11 Nov 2012 kl. 10:52
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 10:56
Jeg *tror* du fejltolker, El Barsko. Da du i sin tid købte XP, købte du licensen, og den kan de ikke tage fra dig. *Tror* jeg...
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 11:02

Ja, det er jo ikke eksakt viden,  men jeg tror der er andet end Kroner til forskel,

om man giver 229, eller 1100, for en Windows 8.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
steen hansen Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 08 Okt 2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 27
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 11:27
Har desværre haft den fornøjelse at haft Win 8 i en uge og må sige at det ikke er min kop te
Nogle der ved hvordan man nemmeste afinstaller den ?
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.359 sekunder.